Μια νέα αγορά για την Airbnb και το μήνυμα μιας διαφορετικής IPO

Μια νέα αγορά για την Airbnb και το μήνυμα μιας διαφορετικής IPO

Της Μαίρης Βενέτη

Η πλατφόρμα βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων Airbnb προετοιμάζεται για μια από τις πιο αναμενόμενες IPOs του επόμενου έτους.

Δεδομένου όμως ότι η εταιρεία έχει εξασφαλίσει ήδη σημαντική χρηματοδότηση, δεν αποκλείεται να κάνει το ντεμπούτο της στο ταμπλό μέσω απευθείας δημόσιας εγγραφής!

Άλλωστε όπως δήλωσε ο ιδρυτής και CEO της εταιρείας, Brian Chesky: «Δεν χρειαζόμαστε κεφάλαια, οπότε δεν υπάρχει βιασύνη».

Η Airbnb έχει συγκεντρώσει μέσα σε 11 χρόνια 4,4 δισ. δολάρια μέσω 15 γύρων χρηματοδότησης, σύμφωνα με την Crunchbase. Με βάση τον τελευταίο γύρο χρηματοδότησης μάλιστα, η αποτίμησή της ανέρχεται από 31-35 δισ. δολάρια.

Αν και αναμενόταν λοιπόν να εισαχθεί στο χρηματιστήριο το τρέχον έτος, η Airbnb κάθε άλλο παρά βιάζεται και όπως ακούγεται μπορεί να μην ακολουθήσει καν τον δρόμο της Spotify ή της Uber.

Σε περίπτωση μιας μη συμβατικής άμεσης δημόσιας προσφοράς, οι υφιστάμενοι μέτοχοι της εταιρείας είναι σε θέση να διαθέσουν τις μετοχές τους, αλλά δεν θα εκδοθούν νέες μετοχές. Επομένως δεν θα χρειαστούν ανάδοχοι της έκδοσης ή αυξημένα κόστη εισαγωγής.

Με έκδοση νέων μετοχών ή όχι πάντως, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε κατά πόσο η Airbnb θα προσελκύσει το ενδιαφέρον της αγοράς.

Ας μην ξεχνάμε ότι οι πολυαναμενόμενες εισαγωγές της Uber, Lyft και Slack έχουν σημειώσει απώλειες από 30%-44% μετά την εισαγωγή τους στο ταμπλό, ενώ κατά 8% υποχώρησαν οι μετοχές της πλατφόρμας ψηφιακής μουσικής, Spotify.

Βέβαια η Airbnb έχει καλύτερες πιθανότητες να κάνει τη διαφορά, καθώς λίγο πριν την είσοδο της στο χρηματιστήριο προχώρησε σε μια σημαντική επιτυχία, υπογράφοντας μια μεγάλη σύμβαση χορηγίας για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, η οποία μάλιστα φημολογείται ότι ανέρχεται στο ποσό των 500 εκατ. δολαρίων.

Ανεξαρτήτως αν το άνωθεν ποσό αληθεύει ή όχι, ο προσανατολισμός της Airbnb στις εξαιρετικές ευκαιρίες που δημιουργούν οι μεγάλες διοργανώσεις, όπου η ζήτηση για διαμονή σε μια συγκεκριμένη τοποθεσία αυξάνεται ξαφνικά για ένα συγκεκριμένο-περιορισμένο χρονικό διάστημα, υπερβαίνοντας συχνά την προσφορά, πιθανότατα να καταστεί σημείο ορόσημο για την ανάπτυξη της εφεξής.

Πιο συγκεκριμένα, η Airbnb συμφώνησε με τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή (IOC) να προσφέρει καταλύματα στις χώρες που θα φιλοξενήσουν τους Ολυμπιακούς Αγώνες τα επόμενα 9 χρόνια: στο Τόκιο το 2020, στο Πεκίνο το 2022, στο Παρίσι το 2024, στο Μιλάνο το 2026 και στο Λος Άντζελες το 2028.

Η παροχή καταλυμάτων θα μειώσει το κόστος για τους διοργανωτές των Ολυμπιακών Αγώνων, θα ελαχιστοποιήσει την ανάγκη κατασκευής νέων υποδομών στέγασης για την περίοδο αυτή και θα παράγει άμεσα έσοδα για τους τοπικούς οικοδεσπότες και τις κοινότητες.

Παράλληλα, σε συνεργασία με την Διεθνή Παραολυμπιακή Επιτροπή (IPC), η Airbnb θα προωθήσει καταλύματα που υποστηρίζουν την προσβασιμότητα για άτομα με αναπηρίες ή άλλες ανάγκες.

Η κοινή αυτή προσπάθεια, θα είναι σύμφωνη με τους στόχους της Αειφόρου Ανάπτυξης του ΟΗΕ, καθώς θα παρέχει ταξιδιωτικές επιλογές που θα ενισχύουν την οικονομία, δεν θ' αποκλείουν κανέναν κοινωνικά και θα είναι περιβαλλοντικά βιώσιμες.

Η IOC και η Airbnb θα λανσάρουν επίσης την υπηρεσία Airbnb Olympian Experience, προκειμένου να παράσχουν άμεσες ευκαιρίες κέρδους στους αθλητές.

Η νέα αυτή υπηρεσία θα περιλαμβάνει εμπειρίες όπως την ευκαιρία να προπονηθεί κάποιος με έναν αθλητή των Ολυμπιακών Αγώνων, ή να ταξιδέψει μαζί του και να εξερευνήσει μια πόλη!

Μάλιστα ήδη από τους επόμενους μήνες, η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή και η Airbnb θα παρέχουν στήριξη και «εκπαίδευση» σε όσους αθλητές θελήσουν να συμμετάσχουν στην πλατφόρμα Airbnb Experiences.

Η Airbnb θα υποστηρίξει επίσης την IOC προκειμένου να συνεχίσει να αντιμετωπίζει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι πρόσφυγες σε όλο τον κόσμο.

Η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή σε συνεργασία με την Υπηρεσία των Ηνωμένων Εθνών για τους Πρόσφυγες (UNHCR) στηρίζει τους πρόσφυγες με τη δημιουργία της Ολυμπιακής Ομάδας Προσφύγων  για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2016 και του 2020.

Από την πλευρά της η Airbnb υποστηρίζει πρωτοβουλίες για πρόσφυγες από το 2015 μέσω του προγράμματος «Open Homes», το οποίο συνδέει «γενναιόδωρους» οικοδεσπότες με ανθρώπους που χρειάζονται προσωρινή στέγαση, συμπεριλαμβανομένων των προσφύγων.

Τώρα, IOC και Airbnb θα δημιουργήσουν από κοινού νέα προγράμματα με στόχο να παρέχουν μακροπρόθεσμη υποστήριξη στους πρόσφυγες, ενώ χάρη στη συμφωνία, η μόλις 11 χρονών Airbnb θα δει το όνομά να γράφεται δίπλα σε αυτά των μεγάλων χορηγών της Ολυμπιακής Επιτροπής, όπως η Coca Cola, Alibaba, GE, Intel, Panasonic, P&G, Samsung, Toyota και Visa.

Αποποίηση Ευθύνης: Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή, ή προτροπή για αγορά ή πώληση των αναφερομένων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται, βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, καμία διασφάλιση δεν δίνεται ότι είναι ακριβείς ή πλήρεις και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.