7ος χρόνος, ημέρα 2183η
Σάββατο, 23 Οκτωβρίου 2021

O Κινέζος ανταγωνιστής της ΤESLA με ευρωπαϊκή ποιότητα κατασκευής

O Κινέζος ανταγωνιστής της ΤESLA με ευρωπαϊκή ποιότητα κατασκευής

Η πίτα της ηλεκτροκίνησης μοιράζεται ολοένα και περισσότερο, καθώς νέοι παίκτες εμφανίζονται διεκδικώντας το δικό τους μερίδιο. Όταν ένας από αυτούς τους παίκτες είναι μια από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας με το φιλόδοξο σχέδιο να λανσάρει μία νέα premium σειρά ξεχωριστής τεχνολογίας, με στόχο να ανταγωνιστεί την Tesla, είναι μια είδηση στην οποία πρέπει να δώσουμε βαρύτητα.

Η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα είναι μια από τις μεγαλύτερες στον κόσμο, χάρη στις κρατικές επιδοτήσεις αλλά και τις κρατικές επενδύσεις σε σταθμούς φόρτισης. Το Πεκίνο άλλωστε έχει θέσει ως στόχο, το 2025 τουλάχιστον το 20% των αυτοκινήτων που πωλούνται στη χώρα να είναι ηλεκτρικά.

Είναι λογικό λοιπόν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες να θέλουν να έχουν ένα δυνατό πόδι σε μια τεράστια αγορά όπως η κινεζική. Πόσο μάλλον οι εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες είδαν την Τesla το 2020 να διατηρεί το μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων.

Μέσα από αυτό το οπτικό πρίσμα, η Geely Holding Group –γνωστή στους περισσότερους ως ιδιοκτήτρια της Volvo και κάτοχος του πλειοψηφικού πακέτου στην Lotus- λανσάρει μια νέα μάρκα ηλεκτρικών οχημάτων με το όνομα Zeekr.

Η Zeekr για την ακρίβεια θα ανήκει από κοινού στην Geely Auto και την Geely Holding, με μετοχική δομή 51:49. Και τα δύο μέρη συμφώνησαν να εισχωρήσουν κεφάλαια 254 εκ. ευρώ στο νεοσύστατο brand, το οποίο θα ανήκει στην κατηγορία premium-EV, θα βρίσκεται κάτω από την «ομπρέλα» της Lingling Technologies -μιας θυγατρικής της Geely Holding -και θα παράγεται μέσω της πρωτοποριακής της πλατφόρμας ανοικτού κώδικα (open-source electric vehicle architecture) με στόχο, ποιόν άλλο; N’ ανταγωνιστεί άμεσα την Tesla αλλά και τις άλλες γνωστές «Κινέζες» της ηλεκτροκίνησης όπως τη ΝIO, τη Li Auto τη XPeng κ.α.

Σύμφωνα μάλιστα με ρεπορτάζ του Reuters την προηγούμενη εβδομάδα, η Geely στοχεύει στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων με την ποιότητα της Mercedes-Benz! Η πλατφόρμα της θα μπορεί να ενσωματώνει μπαταρίες χωρητικότητας 110 kWh και θα παρέχει αυτονομία 700 χιλιομέτρων.

Θα δώσει δε πολύ μεγάλη σημασία και στο marketing, λίγο πολύ μιμούμενη την TESLA, χρησιμοποιώντας εκθεσιακούς χώρους σε μεγάλα κέντρα πόλεων με στόχο να πουλάει αυτοκίνητα σε σταθερή τιμή.

Στο σημείο αυτό βέβαια να σημειώσουμε ότι η Geely έχει ήδη παρουσιάσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέσω:

- Της Polestar, τα κεντρικά της οποίας βρίσκονται στη Σουηδία, ενώ η παραγωγή πραγματοποιείται στην Κίνα.

