Πώς η Σκλαβενίτης κερδίζει το στοίχημα με τζίρο πάνω από 3 δισ. ευρώ

Πώς η Σκλαβενίτης κερδίζει το στοίχημα με τζίρο πάνω από 3 δισ. ευρώ

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Πετυχαίνοντας τζίρο πάνω από 3 δισ. ευρώ το 2018, που ιστορικά είναι ο μεγαλύτερος τζίρος που έχει κάνει (σε μια χρήση) αλυσίδα σούπερ μάρκετ στη χώρα μας, η εταιρεία Σκλαβενίτης δείχνει να κερδίζει το στοίχημα της ενσωμάτωσης των καταστημάτων της Μαρινόπουλος.

Άλλωστε, όσο περνάει ο καιρός τόσο περισσότερο «μοντάρεται» το σύστημα λειτουργίας των καταστημάτων, έχοντας ήδη παρέλθει το μεταβατικό στάδιο προσαρμογής όλων στα νέα δεδομένα. Ολοκληρώθηκε η ενσωμάτωση, επαναλειτουργία και ανακαίνιση του δικτύου καταστημάτων της πρώην Μαρινόπουλος, ενώ ανακαινίστηκαν πλήρως 125 καταστήματα με συνολικό χώρο έκθεσης (sales area) 100.000 τ.μ.

Επίσης ο όμιλος προχώρησε στην ενοποίηση των πληροφοριακών συστημάτων του δικτύου καταστημάτων του υπό μία κεντρική «ομπρέλα» διοίκησης πλέον, ένα έργο ιδιαιτέρως σύνθετο, το οποίο θα ολοκληρωθεί εντός του 2019 και αναμένεται να επιφέρει σημαντικά οφέλη (εξορθολογισμό της λειτουργίας της εταιρείας, ομογενοποίηση διαδικασιών, λήψη άμεσης και ακριβούς πληροφόρησης κ.ο.κ.).

Αυτό, οδήγησε τη χρήση του 2018 σε επιδόσεις πέραν των προσδοκιών, ανεβάζοντας και τον πήχη για τη χρήση του 2019.

Παράλληλα, ενισχύθηκε το ανθρώπινο δυναμικό με περισσότερες από 2.000 νέες θέσεις εργασίας και εφαρμόστηκε νέο και δικαιότερο σύστημα αμοιβών. Σημειώνεται ότι στο τέλος του 2018, ο Όμιλος απασχολούσε 26.700 εργαζομένους και είναι μακράν ο μεγαλύτερος (ιδιώτης) εργοδότης στη χώρα!

Αξίζει να σημειωθεί πως ημερησίως, και κατά μέσο όρο, 516.000 πελάτες έκαναν τις αγορές τους από τα καταστήματα του Ομίλου σε Ελλάδα και Κύπρο, μια επίδοση που ουδέποτε έχει επιτύχει άλλη αλυσίδα στην ιστορία του λιανικού εμπορίου της χώρας. Το συνολικό ύψος επενδύσεων του Ομίλου για το 2018 ανήλθε σε 59 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το μερίδιο αγοράς της Σκλαβενίτης στην οργανωμένη αγορά λιανεμπορίου ανέρχεται σε 30%, ενώ το δίκτυο καταστημάτων της αλυσίδας αριθμεί σήμερα 497 καταστήματα.

Πάνω από 3 δισ. ευρώ ο τζίρος

Με φόντο όλα τα παραπάνω, ο κύκλος εργασιών της αλυσίδας Σκλαβενίτης έσπασε – για πρώτη φορά – το φράγμα των 3 δισ. ευρώ φτάνοντας στα 3,011 δισ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση κατά 19,3% έναντι της χρήσης του 2017 που ήταν στα 2,52 δισ. ευρώ.

Σε επίπεδο μεικτής κερδοφορίας το αποτέλεσμα εμφανίζεται ενισχυμένο στα 735,9 εκατ. ευρώ έναντι 600,5 εκατ. ευρώ το 2017, ενώ τα κέρδη προ τόκων, τόρων και αποσβέσεων πέρασαν σε θετικό πρόσημο διαμορφούμενα σε 17,7 εκατ. ευρώ.

Σε επίπεδο εταιρείας, ο κύκλος εργασιών έφτασε στα 2,37 δισ. ευρώ, με τα μεικτά κέρδη στα 595,8 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων γύρισαν θετικά και στη μητρική, διαμορφούμενα στα 13,3 εκατ. ευρώ.

Συνολικά το 2018, εκτός από τις πέραν των προσδοκιών θετικές επιδόσεις σε χρηματοοικονομικό επίπεδο, υπήρξε μια χρονιά κατά την οποία σημειώθηκαν σημαντικές εξελίξεις στην Σκλαβενίτης. Πιο συγκεκριμένα:

Οι ανακαινίσεις του '19 και το μεγάλο πρόγραμμα ασφάλισης

Εντός του 2019 αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα ανακαινίσεων του δικτύου καταστημάτων της πρώην Μαρινόπουλος. Ειδικότερα, στο 8μηνο του 2019 έχουν ανακαινιστεί συνολικά 72 καταστήματα με χώρο έκθεσης 42.000 τ.μ. και μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι ανακαινίσεις ακόμη 43 καταστημάτων με χώρο έκθεσης 25.000 τ.μ.

Σε αυτά περιλαμβάνονται και τα 13 καταστήματα της Αχαϊκής αλυσίδας Κρόνος, η οποία από τον Ιούλιο 2019 αποτελεί 100% ιδιοκτησία της Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης Α.Ε.Ε. (ΕΥΣ).

Παράλληλα, από την 1η Νοεμβρίου 2019, η αλυσίδα θα προχωρήσει στην παροχή προγράμματος ομαδικής ασφάλισης στους εργαζομένους της, στο πλαίσιο της επιχειρησιακής σύμβασης εργασίας που υπογράφηκε τον Σεπτέμβριο του 2019. Σημειώνεται ότι πρόκειται για το μεγαλύτερο πρόγραμμα ομαδικής ασφάλισης που έχει εφαρμοστεί ποτέ στην Ελλάδα.