Κ. Σεπετάς (Βίκος): Η κρίση έφερε τα ελληνικά προϊόντα στο προσκήνιο

Κ. Σεπετάς (Βίκος): Η κρίση έφερε τα ελληνικά προϊόντα στο προσκήνιο

(Φωτ.: Ο κ. Κωνσταντίνος Σεπετάς, διευθυντής πωλήσεων & marketing της Βίκος, στην 11η έκθεση HO.RE.CA., που διοργανώθηκε στο Metropolitan Expo (πλησίον του Ελευθέριος Βενιζέλος.)

Του Απόστολου Σκουμπούρη

«Προ κρίσης η ελληνικότητα ήταν ένα χαμένο στοιχείο. Είχαμε, ως χώρα και ως καταναλωτική κουλτούρα, την τάση να θεωρούμε τα ξένα προϊόντα εκ προοιμίου, άκριτα και κατά σύστημα πιο ποιοτικά. Η κρίση των τελευταίων ετών έχει αλλάξει σημαντικά τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων, που επιτέλους στρέφονται (και) στα ελληνικά προϊόντα».

Μακριά από λογικές άσπρου - μαύρου, μακριά από μονοδιάστατες προσεγγίσεις, ο Κωνσταντίνος Σεπετάς, διευθυντής πωλήσεων & marketing στην Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων (ΗΒΕ) ΒΙΚΟΣ, βάζει μια πτυχή που πάνω της μπορεί να χτιστεί μια νέα επιχειρηματική κουλτούρα στην Ελλάδα.

Ο ίδιος επισημαίνει ευθαρσώς στο liberal.gr ότι «πριν από την κρίση τα ελληνικά προϊόντα υποτιμώντο σε βαθμό πλήρους στρέβλωσης, με ο,τι συνεπάγεται αυτό για τις ελληνικές εταιρείες που προσπαθούσαν να μπουν σε αγορές που ελέγχονταν από ισχυρά ξένα brands. Πλέον, μετά το «χτύπημα» της κρίσης, «σε όλους τους τομείς υπάρχει άνοιγμα των καταναλωτών στα ελληνικά προϊόντα. Προ κρίσης κανείς δεν ασχολούνταν με το αν στο ράφι ενός σούπερ μάρκετ υπήρχε το προϊόν της Βίκος, η Βίκος Cola π.χ. Τώρα, πλέον, τα προϊόντα της εταιρείας βρίσκουν ολοένα και μεγαλύτερη ανταπόκριση, ενώ το ίδιο ισχύει και για άλλες ελληνικές επιχειρήσεις, ασχέτως κλάδου», επισημαίνει ο ίδιος.

Γιος του ιδρυτή της επιχείρησης Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων, γνωστότερη ως Βίκος, κ. Πέτρου Σεπετά, που το 1990 ξεκίνησε μαζί με τη σύζυγό του κα Ελένη Θεοχάρη την προσπάθεια εμφιάλωσης νερού από τις πηγές των γιαννιώτικων ορέων, ο Κων/νος Σεπετάς αναφέρεται στα νέα στοιχήματα της εταιρείας, που εστιάζονται στην αγορά των αναψυκτικών. «Είναι μια φυσική εξέλιξη η είσοδός μας στην αγορά των αναψυκτικών, καθώς αποτελούνται από 80 - 90% από νερό. Χτίζουμε πάνω σε κάτι που ήδη έχουμε, διευρύνοντας παράλληλα το δίκτυό μας», τονίζει. «Η είσοδός μας στην αγορά των αναψυκτικών έγινε μετά από σχεδόν δύο χρόνια ερευνών και μελετών και φυσικά ύστερα από μεγάλες επενδύσεις».

(Photo by www.vikoswater.gr – Η μονάδα παραγωγής του Φυσικού Μεταλλικού Νερού «ΖΑΓΟΡΟΧΩΡΙΑ» στο Καλπάκι Ιωαννίνων.)

Εξηγώντας ο κ. Σεπετάς, επισημαίνει ότι «το νερό για τα αναψυκτικά πρέπει να έχει συγκεκριμένη σκληρότητα, καθορισμένο «σώμα» και PH. Για να γίνει σωστή πρόσμιξη και ομογενοποίηση χωρίς αντίδραση. Το νερό από την πηγή Βίκος δεν ήταν απολύτως συμβατό, όμως αποδείχτηκε ότι από την πηγή των Ζαγοροχωρίων ταίριαζε απόλυτα. Έτσι προχωρήσαμε», επισημαίνει.

