Σταθερά κερδοφόρος η Vivechrom

Σταθερά κερδοφόρος η Vivechrom

Το 83ο κερδοφόρο έτος αναμένεται να είναι το 2015 για την Vivechrom, η οποία συνεχίζει την ανοδική πορεία των προηγούμενων χρόνων κόντρα στην κρίση και στη συρρίκνωση της οικοδομικής δραστηριότητας.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις της βιομηχανίας χρωμάτων που ανήκει στον ολλανδικό όμιλο της Akzonobel, εκτιμάται πως θα αυξηθούν κατά 2,5% σε αξία και κατά 6% σε όγκο, ενώ τα κέρδη θα είναι ενισχυμένα κατά 12%, σε σύγκριση με το 2014.

Η εταιρεία, όπως ανέφερε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Vivecrhom, Μάκης Προβατάς, παρά το κακό ξεκίνημα στην αρχή του 2015, όταν οι πωλήσεις της έπεσαν ραγδαία σημειώνοντας μείωση 40% τον Ιανουάριο και 30% τον Φεβρουάριο, κατάφερε με την κατάλληλη στρατηγική να εκμεταλλευθεί την υγιή χρηματοοικονομική διάρθρωσής της και να κερδίσει έδαφος και μερίδια αγοράς.

Ο κ. Προβατάς ανέφερε ότι ο ανταγωνισμός, πλήττεται (η Vitex, η Druckfarben και η Berling) από υψηλό δανεισμό γεγονός που επιδεινώθηκε περισσότερο από την επιβολή των capital controls.

«Ήμασταν η μόνη εταιρεία του κλάδου που συνεχίσαμε να δίνουμε πίστωση στους πελάτες, όταν όλοι υπόλοιποι απαιτούσαν να πληρωθούν τοις μετρητοίς. Δεν συμμετείχαμε σε αυτή την τακτική που συμφώνησε να ακολουθήσει ο υπόλοιπος κλάδος μετά την επιβολή των κεφαλαιακών περιορισμών.

«Για όσους περίμεναν την επιδείνωση του οικονομικού κλίματος και έλαβαν τα μέτρα τους, τα capital controls ήταν ευλογία, καθώς ευνόησαν τους ισχυρούς και γκρέμισαν τους μικρούς».

Σημειώνεται ότι η Vivechrom έχει μηδενικό δανεισμό και επισφάλειές, ενώ όπως ανέφερε η διοίκηση, δύο μέρες πριν την επιβολή των capital controls πλήρωσε στην μητρική μέρισμα 3,5 εκατ. ευρώ με δανεισμός τον οποίο αποπλήρωσε σε 17 ημέρες. Όλοι αυτή την περίοδο της κρίσης δεν προχώρησε σε μειώσεις μισθών ή προσωπικού, και κατάφερε εκμεταλλευόμενη την διεθνή συγκυρία με την πτώση των τιμών του πετρελαίου και του τιτανίου να μειώσει τα κόστη παραγωγής της.

Η μείωση των πρώτων υλών και ειδικότερα του τιτανίου, το οποίο αποτελεί το 25% του κόστους παραγωγής, σε συνδυασμό με την ευέλικτη στρατηγική αύξησαν τα περιθώρια κέρδους .

Έτσι παρά το συνεχιζόμενο ασταθές περιβάλλον και την καθίζηση της οικοδομικής δραστηριότητας η διοίκηση της Vivechrom είναι αισιόδοξη και για την πορεία το 2016. Να σημειώσουμε ότι η κατανάλωση οικοδομικού χρώματος εκτιμάται πως θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα με τα φετινά και υπολογίζεται στην συνολική αγορά σε περίπου 140 εκατ. ευρώ.

 Επιπλέον, από το 2016, μετά από συμφωνία με τα κεντρικά, η εταιρεία αναλαμβάνει να προμηθεύει αποκλειστικά τις αγορές της Βουλγαρίας, της Αλβανίας και της Κύπρου με προϊόντα της, κάτι που αναμένεται να αυξήσει κατακόρυφα τις εξαγωγές της, οι οποίες φθάνουν σήμερα το 5% και εκτιμάται ότι το 2016 θα φθάσουν το 11%-12%.

Το άνοιγμα στις αγορές της Κύπρου, της Βουλγαρίας και της Αλβανίας θα γίνει με την πώληση παράλληλα με την μάρκα Vivechrom και των μαρκών Dulux, Levis, Hammerite και Cuprinol .

Αντιόπη Σχοινά