Πέφτει και πάλι η στάθμη του Ρήνου - Τα ποταμόπλοια κουβαλούν μόνο μέρος του φορτίου
Γερμανία

Πέφτει και πάλι η στάθμη του Ρήνου - Τα ποταμόπλοια κουβαλούν μόνο μέρος του φορτίου

Η στάθμη στον ποταμό Ρήνο στη Γερμανία έπεσε ξανά κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου εξαιτίας της ζέστης και της ξηρασίας, με αποτέλεσμα  τα φορτηγά πλοία να μην μπορούν να πλεύσουν πλήρως φορτωμένα, δήλωσαν μεσίτες πλοίων και έμποροι εμπορευμάτων σήμερα. Τα ρηχά νερά προκαλούν προβλήματα στη ναυτιλία σε όλο το μήκος του ποταμού στη Γερμανία.

Ο Ρήνος είναι ένα από τα βασικά κανάλια που συνδέει τη βιομηχανική καρδιά της Γερμανίας με τα λιμάνια της Βόρειας Θάλασσας από τα οποία εξάγονται προϊόντα στις παγκόσμιες αγορές. Η εμπορευματική ναυτιλία στον ποταμό συνεχίζεται, αλλά με τα πλοία μερικές φορές να αναγκάζονται να πλεύσουν τα τρία τέταρτα άδεια.

Οι συνθήκες ξηρασίας προβλέπεται να συνεχιστούν και αυτήν την εβδομάδα χωρίς ορατή αλλαγή στον ορίζοντα. Η χαμηλή στάθμη του νερού στον Ρήνο  θα επηρεάσει την παραγωγή τον επόμενο μήνα από δύο μεγάλους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα στη Γερμανία, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters. 

Ο όμιλος χημικών BASF  δήλωσε την Παρασκευή ότι δεν μπορεί να αποκλείσει περικοπές στην παραγωγή εάν η χαμηλή κατανάλωση νερού διαταράξει την εφοδιαστική διαδικασία. Το κόστος των ναύλων παρουσίασε ελάχιστη μεταβολή σήμερα, παραμένοντας στα πρόσφατα υψηλά επίπεδα, δήλωσαν μεσίτες πλοίων.

Οι τιμέςστην αγορά spot για μια φορτηγίδα δεξαμενόπλοιων υγρών από το Ρότερνταμ προς την Καρλσρούη νότια του σημείου Kaub παρέμειναν αμετάβλητες στα 94 ευρώ τον τόνο, αλλά από μόλις 20 ευρώ τον τόνο τον Ιούνιο πριν πέσει η στάθμη του νερού, ανέφεραν μεσίτες πλοίων. Οι αρχές ναυσιπλοΐας δεν κλείνουν τον ποταμό σε περιόδους χαμηλών υδάτων, αφήνοντας τους χειριστές των πλοίων να αποφασίσουν πότε θα σταματήσουν. Ο Ρήνος είναι μια σημαντική ναυτιλιακή οδός για εμπορεύματα όπως σιτηρά, χημικά, ορυκτά, άνθρακας και προϊόντα πετρελαίου, συμπεριλαμβανομένου του πετρελαίου θέρμανσης. Οι γερμανικές εταιρείες αντιμετώπισαν προβλήματα εφοδιασμού και προβλήματα παραγωγής το 2018 μετά από ξηρασία και καύσωνα που οδήγησαν σε ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα νερού στον Ρήνο.