Ψηφιακή εφαρμογή διαμεσολάβησης η Mytaxi, λέει το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Ανώτατο Δικαστήριο

Ψηφιακή εφαρμογή διαμεσολάβησης η Mytaxi, λέει το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Ανώτατο Δικαστήριο

Η περιστασιακή επιδότηση κομίστρου δε συνιστά αθέμιτο ανταγωνισμό, ούτε παραβίαση της νομοθεσίας περί καθορισμού κομίστρου, έκρινε το Ανώτατο Γερμανικό Ομοσπονδιακό Δικαστήριο της Καρλσρούης, δικαιώνοντας την εταιρεία Mytaxi, στην οποία ανήκει η Beat, για την οποία αποφάνθηκε ότι αποτελεί ψηφιακή εφαρμογή διαμεσολάβησης και όχι εταιρεία παροχής μεταφορών.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, σε μια υπόθεση η οποία συζητήθηκε ιδιαίτερα έντονα και στο πλαίσιο του δημοσίου διαλόγου για το νέο νομοθετικό πλαίσιο περί αστικών μεταφορών, το οποίο ψηφίστηκε στις 22.3.18 από τη Βουλή και δημοσιεύτηκε την Παρασκευή 29.3.2018 στο ΦΕΚ, το Ανώτατο Γερμανικό Ομοσπονδιακό Ακυρωτικό Δικαστήριο έδωσε την ίδια μέρα, Παρασκευή 29.3.208 σε τρίτο βαθμό (αναιρετικά) την αμετάκλητη απόφασή του (66/2018) στο ίδιο ερώτημα του κατά πόσο οι ενέργειες επιδότησης κομίστρου από τη Mytaxi, εταιρείας του ομίλου της ΒΕΑΤ συνιστούν πράξεις αθέμιτου ανταγωνισμού. 

Το Δικαστήριο με την αυτή απόφαση έκρινε επίσης ότι:

- Με την επιδότηση κομίστρου από την πλατφόρμα διαμεσολάβησης δεν συντελείται παράβαση νόμου, δεδομένου ότι οι επιχειρήσεις ταξί εισπράττουν το σύνολο του κομίστρου. Ο τρόπος καταβολής του κομίστρου σε αυτές δεν αναιρεί την κρίση αυτή του δικαστηρίου.

-H ομαλή λειτουργία της αγοράς των ταξί δεν επηρεάζεται από τις προωθητικές ενέργειες επιδότησης της Mytaxi. Όσο οι επιχειρήσεις ταξί διαθέτουν εναλλακτικές επιλογές υπηρεσιών διαμεσολάβησης, δεν τίθεται θέμα περιορισμού του ανταγωνισμού στον τομέα υπηρεσιών μίσθωσης ταξί.

- Δε δημιουργούνται συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού από τις προωθητικές ενέργειες της Mytaxi, δεδομένου ότι οι ενέργειες αυτές ήταν περιορισμένες τόσο τοπικά όσο και χρονικά και συνεπώς δεν κινδυνεύουν να εκτοπίσουν τους ανταγωνιστές της Mytaxi.

Επίσης, σύμφωνα με την εν λόγω απόφαση, η επιδότηση του κομίστρου δεν παραβαίνει τον νόμο περί κομίστρου, διότι οι επιχειρήσεις ταξί εισπράττουν εν τέλει το σύνολο του κομίστρου και, ως εκ τούτου, οι όποιες επιδοτήσεις κομίστρου είναι επ' ωφελεία του καταναλωτικού κοινού και καθ' όλα νόμιμες.

Ο τρόπος πληρωμής του κομίστρου είναι άνευ σημασίας, αποφαίνεται το Δικαστήριο, εφόσον το κόμιστρο καταβάλλεται στο ακέραιο. Σύμφωνα με το Δικαστήριο, δεν υφίσταται πρακτική αθέμιτου ανταγωνισμού από τη Mytaxi, καθώς απουσιάζουν εκείνες οι συνθήκες που θα χαρακτήριζαν τις ενέργειές της ως αντιανταγωνιστικές, δεδομένου ότι αυτές ήταν περιορισμένες τόσο τοπικά όσο και χρονικά.