Όπως σημειώνει, τα αναψυκτικά «παράγονται σε ξεχωριστή γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο της στο Καλπάκι Ιωαννίνων. Η συνολική επένδυση για το αναψυκτικό έφτασε στα 15 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 4,5 εκατ. ευρώ αφορούσαν στην αναβάθμιση και επέκταση των γραμμών παραγωγής στο εργοστάσιο του Καλπακίου.

Παγκόσμια καινοτομία – Αιχμή του δόρατος, η Βίκος Cola

Ο διευθυντής πωλήσεων της Βίκος χαρακτηρίζει ως παγκόσμια καινοτομία τη δημιουργία αναψυκτικών με… πρώτη ύλη το μεταλλικό νερό, καθώς κάτι τέτοιο δεν λαμβάνει χώρα πουθενά αλλού. Το μεταλλικό νερό δίνει ένα premium αναψυκτικό ανώτερης ποιότητας που, πέρα της άμεσης ευχαρίστησης και ευεξίας στην κατανάλωση, είναι και ωφέλιμο. Ο ίδιος επισημαίνει ότι «η Βίκος ποντάρει πολλά στη Βίκος Cola, που ήδη έχει καλή αποδοχή από τους καταναλωτές, καθώς αντιπροσωπεύει μεγάλο κομμάτι των πωλήσεων της εταιρείας στα αναψυκτικά. Γενικώς, η Βίκος Cola είναι ένα προϊόν που πιστεύει πολύ η εταιρεία, καθώς πρόκειται για το πρώτο αναψυκτικό τύπου cola με μεταλλικό νερό, κάτι μοναδικό και καινοτόμο. Στόχος είναι η Βίκος Cola να καταστεί το αναψυκτικό – ναυαρχίδα της εταιρείας Βίκος, και αυτό το επισημαίνει με έμφαση ο κ. Σεπετάς.

Επενδύσεις και στοιχήματα

Η εταιρεία Βίκος έχει μπει και στη… λιανική, μέσω της παραγγελίας και της τοποθέτησης έως 2.000 ψυγείων σε καταστήματα πανελλαδικά. Ο κ. Σεπετάς επισημαίνει ότι «έως τώρα έχουν τοποθετηθεί περί τα 1.000 με 1.200 ψυγεία, όπου πουλούν αποκλειστικά τα προϊόντα της φίρμας Βίκος, ενώ ο στόχος είναι η τοποθέτηση 2.000 ψυγείων σε πανελλαδικό δίκτυο». Μάλιστα, είναι αισιόδοξος ότι με τις συμφωνίες που έκλεισε το 4ήμερο της Διεθνούς Έκθεσης Τροφίμων και Ποτών HO.RE.CA. 2016, θα επιτευχθεί ο στόχος της εγκατάστασης των 2.000 ψυγείων, έως τα μέσα του καλοκαιριού φέτος.

Όπως τονίζει, «η Βίκος έχει κάνει μεγάλη επένδυση διαμορφώνοντας τμήμα ανάπτυξης της λιανικής, το οποίο θα παρακολουθεί και θα ελέγχει την αγορά των ψυγείων. Το αναψυκτικό πάει πολύ καλά», επισημαίνει. Η εταιρεία Βίκος Α.Ε., σύμφωνα με τον κ. Σεπετά, απασχολεί έως και 400 εργαζόμενους στα τρία εργοστάσια που διαθέτει, στα logistics και σ'' όλο το δίκτυο γενικότερα, κάποιοι εκ των οποίων βεβαίως είναι εποχιακοί, λόγω της φύσεως των προϊόντων και της έντασης της δουλειάς.

