Κατάρρευση και εγκατάλειψη στις αστικές συγκοινωνίες καταγγέλλει η «Ενότητα»

Κατάρρευση και εγκατάλειψη στις αστικές συγκοινωνίες καταγγέλλει η «Ενότητα»

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ με μεθοδικότητα και προκλητικό τρόπο οδηγεί τις αστικές συγκοινωνίες στην πλήρη οικονομική κατάρρευση με στόχο την εκποίηση των υποδομών τους, καταγγέλλει η συνδικαλιστική παράταξη της «Ενότητας», μετά τη συνεδρίαση στελεχών της στις αστικές συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ, ΟΣΥ, ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ).

Με αυτό τον τρόπο νομίζει ότι μπορεί να δικαιολογήσει την πολιτική της απόφαση, δηλαδή «προσπαθήσαμε αλλά δεν μπορέσαμε να κρατήσουμε το δημόσιο χαρακτήρα των συγκοινωνιών» κοροϊδεύοντας εαυτούς και αλλήλους, επισημαίνει δελτίο τύπου. Αναφέρει δε ως πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα την απόρριψη από το υπουργείο Οικονομικών του αιτήματος της ΟΣΥ ΑΕ για την κάλυψη του ελλείμματος 32 εκατομμυρίων ευρώ, πράγμα που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην εφαρμογή του άρθρου 47 του κ.ν.2190/1920, που προβλέπει τη λύση της εταιρείας.

Το δελτίο Τύπου τονίζει, επίσης, τα εξής:

«Τη στιγμή που η Κυβέρνηση αρνείται συνειδητά να προχωρήσει στην οικονομική εξυγίανση του κλάδου συνεχίζει τάχα την «κοινωνική πολιτική» με ξένα κόλλυβα δηλαδή την ελεύθερη μετακίνηση ευπαθών ομάδων πληθυσμού, όπως για παράδειγμα αυτή των ανέργων.

Αυτή η πολιτική απάτη της «κοινωνικής προσφοράς» συνδυάσθηκε με τη μη καταβολή των οφειλών των Υπουργείων προς τον Οργανισμό.

Οι συγκοινωνιακοί φορείς έχουν πέσει σε βαθιά κρίση πράγμα που σημαίνει ότι εκτός από το συνολικό έλλειμμα των 58,2 εκατομμυρίων (αστικές συγκοινωνίες) ακόμη και η κερδοφόρα μέχρι πέρυσι ΣΤΑΣΥ (Μετρό – Τραμ - Ηλεκτρικός) θα εμφανίσει έλλειμμα 22,4 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το αντίστοιχο έλλειμμα για την ΟΣΥ θα ξεπεράσει τα 35 εκατομμύρια ευρώ.

Φυσικά η ύφεση στους οργανισμούς συγκοινωνιών θα συνεχισθεί, αφού ούτε το παραμικρό σχέδιο δεν υπάρχει για την ανασυγκρότηση και ενίσχυσή τους αφού ούτε και το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα μπορέσει να αποφέρει άμεσα οφέλη.
Κλείνουν τα μάτια στην αντιμετώπιση της λαθρεπιβίβασης που κοστίζει ετησίως 60 εκατομμύρια ευρώ!

Δυστυχώς όμως, κλείνουν τα μάτια και στην πρωτόγνωρη βία και μανία ομάδων που καταστρέφουν λεωφορεία, ακυρωτικά μηχανήματα κλπ με παράλληλη διαπόμπευση εργαζομένων (ελεγκτών κλπ.) και με κόστος δεκάδων εκατομμύριων ευρώ.
Το σχέδιο απαξίωσης των συγκοινωνιών φαίνεται στην εικόνα πλήρους διάλυσης του στόλου, ο οποίος δεν ανανεώνεται με αποτέλεσμα να είναι σε λειτουργία 800 λεωφορεία από τα 2000 αφού υπάρχει έλλειψη ανταλλακτικών!

Τέλος, χρήζει ψυχιατρικής ανάλυσης η κρατικοποίηση του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης!

