Συνδρομητική: Η μάχη των μεγάλων παικτών της αγοράς, μόλις ξεκίνησε

Συνδρομητική: Η μάχη των μεγάλων παικτών της αγοράς, μόλις ξεκίνησε

Η Nova λάνσαρε την Eon μπαίνοντας στην Android Tv. Η Cosmote TV επενδύει σταθερά τα τελευταία χρόνια στον εμπλουτισμό του περιεχομένου της και φέρνει καινοτόμες παραγωγές στους καταναλωτές. Η Wind One αυξάνει τα μερίδιά της, ενώ η Vodafone Tv επενδύει στην ταινιοθήκη της. Παράλληλα η HBO Max και η Disney+ ετοιμάζουν την είσοδό τους στην ελληνική αγορά, αυξάνοντας τον ανταγωνισμό με το Netflix. Όλα δείχνουν πως η μάχη με έπαθλο τους συνδρομητές, μόλις ξεκίνησε.

Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς η πανδημία του κορονοϊού ανέδειξε τη δυναμική της συνδρομητικής τηλεόρασης στη χώρα μας. Ο λόγος είναι πως τα περιοριστικά μέτρα «κράτησαν» τους καταναλωτές στο σπίτι το 2020, οι οποίοι έβλεπαν συνδρομητική τηλεόραση. Η τάση αυτή συνεχίζεται μέχρι σήμερα, σε μικρότερο βαθμό, κάτι που πιστοποιείται από την έρευνα της ΕΕΤΤ, όπου αναφέρει πως το τρίμηνο Δεκεμβρίου 2020-Φεβρουαρίου 2021 το 94% των Ελλήνων που έχουν πρόσβαση στο Internet κάνουν χρήση σε υπηρεσίες Over the Top (OTT) και συνδρομητικές υπηρεσίες.

«Είναι σαφές πως καταγράφεται μια δυναμική του κλάδου» σχολιάζουν πηγές της αγοράς. Το δεύτερο δεδομένο που βλέπουν οι εταιρείες συνδρομητικής και θέλουν, είτε να κάνουν την είσοδό τους στη χώρα μας, είτε να εμπλουτίσουν τις υπηρεσίες τους, είναι το ότι η αγορά έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης. Ο μέσος όρος του τηλεθεατή στην Ελλάδα στην τηλεόραση είναι 4 ώρες την ημέρα, ωστόσο το ποσοστό αυτών που προτιμούν τη συνδρομητική δεν είναι υψηλό.

Ένα τρίτο δεδομένο που οδηγεί μεγάλες εταιρείες στην απόφασή τους να εισέλθουν στην ελληνική αγορά είναι το Netflix. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, σύμφωνα με έρευνες που έχουν τρέξει, οι συνδρομητές που έχουν πρόσβαση στην πλατφόρμα είναι περίπου 1 εκατ. στη χώρα μας. Η αγορά έχει μονοπωληθεί από την πλατφόρμα, χωρίς αντίστοιχη πρόταση. Έτσι λοιπόν, η πρόταση της Disney + και της HBO Max έρχεται να αυξήσει κατακόρυφα τον ανταγωνισμό.

Ειδικότερα η HBO ήδη στελεχώνει το τμήμα της στην Ελλάδα και αναμένεται να κάνει πρεμιέρα μέσα στο 2022. Μαζί με την Ελλάδα η πλατφόρμα θα ξεκινήσει σε Τουρκία, Εσθονία, Ισλανδία  και Ολλανδία.  Έως τον Αύγουστο του 2022 αναμένεται να δούμε και την Disney + στη χώρα μας, η οποία εκτός από όλες τις ταινίες Disney, θα περιλαμβάνει και τις παραγωγές άλλων σημαντικών studio που έχουν αγοραστεί από αυτήν, όπως η Marvel, η Lucas Films και τις σειρές του Star Wars.

Ενισχύουν το portfolio τους Cosmote, Nova, Wind και Vodafone

Ο ανταγωνισμός φαίνεται να είναι πιο έντονος ανάμεσα στις διεθνείς πλατφόρμες, καθώς η άφιξη νέων παιχτών δεν φαίνεται να ανησυχεί τις παραδοσιακές ελληνικές συνδρομητικές. Cosmote Tv, Nova, Wind Vision και Vodafone Tv έχουν χτίσει προσεχτικά τη θέση τους. Όπως σχολιάζουν παράγοντες της αγοράς οι νέες αφίξεις των HBO Max και της Disney + αναμένεται να «κόψουν» κόσμο από το Νetflix, καθώς απευθύνονται στο ίδιο κοινό. Άλλωστε έχουν το ίδιο «pool market», με τις εγχώριες συνδρομητικές να δίνουν βάση στο περιεχόμενό τους.

Η παραδοσιακή συνδρομητική στην Ελλάδα έχει διείσδυση 46%, ενώ σε άλλες χώρες είναι πολύ υψηλότερο το ποσοστό. Κάτι που αιτιολογεί και τις επενδύσεις που κάνουν οι μεγάλοι του κλάδου σε περιεχόμενο, νέες παραγωγές, συμπαραγωγές και σε αθλητικές μεταδόσεις.

Η Eon αποτελεί την πρόταση Android Tv της Nova, η οποία σε επίπεδο συνδρομητών βρίσκεται πίσω από την Cosmote Tv. H δεύτερη έχει παρουσία σε πάνω από 580.000 νοικοκυριά, λειτουργεί αυτόνομα και ολοκληρωμένα ως πάροχος συνδρομητικών υπηρεσιών. Παράλληλα η Streaming υπηρεσία της Cosmote TV έχει κερδίσει το κοινό με πάνω από 300.000 νοικοκυριά.

Η Nova όμως φαίνεται πως κάνει δυναμική επανεμφάνιση, με νέες παραγωγές, συμπαραγωγές, συμβόλαια  με αθλητικές ομάδες, ενώ λάνσαρε τη νέα της πρόταση (Eon) ως Android Tv.  Άλλωστε, οι συνδρομητικές υπηρεσίες αποτελούν και το κύριο αντικείμενο της United που δραστηριοποιείται στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Επομένως ο ανταγωνισμός αναμένεται να ενταθεί το προσεχές διάστημα.

Από τη μεριά τους Vodafone Tv και Wind Vision «χτίζουν» το κοινό τους και εμπλουτίζουν το περιεχόμενό τους, προσπαθώντας να ανταγωνιστούν τις μεγαλύτερες από αυτές πλατφόρμες. H Wind Vision συνδυάζει όλες τις πηγές περιεχομένου μέσα από ένα και μόνο περιβάλλον πλοήγησης και ενισχύεται με τεχνολογίες που στοχεύουν στην καλύτερη δυνατή εμπειρία του καταναλωτή.

Τέλος, η Vodafone έχει ήδη ξεκινήσει τη διάθεση της Vodafone TV ως υπηρεσία OTT, επεκτείνει τη συνεργασία της με την HBO και προσφέρει νέες ταινίες εμπλουτίζοντας το περιεχόμενό της.