Η ιστορία της επιχείρησης

Η εταιρεία Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων Βίκος ιδρύθηκε το 1990 και έχει καθιερωθεί από τις πλέον «δυνατές» στην αγορά εμφιαλωμένου νερού. Το όνομα… Βίκος πάρθηκε από το χωριό της περιοχής, το οποίο κυριολεκτικά κρέμεται πάνω από τη γνωστή εντυπωσιακή «χαράδρα του Βίκου»! Ιδρυτής ο κ. Πέτρος Σεπετάς, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, που πριν από 26 και πλέον χρόνια αγόρασε μια έκταση 15 στρεμμάτων στη θέση Περίβλεπτο Ιωαννίνων με σκοπό να δημιουργήσει εμφιαλωτήριο νερού, αξιοποιώντας έτσι τις φυσικές δυνατότητες της περιοχής. Το 1990 πήρε τις άδειες και την έγκριση εμφιάλωσης νερού από την πηγή «ΒΙΚΟΣ» και έτσι αρχίζει η κατασκευή των εγκαταστάσεων. Χρειάστηκαν τρία χρόνια μέχρι να ολοκληρωθούν οι κτιριακές εγκαταστάσεις (βιομηχανοστάσιο και γραφεία) και να γίνει η εγκατάσταση της πρώτης γραμμής παραγωγής, εμφιάλωσης και συσκευασίας.

Όπως τονίζει στο liberal.gr ο… Κωνσταντίνος Σεπετάς, «η εταιρεία ξεκίνησε αμιγώς οικογενειακή, καθώς η μητέρα μου Ελένη Θεοχάρη έκοβε τα τιμολόγια και έκανε όλες τις δουλειές στα γραφεία, ενώ ο πατέρας μου, Πέτρος έβγαινε με μια βαλίτσα για να κλείσει πελάτες για πωλήσεις». Δυόμισι δεκαετίες μετά, η Βίκος εξακολουθεί να έχει οικογενειακό προφίλ, καθώς στη δουλειά έχουν μπει και οι τρεις γιοι των ιδρυτών, με τον Κων/νο να είναι ο πρώτος που αναλαμβάνει διοικητικό πόστο στην επιχείρηση.

Τρία εργοστάσια και καθετοποιημένη παραγωγή

 

(Photo by www.vikoswater.gr – Το εργοστάσιο παραγωγής εξειδικευμένων πλαστικών PETCOM Plastics στον Περίβλεπτο Ιωαννίνων διαθέτει μηχανές injection σε δύο χώρους παραγωγής, με συνολικό εμβαδό 10.000 m2.)

Η Βίκος πλέον διαθέτει τρία υπερσύγχρονα εργοστάσια, τα δύο εκ των οποίων εμφιάλωσης νερού και αναψυκτικών, που καλύπτουν συνολική επιφάνεια 37.500m2 σε ιδιόκτητες εκτάσεις 110 στρεμμάτων στην ευρύτερη περιοχή των Ζαγοροχωρίων. Το τρίτο εργοστάσιο είναι παραγωγής εξειδικευμένων πλαστικών. Πρόκειται για την PETCOM Plastics που ιδρύθηκε το 1999, ενώ οι εγκαταστάσεις της βρίσκονται στη βιομηχανική περιοχή των Ιωαννίνων. Διαθέτει μηχανές injection σε δύο χώρους παραγωγής με συνολικό εμβαδό 10.000 m2. Η Petcom αποτελεί ένα ισχυρό asset για την ΗΒΕ, καθώς της επιτρέπει να είναι πλήρως καθετοποιημένη και συγχρόνως να διαθέτει σημαντικού μεγέθους επιχειρήσεις ως πελάτες, όπως τη ΦΑΓΕ και την Αθηναϊκή Ζυθοποία. Υπάρχουν εννέα γραμμές παραγωγής με συνολική δυναμικότητα 210.000 λίτρων /ώρα, ιδιόκτητα φορτηγά οχήματα για τη διακίνηση, κέντρα διανομής και αποθήκευσης των προϊόντων της σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μέσω της θυγατρικής IQ Brands.

Από την ίδρυσή της έως σήμερα η ΗΒΕ έχει υλοποιήσει επενδύσεις ύψους άνω των 100 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της παραγωγικής της δυναμικότητας. Οι εγκαταστάσεις εμφιάλωσης - τυποποίησης - συσκευασίας είναι καθετοποιημένες και αυτοματοποιημένες (παραγωγή φιαλών PET - εμφιάλωση - εγκιβωτισμός - παλετοποίηση). Επίσης, εδώ και χρόνια παράγει αναψυκτικά ιδιωτικής ετικέτας για λογαριασμό της αλυσίδας Lidl, ενώ κατέχει ποσοστό 25% της βολιώτικης ΕΨΑ.

