Μασούτης: Τα πρώτα εγκαίνια στην Αθήνα και οι φιλόδοξοι στόχοι

Μασούτης: Τα πρώτα εγκαίνια στην Αθήνα και οι φιλόδοξοι στόχοι

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Φιλοδοξία και στόχευση να παίξει – εν ευθέτω χρόνω – ρόλο πρωταγωνιστή και να πλασαριστεί μέσα στους μεγάλους του κλάδου στο λιανικό εμπόριο (και) στην Αττική, έχει η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα σούπερ μάρκετ Διαμαντής Μασούτης, που χθες έκανε τα πρώτα της εγκαίνια καταστήματος στην Αθήνα.

Ήταν τα πρώτα εγκαίνια και ουσιαστικά η επίσημη «πρώτη» και για τη διοίκηση του ομίλου που έδωσε το παρόν, σηματοδοτώντας την επέκταση της εταιρείας προς τα νότια, την Αττική αλλά και τις Κυκλάδες.

Το σούπερ μάρκετ που εγκαινιάστηκε βρίσκεται στο Παλαιό Φάληρο (Αχιλλέως 98) εκεί όπου πρωτύτερα βρίσκονταν κατάστημα της Μαρινόπουλος και μετέπειτα της Σκλαβενίτης, όμως εκποιήθηκε λόγω της απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού και εξαγοράστηκε από την Προμηθευτική.

Ήδη στα 53 καταστήματα της Προμηθευτικής στην Αττική έχουν αλλάξει ταμπέλες και έχουν γίνει Μασούτης, ενώ με γοργούς ρυθμούς λαμβάνει χώρα και το εσωτερικό... lifting και η αναδιάρθρωση εντός των καταστημάτων.

Η εταιρεία είχε στρατηγικό στόχο εδώ και αρκετά χρόνια να κάνει άνοιγμα στη μεγαλύτερη αγορά της χώρας, στο νομό Αττικής που εκτός από το εκτόπισμα των 5 εκατ. κατοίκων περίπου, αποτελεί και κόμβο διέλευσης πολλών εκατομμυρίων τουριστών.

Γι'' αυτό άλλωστε, όπως αποκάλυψε χθες ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Γιάννης Μασούτης, η καμπάνια της επιχείρησης εδώ και μια τετραετία τουλάχιστον ήταν πανελλαδική, ώστε να «γνωριστεί» και να μπει στη συνείδηση και του Αθηναίου καταναλωτή η «φίρμα».

Η ευκαιρία εδόθη με την εξαγορά του δικτύου της Προμηθευτική, μέσω του οποίου γίνεται ένα πρώτο ισχυρό... μπάσιμο, όμως, όπως τονίζουν οι άνθρωποι της Μασούτης, υπάρχει φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα για σημαντική αύξηση καταστημάτων τα επόμενα χρόνια.

Πέρα από τα υπάρχοντα καταστήματα, υπάρχει επενδυτικό πρόγραμμα για το άνοιγμα περίπου 40 επιπλέον μέσα στα επόμενα χρόνια, με στόχο τα 100 καταστήματα μεσαίου μεγέθους, δηλαδή σούπερ μάρκετ – boutique.

Οι επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ την 5ετία και οι νέοι στόχοι

Όπως επισήμανε ο κ. Μασούτης, «η είσοδός μας στην Αττική ήταν μία φυσιολογική εξέλιξη. Τα μερίδιά μας είναι αρκετά υψηλά στη Βόρεια Ελλάδα και εδώ και αρκετά χρόνια ήταν στόχος της εταιρείας να δραστηριοποιηθεί στην Αττική».

Ο κ. Μασούτης τόνισε πως στόχος της εταιρείας είναι να ανοίξει και άλλα καταστήματα, ενώ έως το τέλος του 2018 θα ανοίξει και στο Γαλάτσι, στην οδό Βεΐκου σε πρώην κατάστημα της Μαρινόπουλος.

Για το 2019 υπάρχει επενδυτικό πρόγραμμα για άνοιγμα 10 νέων καταστημάτων στην Αττική σε περιοχές που δεν είχε παρουσία η Προμηθευτική. Μέσα στα σχέδια – αναλόγως με τις ευκαιρίες που θα δοθούν (περιοχές, κατάλληλα ακίνητα κ.λπ.) - είναι και το άνοιγμα κάποιων Grand Μασούτης, κατά τα πρότυπα κάποιων μεγάλων που έχει στη Β. Ελλάδα, ενώ προγραμματίζεται και το άνοιγμα ενός cash and carry στην Αττική.

Από την πλευρά του, ο Marketing Manager της Μασούτης, Σταμάτης Δαυίδ τόνισε πως «μπορεί σήμερα να κάνουμε το πρώτο βήμα στην Αθήνα, αλλά η ιστορία μας δεν είναι σημερινή. Έχει 42 χρόνια πίσω της. Ξεκινήσαμε το 1976. Το πλάνο της εταιρείας είναι πολύ φιλόδοξο. Τα τελευταία πέντε χρόνια οι επενδύσεις που κάναμε στην ελληνική οικονομία ξεπερνούν τα 100 εκατ. ευρώ».

Προσφορές και προβολή

Η βορειοελλαδίτικη φίρμα το επόμενο διάστημα θα εντείνει τη διαφημιστική της προβολή σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, ενώ για περίπου ενάμιση μήνα θα γίνει «επιδότηση» προσφορών αξίας 1,5 εκατ. ευρώ, με στόχο να υπάρξει καλύτερη γνωριμία με το Αθηναϊκό κοινό.

Η εταιρεία Μασούτης εξαγόρασε το σύνολο των καταστημάτων της Προμηθευτικής, ήτοι 57 καταστήματα, βάζοντας «πόδι» εκτός από την Αττική και στις... Κυκλάδες, καθώς τρία εξ αυτών βρίσκονται στην Άνδρο, ενισχύοντας έτσι τη διείσδυση σε τουριστικές περιοχές. Έως τώρα, η Μασούτης έχει ήδη παρουσία σε νησιά όπως Θάσο, Λήμνο, Λέσβο και Χίο.

Τα αποτελέσματα και η πίεση λόγω Σκλαβενίτη

Μπορεί η απόφαση για κάθοδο στην Αττική να ήταν στρατηγική μιας και να δρομολογούνταν εδώ και χρόνια, όμως η αλήθεια είναι – όπως τα στοιχεία δείχνουν – πως ο όμιλος στις αγορές που ήδη δραστηριοποιείται είχε πιάσει... ταβάνι. Η επαναλειτουργία των καταστημάτων της Μαρινόπουλος από τη Σκλαβενίτης, πίεσε πέρυσι τα μεγέθη της Διαμαντής Μασούτης, όπως και άλλων αλυσίδων.

Το 2017 έκλεισε για τη αλυσίδα με υποχώρηση του τζίρου στα 761 εκατ. ευρώ από 800,5 εκατ. ευρώ το 2016, ενώ μειωμένα παρουσιάζονται και τα λειτουργικά αλλά και τα καθαρά κέρδη. Η πίεση συνεχίζεται και το 2018 με τη διοίκηση να εκτιμά περαιτέρω πτώση περίπου 5% στον κύκλο εργασιών. Σ'' ότι αφορά το δίκτυο της (πρώην) Προμηθευτικής, υπολογίζεται ότι κάνει περί τα 130 εκατ. ευρώ, ενώ σε δώδεκα μήνες από τώρα η εκτίμηση είναι πως θα φτάσει τα 140 εκατ. ευρώ.

Η Μασούτης είναι η κορυφαία βορειοελλαδίτικη αλυσίδα λιανικού εμπορίου και μέσα στην πρώτη πεντάδα πανελλαδικά, μαζί με τις Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, My Market (Μετρό) και Lidl.

Διαθέτει 272 καταστήματα, 250 σούπερ μάρκετ, 22 καταστήματα χονδρικής Cash & Carry, και ένα κέντρο αποθήκευσης και διανομής.

Παράλληλα, έχει ισχυρή παρουσία και καλύπτει γεωγραφικά όλες τις περιφέρειες της Μακεδονίας, της Θράκης, της Θεσσαλίας, της Ηπείρου, τη Φθιώτιδα, την Εύβοια, την Αιτωλοακαρνανία και τα νησιά Θάσο, Λήμνο, Λέσβο και Χίο. Απασχολεί περισσότερους από 7.500 εργαζόμενους, ενώ διαθέτει και 245 μικρά καταστήματα Franchise με την επωνυμία Express Market.