Καρατομείται η διοίκηση των ΕΛΤΑ

Καρατομείται η διοίκηση των ΕΛΤΑ

Του Γιώργου Φιντικάκη

Στο ξήλωμα της διοίκησης των ΕΛΤΑ προχωρά το υπερταμείο, η οποία κρίθηκε ανεπαρκής έπειτα από τις συνεχείς ζημιογόνες τους επιδόσεις και μια σειρά άλλες αστοχίες.

Στη γενική συνέλευση της Πέμπτης, το υπουργείο Οικονομικών που είναι και ο βασικός μέτοχος των ταχυδρομείων, θα ανακοινώσει τα πρόσωπα του νέου Δ.Σ., τα οποία θα κληθούν να υλοποιήσουν τη συνταγή του Ταμείου για την επιβίωση της εταιρείας.

Στη διοίκηση Ζαρολιάγκη- Σταυράκη χρεώνεται η ζημιογόνος πορεία των ΕΛΤΑ, η έλλειψη εκσυγχρονισμού και γενικότερα οι χαμηλές τους επιδόσεις σε μείωση δαπανών και αύξησης εσόδων, με χαρακτηριστικό το χαμηλό μερίδιο που έχει στις ταχυμεταφορές η ΕΛΤΑ Courier.

Στα ΕΛΤΑ χρεώνεται επίσης η υπόθεση υπεξαίρεσης χρημάτων από τη ΔΕΗ, για την οποία έχει παρέμβει οι εισαγγελέας, αλλά και η ΡΑΕ. Η τελευταία ερευνά τη προέλευση των χρηματοροών τους, προκειμένου να διαπιστώσει αν έχουν τυχόν χρηματοδοτήσει την εμπορική τους πολιτική στην αγορά ηλεκτρισμού με χρήματα τρίτων, εν προκειμένω της ΔΕΗ.

Το γεγονός ότι η προσπάθεια εξυγίανσης των ΔΕΚΟ θα ξεκινήσει από τα ΕΛΤΑ, είχε προαναγγείλει με συνέντευξή του στον “Φιλελεύθερο” τον Ιούνιο, ο πρόεδρος του υπερταμείου, Γιώργος Διαμαντόπουλος.

Η συνταγή του υπερταμείου για τα ΕΛΤΑ, την οποία και θα αναλάβει να φέρει σε πέρας το νέο ΔΣ, προβλέπει πρόγραμμα αποχώρησης προσωπικού με ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα, επανεξέταση μισθολογικού κόστους και αριθμού εποχικών υπαλλήλων, καθώς και μείωση δαπανών σε όλα τα επίπεδα.

Σε δεύτερη φάση, θα επιχειρηθεί να μετασχηματισθεί η επιχείρηση των 6.418 εργαζομένων σε κάτι άλλο από αυτό που είναι σήμερα, δηλαδή ένα κρατικό μονοπώλιο, με 690 καταστήματα και 694 πρακτορεία πανελλαδικά, που κατέχει στις ταχυμεταφορές πολύ χαμηλό μερίδιο, μόλις 10%, ευρισκόμενη στην 5η θέση. Σε αυτή ακριβώς την προβληματική εταιρεία, ο επικεφαλής των ΕΛΤΑ Courier είχε εισηγηθεί αυξήσεις μισθών 14%, που φυσικά δεν εγκρίθηκαν.]

Στην πράξη, η νέα διοίκηση των ταχυδρομείων θα κληθεί να σχεδιάσει πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, να μειώσει μισθολογικό κόστος, και αριθμό εποχικών υπαλλήλων, με ταυτόχρονη ανακατονομή προσωπικού (από την αλληλογραφία στα δέματα), μείωση συχνότητας παραδόσεων αλλά και προορισμών όταν πρόκειται για απομακρυσμένες περιοχές με ζημιά (περίπτωση Καθολικής Υπηρεσίας), περιορισμό στο μεγάλο ταχυδρομικό δίκτυο, Κι παραχώρηση εκμετάλλευσης καταστημάτων σε ιδιώτες.

Παράλληλα καλείται να εισαγάγει νέες υπηρεσίες εξπρές για να βελτιώσει τις ανάγκες της αγοράς κούριερ, να επενδύσει σε νέες τεχνολογίες (π.χ. αυτοματοποιημένα συστήματα διαλογής δεμάτων, smart parcel stations, smart mailboxes, υπηρεσίες web services, portals και applications), να εξειδικεύσει τους διανομείς στο προϊόν δέμα, κ.ο.κ.