Στην κατηγορία εμφιαλωμένου νερού, η εταιρεία διαθέτει τέσσερις βασικούς κωδικούς: Πρόκειται για τα φυσικά μεταλλικά νερά «ΒΙΚΟΣ» και «ΖΑΓΟΡΟΧΩΡΙΑ» και τα αντίστοιχα ανθρακούχα «ΒΙΚΟΣ SPARK» και «ΖΑΓΟΡΟΧΩΡΙΑ SPARK». Συχνές είναι οι βραβεύσεις και οι διακρίσεις σε κορυφαίους ευρωπαϊκούς διαγωνισμούς ποιότητας. Επίσης, στα εργοστάσια της ΒΙΚΟΣ εμφιαλώνονται τα επιτραπέζια νερά «ΑΒ»,«Γάργαρο», «Εβίβα» και «Μαράτα», τα οποία διακινούνται αντίστοιχα στα μεγάλα σούπερ μάρκετ.

Διεθνής παρουσία – Στο 10 - 12% οι «ξένες» πωλήσεις

Η εταιρεία Βίκος Α.Ε. δραστηριοποιείται και διεθνώς, καθώς προϊόντα της ταξιδεύουν σε χώρες όπως Κύπρο, Σκόπια, Αλβανία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Ιταλία, Γερμανία, Ελβετία, Μάλτα, Κίνα, Λίβανο και ΗΠΑ. Το ποσοστό των διεθνών πωλήσεων της Βίκος κυμαίνεται μεταξύ του 10 - 12%.

Η συμμετοχή της Βίκος στην έκθεση HO.RE.CA.

Για 2η συνεχή χρονιά η Βίκος A.E. έδωσε το παρόν στη Διεθνή Έκθεση Τροφίμων και Ποτών HO.RE.CA. 2016 που ξεκίνησε την Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου και ολοκληρώθηκε χθες Δευτέρα. Πρόκειται για την 11η έκθεση HO.RE.CA. που διοργανώθηκε στο Metropolitan Expo (περιοχή πλησίον του Ελευθέριος Βενιζέλος) και αποτελεί ένα θεσμό διεθνούς εμβέλειας για τον κλάδο μαζικής εστίασης, τροφίμων και των ποτών. Η HO.RE.CA είναι ένα από τα σημαντικότερα εμπορικά φόρουμ για την τουριστική βιομηχανία σε Ελλάδα, Βαλκάνια και ΝΑ Ευρώπη. Η Βίκος Α.Ε. αυτό το 4ήμερο παρουσίασε όλα τα προϊόντα της, τα Φυσικά Μεταλλικά Νερά, τα Φυσικά Μεταλλικά Αναψυκτικά «Βίκος», ενώ περίοπτη θέση φυσικά είχε η Βίκος Cola. Μάλιστα, καθ' όλη τη διάρκεια του 4ημέρου, δέσποσαν τα κοκτέιλ της εταιρείας, που έκλεψαν την παράσταση.

Στο πλαίσιο της έκθεσης, η Βίκος παρουσίασε σε εκπροσώπους επιχειρήσεων τουρισμού και μαζικής εστίασης τα προϊόντα της, καθώς και τη φιλοσοφία της γύρω από την ποιοτική προσέγγιση του κάθε προϊόντος.

Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

(Photo by www.vikoswater.gr)

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι η εταιρεία έχει μακρά παράδοση και σημαντικές δράσεις στον τομέα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, για την οποία έχει βραβευθεί κατ'' επανάληψη. Γενικώς η εταιρεία καλλιεργεί κουλτούρα προς την ανθρωποκεντρική κατεύθυνση, με τις δράσεις Κοινωνικής Ευθύνης να μην είναι... τυπικές - υποχρεωτικές διαδικασίες, αλλά φυσική προέκταση μιας επιχείρησης που πιστεύει σ'' αυτές τις δράσεις. Η καμπάνια εθελοντικής αιμοδοσίας: «Δίνουμε Αίμα, Δίνουμε Ελπίδα» είναι μια διαρκή πράξη αλληλεγγύης, ενώ δεκάδες είναι οι χορηγίες και δωρεές σε συλλόγους, αθλητικά σωματεία και οργανώσεις, που στηρίζουν έμπρακτα τις τοπικές κοινωνίες στην Ήπειρο και σε ολόκληρη τη χώρα.