8ος χρόνος, ημέρα 2480η
Τρίτη, 16 Αυγούστου 2022

Intrakat: Δίνει το παρών στη β΄ φάση της Αττικής Οδού και στο Ελληνικό

Intrakat: Δίνει το παρών στη β΄ φάση της Αττικής Οδού και στο Ελληνικό

Τη βεβαιότητα ότι η Intrakat θα είναι παρούσα στην β΄ φάση της Αττικής Οδού, μέσω συνεργασίας, στα έργα του Ελληνικού αλλά και σε κάθε μεγάλο έργο εξέφρασε χθες κατά την διάρκεια της συνέλευσης της εταιρείας η διοίκηση, η οποία προανήγγειλε επίσης νομική μάχη για τη μονάδα αποβλήτων στο Γραμματικό.

Ειδικότερα, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα η διοίκηση ανέφερε ότι η εταιρεία θα είναι παρούσα στην επόμενη φάση του διαγωνισμού για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, καθώς η εισηγμένη, εκμεταλλευόμενη τους όρους της προκήρυξης του διαγωνισμού και ειδικότερα την ρύθμιση που κατέβασε το όριο συμμετοχής σε ανάλογη παραχώρηση στο 10% από 20%, δίνοντας της το δικαίωμα να συμμετάσχει καθώς είναι με περίπου 13% στον Μορέα, θα δώσει τελικά το παρών στη διαδικασία μέσω συνεργασίας με κάποιο από τα ενδιαφερόμενα σχήματα.

Επιπρόσθετα, στο περιθώριο της συνέλευσης αναφερόμενος εκτενέστερα στον διαγωνισμό της Αττικής Οδού ο Αντιπρόεδρος της Intrakat κ. Δημήτρης Κούτρας σημείωσε ότι κατά την εκτίμησή του δύσκολα θα υπάρχει η Αττική Οδός χωρίς ελληνική εταιρεία, παρά το γεγονός ότι ο διαγωνισμός απαιτεί τη συμμετοχή ξένων funds με υψηλή χρηματοδοτική ικανότητα, ωστόσο δύσκολα θα καταλήξει σε σχήμα – κοινοπραξία που δεν θα συμμετέχει ελληνική εταιρεία.

Όσον αφορά στο Ελληνικό όπου η Intrakat έχει παρουσία, καθώς σε συνεργασία με τον γαλλικό όμιλο Bouygues επελέγησαν από τη Lamda Development ως σύμβουλοι στο έργο κατασκευής του πύργου κατοικιών «Marina Towers», ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης σημείωσε ότι η εταιρεία ενδιαφέρεται για όλα τα έργα και όλους τους διαγωνισμούς που προωθούνται και προσκαλείτε από την Lamda να συμμετέχει στους διαγωνισμούς.

Ο κ. Κούτρας δε ανέφερε χαρακτηριστικά: «Δεν ήρθαμε στο Ελληνικό για να φύγουμε», ενώ απαντώντας σχετικά με την αύξηση του κόστους των υλικών και αν αυτή θα επηρεάσει το έργο, ο κ. Δημήτρης Παππάς, Εντεταλμένος Σύμβουλος σημείωσε ότι η κοινοπραξία για την ώρα παρέχει μόνο συμβουλευτικές υπηρεσίες πριν από την κατασκευή με τη μορφή του Early Contractor Involvement στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την κατασκευή του Πύργου.

Τονίσθηκε δε από τον Π. Σουρέτη, ότι αυτή την λύση την «κατέβασε στο τραπέζι» η Intrakat και έγινε αποδεκτή από την Lamda και η επιλογή της κοινοπραξίας δεν έγινε γιατί δόθηκε η χαμηλότερη προσφορά αλλά η αρτιότερη. Αναφέρθηκε δε ότι ήδη πραγματοποιούνται διαπραγματεύσεις για το μέλλον όσον αφορά και τη σύμβαση για το τεχνικό κομμάτι και αν τελικά η Intrakat αναλάβει και αυτό το μέρος, στη σύμβαση θα υπάρχουν ανάλογες προβλέψεις για την άνοδο του κόστους.

Κλείνοντας την αναφορά στο project του Ελληνικού η διοίκηση του ομίλου σημείωσε ότι είναι μια πρόκληση, όπως ήταν και αυτό για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport .

Αναφορικά με την συμμετοχή της σε διαγωνισμούς ιδιωτικούς και δημόσιους η διοίκηση τόνισε ότι αν και δίνονται προσφορές με υψηλές εκπτώσεις, η εταιρεία δεν κινείται με αυτό τον τρόπο αλλά επιλέγει να δίνει πραγματικές προσφορές που διασφαλίζουν ποιοτικό αποτέλεσμα και όχι να υπάρχουν κακοτεχνίες.

Σχετικά με τον διαγωνισμό για τη μονάδα διαχείρισης αποβλήτων στο Γραμματικό όπου η Intrakat κατεβαίνει σε κοινοπραξία με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο ΕΔΣΝΑ απέρριψε την προσφορά τους, η διοίκηση της εταιρείας προανήγγειλε νομική μάχη αναφέροντας ότι είναι κοινή απόφαση με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, να εξαντλήσουν κάθε νομική οδό φθάνοντας ακόμη και στο ΣτΕ.

Η πορεία της Intrakat

Αναφορικά με την πορεία της Intrakat, ο Διευθύνων Σύμβουλος Πέτρος Σουρέτης σημείωσε απευθυνόμενος στους μετόχους μεταξύ άλλων ότι το ανεκτέλεστο της φθάνει το 1,1 δις. ευρώ, συμμετέχει ανταγωνιστικά στους διαγωνισμούς ΣΔΙΤ, έχοντας προεπιλεγεί σε συνολικά 12 έργα, προϋπολογισμού 1,5 δις ευρώ περίπου, ενώ στάθηκε και στην είσοδο του Σωκράτη Κόκκαλη ένα χρόνο πριν στο Διοικητικό Συμβούλιο της Intrakat στη θέση του Πορέδρου. Κίνηση η οποία υπήρξε καθοριστική για την ολοκλήρωση του στρατηγικού μετασχηματισμού της Εταιρείας, που περιελάμβανε την ενίσχυση της δραστηριότητάς της με την στροφή, πέρα από τις κατασκευές, στην ενέργεια και τις ΑΠΕ, στα έργα ΣΔΙΤ και το Real Estate καθώς και την επιτυχημένη ολοκλήρωση της ΑΜΚ με την οποία επιτεύχθηκε η διεύρυνση της μετοχικής βάσης και η είσοδος θεσμικών επενδυτών.

Αναφέρθηκε εκ νέου στον πρόσφατο στρατηγικό μετασχηματισμό της εταιρείας και την δημιουργία γενικών διευθύνσεων στους τομείς των Κατασκευών (Construction), Περιβάλλοντος και IoT (Environment / IoT), Ενέργειας και ΑΠΕ και το Real Estate

Σημείωσε δε ότι παρά την δύσκολη συγκυρία που επηρέασε τα οικονομικά μεγέθη, ο καθαρός δανεισμός (χωρίς τα έργα PF) ανήλθε σε 96,3 εκατ. ευρώ στα τέλη του 2021, ενώ κατά το Α’ τρίμηνο του 2022 λαμβανομένης υπόψη της ΑΜΚ ποσού 51,3 εκατ. ευρώ, διαμορφώνεται σε 69,6 εκατ. ευρώ, ενώ εκφράστηκε η αισιοδοξία ότι η φετινή χρονιά θα είναι θετική.

Στόχος της διοίκησης παραμένει η μεγιστοποίηση της αξίας των μετόχων με την ενίσχυση επαναλαμβανόμενων εσόδων και EBITDA, τις ισχυρές ταμειακές ροές και την επίτευξη συνεργειών μέσω στρατηγικών συνεργασιών, όπως η πρόσφατη συμφωνία με την Parkwind για την ανάπτυξη υπεράκτιων αιολικών πάρκων στην χώρα.

Όσον αφορά στο χαρτοφυλάκιο έργων αυτό περιλαμβάνει απαιτητικά έργα υψηλής τεχνογνωσίας, όπως η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στα Σεπόλια, η διευθέτηση του ρέματος Εσχατιάς, η μελέτη – κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάφου-Χρυσοχούς στην Κύπρο, η επιλογή της σε κοινοπραξία με την γαλλική εταιρεία Bouygues επιλέχθηκε από την Lamda Development ως σύμβουλος με τη μορφή του Early Contractor Involvement (ECI) για την ανέγερση του Πύργου Κατοικιών στη Μαρίνα Ελληνικού (Riviera Tower).

Στο επόμενο διάστημα αναμένει δε την υπογραφή συμβάσεων για τα έργα του σιδηροδρομικού σταθμού Αθηνών προϋπολογισμού 33,9 εκατ. ευρώ, των εργολαβιών του ΔΕΔΔΗΕ για την κατασκευή δικτύων διανομής ύψους 155 εκατ. ευρώ και και της επέκτασης της Λεωφ. Κύμης ύψους 350 εκατ. ευρώ μαζί με τις ΤΕΡΝΑ και ΑΚΤΩΡ.

Τέλος, η Intrakat είναι προσωρινός ανάδοχος στον οδικό άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος-Πύλος -Μεθώνη, ύψους 252 εκατ ευρώ μαζί με την Ακτωρ Παραχωρήσεις και στον ΒΟΑΚ, στο τμήμα Χερσόνησος -Νεάπολη, προϋπ. 192,5 εκατ ευρώ μαζί με τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.