7ος χρόνος, ημέρα 2222η
Τετάρτη, 1 Δεκεμβρίου 2021

Intrakat: Ενισχύει το κατασκευαστικό της έργο και διεκδικεί ΣΔΙΤ 1,5 δισ. ευρώ

Intrakat: Ενισχύει το κατασκευαστικό της έργο και διεκδικεί ΣΔΙΤ 1,5 δισ. ευρώ

Με «φουλ τις μηχανές» μπαίνει στη μάχη για να διεκδικήσει τα έργα που πρόκειται να προκηρυχθούν με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ η Intrakat, η οποία πρόσφατα πρόσθεσε στο παλμαρέ της ένα ακόμη έργο, ύψους 42 εκατ. ευρώ, αυτό του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών.

Η Intrakat, ενισχύει διαρκώς το κατασκευαστικό της αντικείμενο, παράλληλα με την ανάπτυξη των ΑΠΕ και συμμετέχει σε διαγωνισμούς ΣΔΙΤ προϋπολογισμού άνω του 1,5 δισ. ευρώ, στους οποίους δεν προσμετρώνται διαγωνισμοί που αναμένονται, και αφορούν στη νέα διαδικασία για την παραχώρηση της Aττικής Oδού και τις επεκτάσεις της ή άλλες συμβάσεις παραχώρησης, ενώ μαζί με τους διαγωνισμούς για τη διαχείριση απορριμμάτων, διεκδικεί πλέον projects σχεδόν 2,3 δισ.

Κινούμενη με στόχο τη διαρκή ανάπτυξη των εργασιών της και τη δημιουργία να ικανής υπεραξίας ώστε να αποκτήσει σταθερή μερισματική πολιτική η Intrakat διεκδικεί έργα όπως το Flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, οι Μονάδες Επεξεργασίες Απορριμμάτων Σχιστού, Φυλής και Δυτ. Θεσσαλονίκης, ο οδικός άξονας Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη, το Φράγμα Χαβρία, τα Κέντρα Πολιτικής Προστασίας κ.α.

Ειδικότερα, στα ΣΔΙΤ και τις Παραχωρήσεις, η Intrakat συμμετέχει ανταγωνιστικά, σε έργα που αφορούν σε δημόσιες υποδομές, υπηρεσίες και έργα υψηλής τεχνολογίας όπως smart solution, δίκτυα νέας γενιάς (ΝGA).

Ο στρατηγικός σχεδιασμός της διοίκησης της εταιρείας στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια βασίζεται σε 4 πυλώνες ανάπτυξης: στα κατασκευαστικά έργα υποδομών, περιβάλλοντος και τεχνολογίας, στα έργα ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων, στην ενέργεια και τα έργα ΑΠΕ και στη στοχευμένη ανάπτυξη ακινήτων.

Ωστόσο, στην ανάπτυξη των εργασιών της αλλά και την ανάληψη νέων έργων, σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσει το χρονοδιάγραμμα δημοπράτησης των έργων που θα χρηματοδοτηθούν με κεφάλαια από το Ταμείο Ανάκαμψης, ύψους 30 δισ. για το 2021-2022 και από το νέο ΕΣΠΑ, ύψους 26,2 δισ. (2021-2027).

Η διοίκηση της εταιρείας στα κατασκευαστικά έργα θέτει ως προτεραιότητα, τους οδικούς άξονες, τα υδραυλικά, τα σιδηροδρομικά, τα έργα ενεργειακής αναβάθμισης κτηρίων και διαχείρισης στερεών και υγρών αποβλήτων στην Ελλάδα και με προσεκτικές επιλογές στο εξωτερικό σε χώρες όπως η Ρουμανία και η Κύπρος.

Ωστόσο, τόσο τα έργα ΣΔΙΤ, παραχωρήσεων όσο και τα ενεργειακά έργα που η εταιρεία κάνει διαρκείς κινήσεις επέκτασης των εργασιών της απαιτούν σημαντικά ίδια και δανειακά κεφάλαια. Σε αυτό το πλαίσιο η διοίκηση έχει διασαφηνίσει από το καλοκαίρι ότι έως το τέλος έτους θα έχει δρομολογηθεί η χρηματοδότηση με τη χρήση των σωστών εργαλείων μόχλευσης και άντλησης χρηματοδότησης, τα οποία ήδη μελετούνται.

Παράλληλα η μετεξέλιξη της Intracom Holdings σε επενδυτική εταιρεία έχοντας αποκτήσει μια επενδυτική ισχύ που ξεπερνά τα 300 εκατ. ευρώ, δεν αποκλείει αυτή να επενδύσει στα ΣΔΙΤ που θα αναλάβει η Intrakat και στα ενεργειακά της projects, τομείς που άλλωστε βρίσκονται στις στοχεύσεις της.

Όσον αφορά το νέο έργο στο οποίο μειοδότησε στον διαγωνισμό της EPΓOΣE για τις «Yπολειπόμενες εργασίες σιδηροδρομικής υποδομής, επιδομής και ηλεκτροκίνησης στο Σιδηροδρομικού Σταθμού Aθηνών και σύνδεσή του με μετρό - B’ φάση Σ.Σ. Aθηνών», με έκπτωση περίπου 7,5%, προσφορές είχαν υποβάλει επίσης η κοινοπραξία Tέρνα Mυτιληναίος, καθώς και η ABAΞ.

Το έργο της B’ φάσης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Aθηνών εντάσσεται στο πλαίσιο της ανάπτυξης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Aθηνών, ο οποίος έχει χαρακτηριστεί ως έργο υποδομής απαραίτητο για την εξυπηρέτηση των καθημερινών μετακινήσεων των κατοίκων του λεκανοπεδίου και ενώ ήδη υλοποιούνται έργα βελτίωσης του σιδηροδρομικού δικτύου της Aττικής στο τμήμα από Σιδηροδρομικό Σταθμό Πειραιά έως το Συγκοινωνιακό Kέντρο Aχαρνών (ΣKA) και στο τμήμα του από τις Tρεις Γέφυρες έως τον Σταθμό Άνω Λιοσίων (σύνδεση με Σιδηροδρομική Γραμμή Yψηλών Tαχυτήτων).

Eιδικότερα, η B’ φάση ανάπτυξης του Σιδηροδρομικού Σταθμού Aθηνών αφορά την αναπροσαρμογή της γραμμολογίας, ανακατασκευή των λειτουργικών του στοιχείων (αποβάθρες, διαβάσεις πεζών κ.λπ.), εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης, και παράλληλη κατασκευή των απαραίτητων υποδομών (θεμελιώσεις) για τα κτιριακά έργα που θα ολοκληρωθούν μελλοντικά.