Γιατί άραγε υπάρχει αυτή η διττή πολιτική;

Γιατί απλά εμφανίζουν τάχα με την απόφαση αυτή ότι κάνουν μία επαναστατική πολιτική πράξη ενώ στην ουσία αποδεχόμενοι την ένταξη στο Ταμείο αποκρατικοποιήσεων του συνόλου των αστικών συγκοινωνιών με αυτή την ενέργειά τους θα οδηγήσουν την εταιρεία στο απόλυτο τέλμα για πιο γρήγορη εκποίηση αφού θα «εκκαθαριστεί» εσωτερικά!

ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ

  • Είναι μονόδρομος η διατήρηση του Δημόσιου Χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών.
  • Αυτό όμως δε σημαίνει ότι γίνονται αποδεκτές οι παθογένειες ενός αναποτελεσματικού φορέα που λειτούργησε επί δεκαετίες κάτω από κομματικές ομπρέλες, πράγμα που οδήγησε στην πλήρη απαξίωση τις εταιρείες συγκοινωνιών.
  • Η ΕΝΟΤΗΤΑ δεν κλείνει τα μάτια στην ταχύτητα των αλλαγών που συντελούνται παγκοσμίως στον κλάδο των μεταφορών.
  • Το ίδιο το συνδικαλιστικό κίνημα πρέπει να φύγει από το παρελθόν και να αντιμετωπίσει πειστικά το μέλλον.
  • Γίνονται αποδεκτές όλες τις σύγχρονες μορφές μετεξέλιξης όπως πχ. είναι το ηλεκτρονικό εισιτήριο (που δυστυχώς σχεδιάσθηκε και υλοποιείται στο πόδι) ή τον εκσυγχρονισμό του στόλου ου βασίζεται στη νέα τεχνολογία.
  • Η ΕΝΟΤΗΤΑ διεκδικεί επιτέλους ένα σύγχρονο management στις διοικήσεις των εταιρειών μακριά από φίλους και συγγενείς κομματικών παραγόντων.
  • Απαιτεί ένα σύγχρονο πλαίσιο εκπαίδευσης των εργαζομένων στις συγκοινωνίες.
  • Εξ ανάγκης αποδέχεται τη σημερινή πραγματικότητα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Φυσικά είναι θλιβερό να εκποιείται μία εταιρεία έναντι πινακίου φακής. Όμως αυτό δε σημαίνει ότι η παρουσία και η ενίσχυση της θέσης των εργαζομένων στη νέα εταιρεία θα ξεκινήσει με τη μη αποδοχή της νέας πραγματικότητας και τη λογική ενός κλεφτοπόλεμου που επιζητούν οι επαναστάτες του χώρου.
  • Συντεταγμένα το συνδικαλιστικό κίνημα πρέπει να στηρίξει ξεκάθαρα τις προσπάθειες των εργαζομένων στη νέα εταιρεία για διασφάλιση των θέσεων εργασίας και των κατακτήσεών τους μέσω της ανάπτυξης των δραστηριοτήτων της εταιρείας.
  • Παράλληλα η θέση της για τον ΟΣΕ είναι η διατήρηση της λειτουργίας της σιδηροδρομικής υποδομής και της αναζήτησης νέου μοντέλου στην κατεύθυνση της ενοποίησης ΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ αφού ο ΟΣΕ για μας αποτελεί τον κεντρικό βραχίονα υποδομής και επιδομής.
  • Η ΕΝΟΤΗΤΑ αποδέχεται και διεκδικεί πολιτική φθηνού εργατικού εισιτηρίου (πχ. πρωινές ζώνες) ή δωρεάν μετακίνησης ευπαθών ομάδων. Όμως η ευθύνη και το κόστος μίας τέτοιας πολιτικής ανήκει αποκλειστικά στο κράτος και στον Κρατικό Προϋπολογισμό. Η μετακύλιση του κόστους δεν μπορεί να γίνει στις εταιρείες και στον συνεπή πολίτη που χρησιμοποιεί τις αστικές συγκοινωνίες.
    Είναι η ώρα η Κυβέρνηση να αποδείξει έμπρακτα την πολιτική αντιμετώπισης της ανθρωπιστικής κρίσης με έργα και όχι με δανεικά σε βάρος άλλων.