Σούπερ Μάρκετ: Μπαράζ επενδύσεων στα e-shops – Τι βλέπουν οι μεγάλοι παίκτες

Σούπερ Μάρκετ: Μπαράζ επενδύσεων στα e-shops – Τι βλέπουν οι μεγάλοι παίκτες

Σε μπαράζ επενδύσεων στα e-shops τους με «έπαθλο» τη συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου προχωρούν οι μεγάλοι retailers. Η ΑΒ Βασιλόπουλος αναμένεται να συνεχίσει την ανάπτυξη του e-shop της με επενδύσεις εκατομμυρίων ευρώ, ενώ η Σκλαβενίτης έως τέλος του έτους αναμένεται να επεκτείνει τη δραστηριότητά της σε δύο νέες πόλεις.

Ειδικότερα η ΑΒ Βασιλόπουλος προκειμένου να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες των ηλεκτρονικών πωλήσεων ολοκλήρωσε πρόσφατα επένδυση 10 εκατ. ευρώ. Με   εφαλτήριο το πρώτο κατάστημα της αλυσίδας για την εξυπηρέτηση των παραγγελιών του e-shop συνολικού εμβαδού 7.000 τ.μ. στο Ρέντη, η διοίκηση της εταιρείας σχεδιάζει τις επόμενες κινήσεις της για να διατηρήσει και να αναπτύξει το μερίδιο αγοράς της στην ελληνική αγορά. Όπως πληροφορείται το Liberal Markets το eshop της εταιρείας  αναμένεται να επεκταθεί και σε άλλες τοποθεσίες της Ελλάδας, ενώ η αλυσίδα επενδύει ήδη 50 εκατ. ευρώ στην ανακαίνιση καταστημάτων, στον εμπλουτισμό της προϊοντικής της γκάμας και στο ψηφιακό μετασχηματισμό.

Η αλυσίδα Σκλαβενίτης από τη μεριά της ήδη λειτουργεί το eshop της στη Λάρισα, ενώ αναμένεται να επεκταθεί έως τέλος του έτους σε δύο ακόμα πόλεις, πιθανότατα στην Πάτρα και τη Θεσσαλονίκη. Tα τελευταία χρόνια έχει επενδύσει πάνω από 200 εκατ. ευρώ στην προσθήκη νέων καταστημάτων, σε τεχνολογικό εξοπλισμό, σε νέα προϊόντα και στο eshop. Oι τιμές των προϊόντων του eMarket είναι παρόμοιες με αυτές των φυσικών καταστημάτων, ενώ η αλυσίδα προσφέρει δωρεάν παραδόσεις για αγορές άνω των 30 ευρώ, ενώ στη Λάρισα η εξυπηρέτηση των πελατών πραγματοποιείται μέσω του hyper καταστήματος.

Οι διοικήσεις των μεγάλων παιχτών βλέπουν πως η εκρηκτική αύξηση του ecommerce που παρατηρήθηκε κατά τη διάρκεια της καραντίνας, διατηρεί τη δυναμική της. Μπορεί η αύξηση που παρατηρείται σήμερα να μην έχει σχέση με το +200% ή +300% που παρατηρήθηκε κατά τη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων, αλλά οι καταναλωτές που προτιμούν να κάνουν τα ψώνια τους διαδικτυακά συνεχώς αυξάνονται. Όπως αναφέρουν παράγοντες του κλάδου, κυρίως οι νεότερες γενιές προτιμούν να κάνουν διαδικτυακά τις αγορές τους, όμως το e-commerce κερδίζει σταδιακά μερίδια και στις μεγαλύτερες ηλικίες. Σε αυτό το πλαίσιο, οι επενδύσεις που δρομολογούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο αναμένεται να ενταθούν το προσεχές διάστημα.

Άλλωστε και οι μεγάλοι προμηθευτές προϊόντων έχουν πλέον δημιουργήσει ειδικά τμήματα που ασχολούνται αποκλειστικά με τις πωλήσεις που καταγράφονται στο ηλεκτρονικό εμπόριο και μέσω των πλατφορμών. Όλα τα παραπάνω καταδεικνύουν πως η νέα τάση στην αγορά του retail είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Ας μην ξεχνάμε επίσης και την πρόσφατη έρευνα της Convert Group. Το τρίτο τρίμηνο του 2021 παρατηρήθηκε αύξηση της τάξεως του 60% στην αξία των πωλήσεων  του ηλεκτρονικού εμπορίου συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίτο τρίμηνο του 2020.

Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (ευρώ) online αγορών τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο, αναδεικνύονται οι εξής: +108% σε προϊόντα για κατοικίδια, +70% σε προϊόντα αρτοποιίας, +69% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης, +65% σε ποτά και αναψυκτικά, +61% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +58% σε φρέσκα τρόφιμα, +57% σε συσκευασμένα τρόφιμα, +57% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, +47% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά.

Κατά το τρίτο τρίμηνο της χρονιάς, ο μέσος καταναλωτής αγόρασε 36,4 προϊόντα σε κάθε παραγγελία του, ξοδεύοντας 76,30 (με το ΦΠΑ). To ένα τρίτο από αυτά τα προϊόντα ανήκει στην κατηγορία των Φρέσκων Τροφίμων, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως οι καταναλωτές αγόρασαν κατά μέσο όρο 1 επιπλέον προϊόν από την κατηγορία Ποτών & Αναψυκτικών, σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς.