Κωτσόβολος: Η συνεργασία με τη Green και η νέα εποχή για τον όμιλο

Κωτσόβολος: Η συνεργασία με τη Green και η νέα εποχή για τον όμιλο

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Τη συνεργασία της με την εταιρεία παροχής ηλεκτρικής ενέργειας GREEN ανακοίνωσε σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου η εταιρεία Κωτσόβολος, παρουσιάζοντας παράλληλα την πορεία του ομίλου τόσο στην προηγούμενη χρήση όσο και στην τρέχουσα, καθώς και τα πλάνα για το άμεσο μέλλον. Όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος (που φέτος συμπληρώνει 67 χρόνια λειτουργίας στην Ελλάδα), Ανδρέας Αθανασόπουλος, η αλυσίδα πλέον εδώ και καιρό δίνει μεγάλη βαρύτητα στο ενεργειακό αποτύπωμα και στην οικονομία ενέργειας και σ'' αυτό το πλαίσιο ήρθε και η συνεργασία με τη GREEN.

Μάλιστα, όπως είπε, το ετήσιο όφελος μόνο από την αλλαγή παρόχου, πλησιάζει το 1 εκατ. ευρώ ετησίως για την Κωτσόβολος, που είναι μια ενεργοβόρα επιχείρηση με δεκάδες καταστήματα και μεγάλες ανάγκες ρεύματος.

Όπως είπε ο κ. Αθανασόπουλος «η προσήλωσή μας στο θέμα της ενέργειας δεν είναι κάτι ευκαιριακό, είναι στρατηγική επιλογή του ομίλου εδώ και χρόνια, ενώ η Κωτσόβολος ξεκίνησε ως πελάτης της GREEN».

Η GREEN είναι μια επιχείρηση που ιδρύθηκε το 2009 και είναι από τις πρώτες ιδιωτικές εταιρείες στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα, έχοντας πλέον παρουσία στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Συνολικά προσφέρει υπηρεσίες σε 14 χώρες, ενώ εμπορικά έχει παρουσία σε πάνω από 40.

Μέσα σ'' αυτά τα χρόνια έχει κερδίσει σημαντική μερίδα καταναλωτών αριθμώντας πάνω από 8.000 μετρητές και η στρατηγική συνεργασία με την Κωτσόβολος απορρέει από την απόφαση της διοίκησης να ασχοληθεί πιο ενεργά με το retail της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας.

Επενδυτικό πρόγραμμα 15 εκατ. ευρώ φέτος από την Κωτσόβολος

Μιλώντας για τις οικονομικές επιδόσεις της αλυσίδας το οικονομικό έτος Απρίλιος 2016 – Απρίλιος 2017 ο επικεφαλής της Κωτσόβολος μίλησε για «εξαιρετικά οικονομικά αποτελέσματα», που ήρθαν μέσω της συνεχούς ανανέωσης του δικτύου και της αναβάθμισης των υποδομών.

Όπως γνωστοποίησε, τα κέρδη προ φόρων (EBIT) διαμορφώθηκαν στα 9,5 εκατ. ευρώ από 6,7 εκατ. ευρώ πέρυσι, έχοντας επιστρέψει στην κερδοφορίας την τελευταία διετία. Τα κέρδη προ αποσβέσεων και φόρων (EBITDA) ανήλθαν στα 14,5 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας ρεκόρ κερδοφορίας, από το 2010 μέχρι σήμερα.

Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 11,5%, φτάνοντας στα 408 εκατ. ευρώ, ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα άγγιξαν τα 40 εκατ. ευρώ. Οι επενδύσεις, για το οικονομικό έτος 2016/17, ανήλθαν στα 8,5 εκατ. ευρώ, ενώ για φέτος δρομολογούνται επιπλέον 15 εκατ. ευρώ επενδύσεις. Η Κωτσόβολος στο τελευταίο 12μηνο, έκανε διανομή κατ'' οίκον 396 χιλ. συσκευές, εγκατέστησε 190 χιλ. συσκευές και έκανε 60.000 επισκευές.

«Μας ενδιαφέρει να είναι σταθερή και επαναλαμβανόμενη η πορεία μας και όχι να καταγράφουμε κέρδη μόνο μια χρόνια και μετά πτώση. Το πιο σημαντικό είναι ότι όλα μας τα κέρδη επανεπενδύονται» επισήμανε ο κ. Αθανασόπουλος, συμπληρώνοντας: «Στην αγορά του retail μόνο αν επενδύεις διαρκώς τα κέρδη σου μπορείς να είσαι ανταγωνιστικός και να κρατηθείς σε μια αγορά που μεταλλάσσεται και αυξάνει τις απαιτήσεις της διαρκώς».

Όπως είπε, «σε γενικές γραμμές στο παγκόσμιο retail περίπου το 70% των κερδών επανεπενδύεται, αυτή είναι η κυρίαρχη τακτική». Επισήμανε επίσης ότι η Κωτσόβολος αναβαθμίζει το δίκτυο των καταστημάτων της, έχοντας εγκαινιάσει, τον τελευταίο χρόνο, τέσσερα νέα καταστήματα σε καινούρια σημεία ανά την Ελλάδα, ενώ έχει πραγματοποιήσει οκτώ ανακαινίσεις και έξι μετεγκαταστάσεις καταστημάτων σε καλύτερες κτιριακές υποδομές και κομβικότερα σημεία.

Ταυτόχρονα, βρίσκεται σε εξέλιξη ο ψηφιακός μετασχηματισμός στα συστήματά της, μία επένδυση που θα ξεπεράσει τα 10 εκατ. ευρώ, ενώ ολοκληρώνεται η δημιουργία του νέου ιδιόκτητου εκπαιδευτικού κέντρου στο Χολαργό, «όπου εκεί θα φτιαχτεί ένας πραγματικός στίβος μάχης για τους εργαζόμενους, που θα εκπαιδεύονται σε πραγματικούς χρόνους.

Σε ότι αφορά τα 15 εκατ. φετινές επενδύσεις, το μεγαλύτερο κομμάτι θα πάει στο digital transformation, ενώ ειδικό βάρος δίνει στα 20 business hub καταστήματα που διατηρεί σε όλη την Ελλάδα, στα οποία πωλούνται προϊόντα μόνο για επιχειρήσεις.

Η συνεργασία με τη GREEN

Σε ότι αφορά τη συνεργασία με τη GREEN, οι πελάτες που θα κάνουν συμβόλαιο από την Κωτσόβολος θα έχουν δωροεπιταγή 60 ευρώ και τιμολόγιο 25% φθηνότερα σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Παράλληλα, οι πελάτες της επιχείρησης θα μπορούν να εξοφλούν τον λογαριασμό τους σε οποιοδήποτε κατάστημα Κωτσόβολος.

Η GREEN όπως προαναφέρθηκε ιδρύθηκε το 2009 έχοντας δυναμική πορεία έκτοτε με σημαντικές διακρίσεις, με ξεκάθαρους λογαριασμούς. Οι μέτοχοί της είναι νέοι άνθρωποι, που επένδυσαν ίδια κεφάλαια, με μηδενικό δανεισμό. Την τελευταία τριετία έχει τριπλασιάζει το πελατολόγιο και τη δυναμική της.

Η αγορά ηλεκτρικών συσκευών συνολικά

Ο κ. Αθανασόπουλος συμπλήρωσε ότι η αγορά ηλεκτρικών συσκευών έχει πληγεί από τη γενικότερη οικονομική κρίση με τις απώλειες από το 2008 έως το 2013 να φτάνουν στο 50% καθώς ακολούθησε την παύση στην αγορά νέων σπιτιών άρα και το άνοιγμα νέων νοικοκυριών. Από το 2013 και μετά, καταγράφεται σταδιακή ανάκαμψη της αγοράς ηλεκτρικών συσκευών, όμως εκτίμησε ότι είναι δύσκολο να προβλεφθεί το πότε θα γυρίσει στα επίπεδα του 2008, καθώς ίσως χρειαστεί ακόμα και δεκαετία.

Τέλος, επισήμανε ότι «οι τιμές των ηλεκτρικών συσκευών σε σχέση με το παρελθόν έχουν μειωθεί πολύ, τηρουμένων των αναλογιών αλλά και της γενικότερης εξέλιξης, σε μια αγορά που διαρκώς μεταβάλλεται. Οι συγκρίσεις άλλωστε είναι δύσκολες, καθώς άλλες οι δυνατότητες των σημερινών συσκευών, άλλες οι αντίστοιχες προ 5 ή 10 ετών.

Πάντως, την τιμή την καθορίζει ο πελάτης πλέον και όχι το κατάστημα. Ο σύγχρονος πελάτης είναι πιο ενημερωμένος από το μέσο πωλητή προ 5-6 ετών», συμπλήρωσε ο κ. Αθανασόπουλος.