"Καμία αλλαγή στην φορολογία της ποντοπόρου"

"Καμία αλλαγή στην φορολογία της ποντοπόρου"

Του Γιώργου Σκορδίλη

«Δεν είναι δυνατόν να συζητάμε σήμερα για επιβάρυνση του ναυτιλιακού τομέα στην Ελλάδα όταν τα στοιχεία που έχει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών αποδεικνύουν περίτρανα ότι υπάρχουν πολλές ευρωπαϊκές χώρες που έχουν ευνοϊκότερο φορολογικό καθεστώς για τη ναυτιλία τους από ότι έχει η Ελλάδα».

Με την φράση αυτή ο Αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφωνας Αλεξιάδης, είτε επιχειρεί να κλείσει οριστικά την συζήτηση γύρω από το φορολογικό καθεστώς της ναυτιλίας, είτε εκφράζει ευσεβείς πόθους δεδομένου πως οι πιέσεις συνεχίζονται. καθώς η κυβέρνηση φαίνεται είτε αδύνατή, είτε απρόθυμη να κλείσει αυτή την συζητήση που διαρκώς επαναφέρει στο προσκήνιο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ο κ. Αλεξιάδης μιλώντας στο συνέδριο Capital + Vision που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τετάρτη στην Αθήνα,  επιχείρησε να ξεκαθαρίσει τις προθέσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ στο ζήτημα της μεταβολής των φορολογικών συντελεστών της ποντοπόρου ναυτιλίας, αφήνοντας να εννοηθεί οτι η ελληνική κυβέρνηση έχει λάβει τα μηνύματα και δεν προτίθεται, ούτε καν μελετά αλλαγές στην ουσία της φορολογίας της ναυτιλίας.

Μάλιστα προκειμένου να υπογραμμίσει την θέση αυτή, ανέφερε χαρακτηριστικά το βασικό επιχείρημα του Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Θεόδωρου Βενιάμη, ο οποίος συχνά – πυκνά επισημαίνει ότι: «Αν στην Ελλάδα έχουμε ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς γιατί δεν έρχονται ξένες ναυτιλιακές εταιρείες να εγκατασταθούν στον Πειραιά; Ούτε μία δεν έρχεται».

Όπως επισημαίνουν οι πηγές του Liberal, είναι πως «αυτό που οφείλει να αντιληφθεί η κυβέρνηση και ως ένα βαθμό δείχνει να το έχει αντιληφθεί είναι πως η φορολογία της ποντοπόρου ναυτιλίας δεν πρέπει να αναλύεται μονοδιάστατα, αλλά πάντα σε συνάρτηση με το τι συμβαίνει σε διεθνές επίπεδο, μιας και ο ανταγωνισμός που δέχεται είναι διεθνής».

Εξάλλου οι ίδιες πηγές σχολιάζοντας την πρόσφατη απόφαση της γερμανικής κυβέρνησης να παράσχει σειρά φορολογικών ελαφρύσεων προς τη ναυτιλιακή βιομηχανία της χώρας, αναρωτιώνται κατα πόσο η απόφαση αυτή συνιστά έμμεση πριμοδότηση προς τη γερμανική ναυτιλία, ένα θέμα που κατά την γνώμη τους οφείλει να διερευνήσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού.