ΓΔ: 894,70 -1,34 (-0,15 %)

Τζίρος: 88,59 εκατ. €   RT

7ος χρόνος, ημέρα 2019η
Τετάρτη, 12 Μαΐου 2021

ΓΔ: 894,70 -1,34 (-0,15 %)

Τζίρος: 88,59 εκατ. €   RT

Reuters: Ο Τζ. Μπέζος έτοιμος να ανταγωνιστεί τον Έλ. Μασκ με την Blue Origin

Reuters: Ο Τζ. Μπέζος έτοιμος να ανταγωνιστεί τον Έλ. Μασκ με την Blue Origin

Απελευθερωμένος από τις καθημερινές του υποχρεώσεις στην Amazon, ο Τζεφ Μπέζος στρέφει όλη του την προσοχή στο διαστημικό του εγχείρημα τη Blue Origin, καθώς έχει μπροστά του ένα έτος ορόσημο και έντονο ανταγωνισμό από τη SpaceX του Ελον Μασκ.

O Μπέζος, το δεύτερο πλουσιότερο άτομο στον κόσμο πίσω από τον Μασκ, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι παραιτείται από τη θέση του διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου θέλοντας να επικεντρωθεί σε άλλα εγχειρήματα.

Η Blue Origin έχει μείνει πολύ πίσω από τη SpaceX όσον αφορά τη μάχη του διαστήματος. Η εταιρεία του Μπέζος έχασε από τη SpaceX και την United Launch Alliance (ULA) συμβάσεις με τη NASA αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων που ξεκινούν το 2022. Η ULA είναι μια κοινή επιχείρηση της Boeing Co και της Lockheed Martin.

Τώρα, η Blue Origin αγωνίζεται για να κερδίσει έναν νέο διαγωνισμό από τη SpaceX και τη Dynetics της  Leidos Holdings Inc.

Το συγκεκριμένο συμβόλαιο θεωρείται ζωτικής σημασίας για τον Μπέζος και τους ανθρώπους της Blue Origin, αν θέλει να καθιερωθεί ως συνεργάτης της NASA και να βάλει την εταιρεία στον δρόμο της κερδοφορίας.

Με περιορισμένες ροές εσόδων, ο Μπέζος εξαργυρώνει περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια μετοχών της Amazon ετησίως για τη χρηματοδότηση της Blue, η οποία είπε ότι το 2018 ήταν "το πιο σημαντικό έργο που κάνω".

Η NASA αναμένεται να αναθέσει το συμβόλαιο σε μόλις δύο εταιρείες έως τα τέλη Απριλίου, προσθέτοντας πίεση στη Blue Origin η οποία αντιμετωπίζει προβλήματα, τεχνικές και παραγωγικές προκλήσεις, ανέφεραν πηγές στο Reuters.

Η ​​Blue Origin, με έδρα το Κεντ της Ουάσινγκτον, έχει περίπου 3.500 υπαλλήλους, με εγκαταστάσεις κατασκευής και εκτόξευσης στο Τέξας, τη Φλόριντα και την Αλαμπάμα.

Το φιλόδοξο χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνει την πώληση τουριστικών ταξιδιών στο διάστημα, υπηρεσίες εκτόξευσης βαρέων ανελκυστήρων για δορυφόρους και έναν εκφορτωτή δορυφόρων εγχειρήματα τα οποία δεν είναι ακόμη πλήρως εμπορικά βιώσιμα.

Πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι η Blue έχει ξεπεράσει τα προβλήματα σταθερότητας καύσης στον πυραυλικό κινητήρα BE-4 - μια άλλη επιχειρηματική γραμμή της, ανέφεραν δύο πηγές στο Reuters. 

Συγκριτικά, η SpaceX, που ιδρύθηκε δύο χρόνια μετά την Blue Origin, έθεσε σε λειτουργία τους ενισχυτές Falcon 9 περισσότερες από 100 φορές, ξεκίνησε τον πιο ισχυρό επιχειρησιακό πύραυλο στον κόσμο - Falcon Heavy - τρεις φορές και μετέφερε αστροναύτες στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό.

Η SpaceX δήλωσε πρόσφατα ότι είχε 10.000 χρήστες στη νεοαποκτηθείσα δορυφορική ευρυζωνική του υπηρεσία, που ονομάστηκε Starlink, την οποία Μασκ αναφέρει ότι θα παράσχει σημαντική χρηματοδότηση για την ανάπτυξη του πυραύλου Starship για αποστολές στο φεγγάρι και, τελικά, στον Άρη.