Στα 36,8 εκατ. ευρώ οι ζημιές της Frigoglass στο εξάμηνο

Στα 36,8 εκατ. ευρώ οι ζημιές της Frigoglass στο εξάμηνο

Διεύρυνση ζημιών τόσο σε επίπεδο δευτέρου τριμήνου όσο και σε εξαμήνου παρουσίασε η Frigoglass. Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, το δεύτερο τρίμηνο οι καθαρές ζημιές διαμορφώθηκαν στα 24,6 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με ζημιές ύψους 16,8 εκατ. ευρώ το δεύτερο τρίμηνο του 2016, επιβαρυμένες από μη επαναλαμβανόμενα έξοδα ύψους 22 εκατ. ευρώ που σχετίζονται με τη διαδικασία της κεφαλαιακής αναδιάρθρωσης.

Εξαιρουμένων των εξόδων που σχετίζονται με τη διαδικασία της κεφαλαιακής αναδιάρθρωσης, η Frigoglass κατέγραψε καθαρές ζημιές ύψους 2,8 εκατ. ευρώ. 

Παράλληλα, οι πωλήσεις του δευτέρου τριμήνου μειώθηκαν κατά 12,1% στα 121,1 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω της δυσμενούς επίπτωσης από τη διακοπή της παραγωγής στην Κίνα το τρίτο τρίμηνο του 2016.

Σημαντική ήταν η αύξηση των πωλήσεων στην Ευρώπη λόγω αυξημένης ζήτησης από τους εμφιαλωτές της Coca-Cola (+42% σε ετήσια βάση), ενώ η χαμηλή ζήτηση από τους πελάτες αναψυκτικών επηρέασε σημαντικά την επίδοση του κλάδου Υαλουργίας στο Ντουμπάι. 

Σημειώνεται πως σε συνέχεια της δικαστικής επικύρωσης του σχεδίου συνδιαλλαγής (scheme of arrangement), η κεφαλαιακή αναδιάρθρωση αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου. 

Ο κύριος Νίκος Μαμουλής, διευθύνων σύμβουλος της Frigoglass, σχολίασε: "Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε βελτίωση του περιθωρίου EBITDA στους δύο επιχειρηματικούς μας κλάδους το δεύτερο τρίμηνο του έτους. Η ισχυρή αύξηση των πωλήσεων στον κλάδο Επαγγελματικής Ψύξης συνεχίστηκε στις κυριότερες ευρωπαϊκές αγορές μας με αποτέλεσμα να καταγράφεται ένα ευνοϊκό μίγμα πωλήσεων. Η επίδοση του κλάδου Υαλουργίας στη Νιγηρία υπεραντιστάθμισε τη δυσμενή επίπτωση στο περιθώριο κέρδους από τη μείωση των πωλήσεων στην Frigoglass Jebel Ali.

Για το δεύτερο μισό του έτους, θα παραμείνουμε προσηλωμένοι στην αξιοποίηση της δυναμικής που έχουμε δημιουργήσει μέσω της καινοτόμου σειράς ICOOL και της ολοκληρωμένης λύσης παροχής υπηρεσιών (Service) με τους πελάτες μας ώστε να αποκτήσουμε κερδοφόρα μερίδια αγοράς. Θα συνεχίσουμε, επίσης, να αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες μείωσης κόστους, αυξάνοντας την αποδοτικότητά μας με στόχο την ενίσχυση της κερδοφορίας μας".

Επισκόπηση αποτελεσμάτων 

Οι πωλήσεις του δευτέρου τριμήνου μειώθηκαν κατά 12,1% στα €121,1 εκατ., κυρίως λόγω της δυσμενούς επίπτωσης από τη διακοπή της παραγωγής στην Κίνα το τρίτο τρίμηνο του 2016. Η αύξηση των πωλήσεων στην Ανατολική Ευρώπη συνεχίστηκε εξαιτίας της αυξημένης ζήτησης από τους εμφιαλωτές της Coca-Cola στην περιοχή. Οι πωλήσεις στη Δυτική Ευρώπη αυξήθηκαν στο τρίμηνο, κυρίως λόγω των υψηλότερων σε σχέση με πέρυσι επενδύσεων σε επαγγελματικά ψυγεία από τον εμφιαλωτή της Coca-Cola στη Γερμανία και τη Γαλλία, γεγονός που συνοδεύτηκε από απόκτηση μεριδίων στις αγορές αυτές. Στην Αφρική, οι πωλήσεις μας μειώθηκαν με διψήφιο ποσοστό εξαιτίας της χαμηλότερης ζήτησης για επαγγελματικά ψυγεία στη Νιγηρία και την περιοχή της Ανατολικής Αφρικής. Οι πωλήσεις του κλάδου Υαλουργίας μειώθηκαν κατά 19,4% λόγω την χαμηλότερης ζήτησης γυάλινων δοχείων και της δυσμενούς επίπτωσης της υποτίμησης του τοπικού νομίσματος Νάιρα, υπεραντισταθμίζοντας τις αυξήσεις τιμών και του ανοδικού όγκου πωλήσεων σε Μεταλλικά Πώματα και Πλαστικά Κιβώτια. Σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, οι πωλήσεις του κλάδου Υαλουργίας αυξήθηκαν κατά 4,1%, σε σύγκριση με πέρυσι.

