Με στήριξη (και) από την EBRD το ομόλογο της Aegean

Με στήριξη (και) από την EBRD το ομόλογο της Aegean

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Ισχυρό είναι το ενδιαφέρον για το ομόλογο ύψους έως και 200 εκατ. ευρώ που προγραμματίζει να εκδόσει η Aegean Airlines σε μια μάλλον ευνοϊκή συγκυρία ανάκαμψης των διεθνών αγορών και υποχώρησης των αποδόσεων των ομολόγων στην Ελλάδα. Κορυφαίοι επενδυτικοί οίκοι του εξωτερικού ήδη έχουν καταστρώσει τα πλάνα συμμετοχής τους και όλα δείχνουν ότι η εταιρεία λόγω και της ισχυρής θέσης της στην εγχώρια αγορά, δεν θα δυσκολευτεί καθόλου να συγκεντρώσει το ποσό. Σύμφωνα με πληροφορίες, συμμετοχή στο project θα έχει και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανοικοδόμησης και Ανάπτυξης (EBRD) που πιθανότατα θα συμμετάσχει με 20-30 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Liberal, την προσεχή Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς αναμένεται να εγκρίνει το ενημερωτικό δελτίο της έκδοσης, ενώ η δημόσια εγγραφή αναμένεται να ξεκινήσει την επόμενη Τρίτη 5 Φεβρουαρίου και θα ολοκληρωθεί την Πέμπτη 7/2.

Κύκλοι της αγοράς θεωρούν «κλειδωμένη» την επιτυχία της Aegean Airlines και μάλιστα οι προσφορές εκτιμάται ότι θα είναι πολλαπλάσιες, ενώ το επιτόκιο, εκτιμάται ότι θα κυμανθεί μεταξύ 3,60 και 3,80%.

Έτσι, μετά από πάρα πολλούς μήνες, ανοίγει ξανά ο «χορός» των ομολόγων στο ελληνικό χρηματιστήριο και μάλιστα με εμφατικό τρόπο, καθώς η Aegean Airlines δρομολογεί μια έκδοση από 150 έως 200 εκατ. ευρώ, επταετούς διάρκειας.

Ο φάκελος της Aegean ήταν έτοιμος εδώ και πολλούς μήνες, από το φθινόπωρο του 2018, όμως πήγε λίγο πίσω, λόγω των δυσμενών συνθηκών στις αγορές το τελευταίο τρίμηνο της περασμένης χρονιάς.

H αγορά του αιώνα που θα αλλάξει επίπεδο τον όμιλο

Η Aegean Airlines βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης, έχοντας δρομολογήσει ένα πολύ μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα για την απόκτηση 30+12 αεροσκαφών, που ήδη έχει παραγγείλει στον παγκόσμιο κολοσσό Airbus. Πρόκειται για αεροσκάφη που θα την οδηγήσουν στο επόμενο επίπεδο, τα οποία θα αντικαταστήσουν προοδευτικά – έως το 2025 – το σημερινό της στόλο.

Τον περασμένο Ιούνιο ο όμιλος υπέγραψε συμβόλαιο με τον την Airbus για την αγορά έως 42 αεροσκαφών. Πρόκειται για αεροσκάφη νέας γενιάς της οικογένειας Α320neo και Α321neo, η συνολική αξία των οποίων τιμολογείται στα 5 δισ. δολάρια!

Είναι τα αεροπλάνα που θα πετά η ελληνική εταιρεία τα προσεχή 15-20 χρόνια, άρα πρόκειται για άκρως κομβική κίνηση. Η εν λόγω παραγγελία, αποτελεί τη μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα!

Παράλληλα, όλα τα καινούρια αεροπλάνα της Aegean θα εξοπλιστούν με κινητήρες GTF™ του αμερικανικού κολοσσού Pratt & Whitney ύστερα από συμφωνία που υπογράφηκε προ τριών περίπου μηνών. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική συμφωνία καθώς οι κινητήρες GTF™ είναι αυτοί που κάνουν τη διαφορά, σε μείωση κατανάλωσης, περιορισμού ρύπων και ήχου, ενώ έχουν και πολύ καλύτερες επιδόσεις.

Η Pratt & Whitney δεν θα εξοπλίσει μόνο τα 42 αεροσκάφη Α320neo και Α321neo, αλλά και επιπλέον 20 αεροσκάφη που η Aegean θα αποκτήσει μέσω leasing προς τα τέλη του 2019 με αρχές του 2020 και θα αφορούν τη σταδιακή αντικατάσταση του υπάρχοντος στόλου.