-Tης Lotus, η οποία κατασκευάζει το ηλεκτρικό supercar Evija σε περιορισμένο αριθμό μονάδων.

-Της London Electric Vehicle Company που κατασκευάζει υβριδικά ταξί.

Στόχος η ποιότητα της Μerscedes και το εύρος της Volkswagen

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η εταιρεία, σκοπεύει να γίνει η πρώτη παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας με εύρος ανάλογο με αυτό της Volkswagen.

Μεγαλεπήβολος στόχος, αλλά ας δούμε λίγο κάποιες λεπτομέρειες.

Η κινεζική αγορά αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 90% των εσόδων της Geely Automobile. Το 2020 πούλησε 1.32 εκατ. οχήματα, αριθμός ελαφρώς χαμηλότερος από τις πωλήσεις του 2019 που ανήλθαν στις 1.36 εκατ. μονάδες, ενώ το 2021 η διοίκηση αναμένει να έχει πωλήσεις 1,53 εκατ. μονάδων.

Πρόκειται λοιπόν για την πέμπτη σε πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανία στην Κίνα, κατάταξη που της χάρισε στην ουσία η κοινή επιχείρηση που δημιούργησε με τη Volvo το 2016, για την κατασκευή αυτοκινήτων με την επωνυμία Lynk, ένα brand που στοχεύει κυρίως σ’ένα νέο κοινό.

Οι μετοχές της αυτή τη στιγμή διαπραγματεύονται με 19x P/E. Λαμβάνοντας υπόψη τα υψηλά πολλαπλάσια EV / Sales για παίκτες EV, όπως η NIO η Li Auto κ.α, είναι πολύ πιθανόν η πρόοδος στην επιχείρηση EV της Geely να οδηγήσει εν καιρώ την αγορά σε μια επαναξιολόγηση .

Προς το παρόν οι επενδυτές φαίνονται απογοητευμένοι από το χαμηλότερο μικτό περιθώριο -αποτέλεσμα του εντατικού ανταγωνισμού- που παρουσίασε η εταιρεία στα αποτελέσματα του 2020, με αποτέλεσμα στο δεύτερο εξάμηνο του 2020 να εμφανίσει μείωση του καθαρού κέρδους κατά 24%.

Δεδομένου δε ότι τα περισσότερα από τα πιο αναμενόμενα μοντέλα θα κυκλοφορήσουν στην αγορά μόνο στα τέλη του 2021, αναμένουμε ότι το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης της κερδοφορίας θα πραγματοποιηθεί το 2022.

Η πλατφόρμα SEΑ -Sustainable Experience Architecture- είναι άλλωστε ένα μεγάλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της, ενώ μια πιθανή IPO A-share ίσως προσφέρει έναν σημαντικό βραχυπρόθεσμο καταλύτη.

Επιπλέον, η από κοινού ανάπτυξη EV με την Volvo θα της επιτρέψει να αξιοποιήσει την τεχνογνωσία της Volvo σε βασικές τεχνολογίες όπως η ασφάλεια του οχήματος ενώ θα μπορέσει να χρησιμοποιήσει τα παγκόσμια κανάλια της Volvo, με πρώτο στόχο να αρχίσει να εξάγει και στην Ευρώπη.

Σημαντικές είναι και οι πρόσφατες συνεργασίες της Geely με την Baidu και την Foxconn για την πλατφόρμα SEA. Κοιτώντας μπροστά, η συνεργασία της Geely με την Foxconn όχι μόνο θα συμβάλλει θετικά στα κέρδη, αλλά ως μεγαλύτερος προμηθευτής της Apple, πιθανότατα να ανοίξει στο μέλλον μια νέα δίοδο συνεργασίας.

Όπως και να έχει, είναι μια αξιόλογη προσθήκη στο καλάθι ηλεκτροκίνησης, ειδικά αν η τιμή διορθώσει περαιτέρω.

[email protected]

Αποποίηση Ευθύνης

Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, καμία διασφάλιση δε δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.