Το μεικτό κέρδος (εξαιρουμένων των αποσβέσεων) μειώθηκε κατά 20,4% στα €23,0 εκατ. με αποτέλεσμα το περιθώριο κέρδους να μειωθεί σε σχέση με πέρυσι κατά περίπου 200 μονάδες βάσης σε 19,0%. Η μείωση του περιθωρίου αντανακλά, κατά κύριο λόγο, τη χαμηλή απορρόφηση των πάγιων εξόδων που προκλήθηκαν από τη μείωση του όγκου πωλήσεων στην Ασία και την Αφρική και το υψηλότερο σε σχέση με πέρυσι κόστος πρώτων υλών που σχετίζεται με τον κλάδο Επαγγελματικής Ψύξης, υπεραντισταθμίζοντας το θετικό αντίκτυπο του ευνοϊκότερου γεωγραφικού μίγματος πωλήσεων εξαιτίας της αυξημένης συνεισφοράς της Ευρώπης. Η επιδείνωση του μικτού περιθωρίου αντανακλά, επίσης, την υποτίμηση του Νάιρα και τη χαμηλή απορρόφηση των πάγιων εξόδων εξαιτίας της μείωσης του όγκου πωλήσεων στη μονάδα μας στο Ντουμπάι, Jebel Ali.  

Οι συνεχιζόμενες πρωτοβουλίες μείωσης κόστους και η θετική επίδραση των συναλλαγματικών ισοτιμιών στη βάση κόστους μας στη Νιγηρία είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση των λειτουργικών δαπανών κατά 22,8% στα €9.6 εκατ., γεγονός που συνεπάγεται βελτίωση 110 μονάδων βάσεων του περιθωρίου λειτουργικών δαπανών προς πωλήσεις, σε περίπου 7,9% σε σχέση με πέρυσι.

Παρά τη μείωση των Κερδών προ Τόκων , Φόρων και Αποσβέσεων (EBITDA) ύψους 9,4% στα €15,7 εκατ., το αντίστοιχο περιθώριο αυξήθηκε κατά 40 μονάδες βάσης στο 13.0%. Η βελτίωση του περιθωρίου οφείλεται κυρίως το καλύτερο μίγμα πωλήσεων, την αύξηση τιμών στη Νιγηρία και τον έλεγχο των λειτουργικών εξόδων. Το καθαρό χρηματοοικονομικό κόστος ανήλθε σε €5,1 εκατ., σε σύγκριση με τα καθαρά χρηματοοικονομικά έσοδα ύψους €5,9 εκατ. , σε συνέχεια των συναλλαγματικών κερδών κυρίως λόγω της υποτίμησης του Νάιρα. Η Frigoglass κατέγραψε καθαρές ζημιές €24,6 εκατ., σε σύγκριση με ζημιές ύψους €16,8 εκατ., επιβαρυμένες από μη επαναλαμβανόμενα έξοδα ύψους €22 εκατ. που σχετίζονται με τη διαδικασία της κεφαλαιακής αναδιάρθρωσης. Εξαιρουμένων των εξόδων που σχετίζονται με τη διαδικασία της κεφαλαιακής αναδιάρθρωσης, η Frigoglass κατέγραψε καθαρές ζημιές ύψους €2,8 εκατ.

Ο καθαρός δανεισμός ανήλθε σε €330,1 εκατ., 3% υψηλότερα σε σύγκριση με πέρυσι. Οι Ελεύθερες Ταμειακές Ροές για το σύνολο των τελευταίων δώδεκα μηνών υπεραντισταθμίστηκαν από τις πληρωμές τόκων, δανείων και φόρων καθώς και τις κεφαλαιακές δαπάνες, έχοντας ως αποτέλεσμα υψηλότερα επίπεδα δανεισμού, σε σχέση με πέρυσι. Οι καταβεβλημένοι φόροι των τελευταίων δώδεκα μηνών ύψους €9 εκατ., οφείλονται στο γεγονός ότι σημαντικό μέρος των κερδών προ φόρων προέρχονται από περιοχές με υψηλό φορολογικό συντελεστή, όπως η Ρωσία και η Νιγηρία. Οι κεφαλαιακές δαπάνες ανήλθαν σε €3,13 εκατ. το τρίμηνο, σε σύγκριση με €3,3 εκατ. το δεύτερο τρίμηνο του 2016. Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες του δευτέρου τριμήνου του 2017 αντικατοπτρίζουν κυρίως την προαγορά υλικών και σχετικών μηχανημάτων για την επισκευή ενός φούρνου στη Νιγηρία, στην αρχή του 2018, καθώς και την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας στις μονάδες μας σε Ρουμανία και Ινδία.

Στις 30 Ιουνίου 2017, η Frigoglass είχε αρνητική καθαρή θέση ύψους €172 εκατ. Η καθαρή θέση επηρεάστηκε δυσμενώς κυρίως από τις ζημιές του τριμήνου και τα έξοδα της κεφαλαιακής αναδιάρθρωσης ύψους €22 εκατ.