Ενισχυμένο το πτητικό έργο του 2019

Την περασμένη εβδομάδα ανακοίνωσε εκ νέου εμπλουτισμό δρομολογίων και καινούριους προορισμούς για το 2019. Πιο αναλυτικά, στο τρέχον έτος η Aegean Airlines προσθέτει επτά νέους προορισμούς, ενώ προγραμματίζει αύξηση της χωρητικότητας στο δίκτυο εξωτερικού κατά 700 χιλιάδες θέσεις σε σχέση με το προηγούμενο έτος, φτάνοντας συνολικά τις 10,3 εκατ. θέσεις εξωτερικού και 17,7 εκατ. συνολικά, συμπεριλαμβάνοντας και το δίκτυο εσωτερικού.

Η αύξηση αφορά όλο το έτος, αλλά είναι εντονότερη, σε ποσοστιαία μεταβολή, τόσο στους χειμερινούς μήνες όσο και στην αρχή και το τέλος της τουριστικής περιόδου (ήτοι Απρίλιο, Μάιο και Οκτώβριο). Οι νέοι προορισμοί που προστίθενται για το 2019 αφορούν νέα δρομολόγια από Αθήνα προς Μαρακές, Καζαμπλάνκα, Ίμπιζα, Βαλένθια, Σαράγιεβο, Τύνιδα και Σκόπια, ενώ προστίθεται και νέο δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη προς Ανόβερο.

Η Aegean θα προσφέρει αυξημένες συχνότητες και θέσεις σε κύριες βασικές αγορές της Δυτικής Ευρώπης από Αθήνα προς Μόναχο, Ντίσελντορφ, Βερολίνο, Αμβούργο, Ζυρίχη, Βιέννη, Μαδρίτη, Βαρκελώνη, Λισαβώνα και Πόρτο.

Η πορεία της Aegean Airlines στο Χ.Α.

Εισήχθη ως μια μικρή εταιρεία στην Παράλληλη Αγορά του Χ.Α. κατόπιν εισήχθη στον Mid Cap, ενώ η επιβεβαίωση της ανάπτυξής της ήρθε το Δεκέμβριο του 2014, όταν μπήκε στο δείκτη Μεγάλης Κεφαλαιοποίησης, στον FTSE, με τις 25 ισχυρότερες εισηγμένες του Χ.Α.

Η Aegean Airlines είναι εισηγμένη στο Χ.Α. από τις 11 Ιουλίου του 2007, ενώ η τιμή εκκίνησης ήταν στα 7,60 ευρώ. H δημόσια και η ιδιωτική προσφορά υπερκαλύφθηκε κατά 16,6 φορές, εισήχθησαν 71.417.100 μετοχές, όσες διαπραγματεύονται και σήμερα, ενώ αντλήθηκαν 135,2 εκατ. ευρώ.

Η μετοχή έχει δείξει μεγάλη ανθεκτικότητα όλα αυτά τα χρόνια της κρίσης, κάτι που αντανακλάται στο ταμπλό που είναι από τα πλέον ανθεκτικά blue chips της αγοράς. Θυμίζουμε ότι τον Ιούλιο του ''07 όταν η μετοχή μπήκε στο Χ.Α. ο Γενικός Δείκτης έφτασε έως τις 5.334 μονάδες (!!) επίπεδα που είναι τα υψηλότερα μετά την υπερβολή του ''99!

Τώρα, ο Γ.Δ. βρίσκεται στις 686 μονάδες, ενώ η μετοχή της Aegean στα 7,87 ευρώ, με κεφαλαιοποίηση 562 εκατ. ευρώ, ευρισκόμενη στη 18η θέση της κατάταξης του Χ.Α. Και όλα αυτά τα χρόνια, έχει δώσει σημαντικά μερίσματα και επιστροφές κεφαλαίου, όπως π.χ. τα 0,55 ευρώ ανά μετοχή που «γύρισε» το 2018 στους μετόχους για τη χρήση του 2017. Η μετοχή έχει ιστορικό υψηλό στα 9,50 ευρώ από τις 8 Μαΐου του 2018.

Μέσα σε περίπου είκοσι χρόνια από την ίδρυσή της, έχει καταστεί αδιαμφισβήτητος Εθνικός Πρωταθλητής και ανερχόμενη δύναμη διεθνώς, σ' έναν από τους πιο δύσκολους και απαιτητικούς επιχειρηματικούς τομείς παγκοσμίως! Έχει φτάσει να απασχολεί 3.100 εργαζόμενους, ενώ ανήκει στο σπάνιο κλαμπ των – εισηγμένων και μη – εταιρειών που κάνουν πλέον τζίρο πάνω από 1 δισ. ευρώ.