Η… hitech είσοδος της Πλαίσιο στην αγορά λευκών συσκευών

Η… hitech είσοδος της Πλαίσιο στην αγορά λευκών συσκευών

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Μετά από πενήντα χρόνια από την ίδρυσή της και είκοσι από την εισαγωγή στο χρηματιστήριο, η εταιρεία Πλαίσιο Computers, κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα, που είναι η δυναμική είσοδος στην αγορά των λεγόμενων «λευκών» ηλεκτρικών συσκευών (ψυγεία, κουζίνες, πλυντήρια).

Πρόκειται για ένα οργανωμένο και καλά σχεδιασμένο βήμα, το οποίο ανακοίνωσε χθες ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Πλαίσιο Computers Κωνσταντίνος Γεράρδος, μιλώντας στη γενική συνέλευση των μετόχων, στη Μαγούλα Αττικής.

Η είσοδος της Πλαίσιο στην αγορά των λευκών συσκευών θα είναι απολύτως συνυφασμένη με το γενικότερο προφίλ αλλά και το τεχνολογικό DNA της αλυσίδας λιανικής. Η εταιρεία λοιπόν δεν θα εστιάσει στη… σωρηδόν πώληση κάθε είδους λευκής συσκευής με στόχο την ποσότητα, αλλά θα κινηθεί στην τεχνολογική… ελίτ κάθε κατηγορίας, ώστε να υπάρχει «πάντρεμα» με τη φυσιογνωμία της Πλαίσιο όλα αυτά τα χρόνια που είναι μια εταιρεία τεχνολογίας.

Πλέον, οι τεχνολογίες συγκλίνουν και «ενώνουν» τις συσκευές, οι οποίες επικοινωνούν μεταξύ τους ολοένα και περισσότερο, ενώ η τεχνητή νοημοσύνη κατακτά ολοένα και περισσότερο την καθημερινότητα μέσω των συσκευών τεχνολογίας.

Όπως χαρακτηριστικά τόνισε χθες ο κ. Κων/νος Γεράρδος, «το κομμάτι της επέκτασής μας στα ηλεκτρικά είναι ένα μεγάλο στοίχημα. Στόχος μας είναι να παρουσιάσουμε μία σοβαρή πρόταση, η οποία θα περιλαμβάνει και ένα νέο κατάστημα, ενώ έχουμε προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις, για να μπορέσουμε να μπούμε σοβαρά σ' αυτή την αγορά.

Αναφερόμενος στην τεχνολογία αιχμής, ο κ. Γεράρδος τόνισε πως «οι λευκές συσκευές έχουν μέσα τους τεχνολογία και με το όχημα του έξυπνου σπιτιού όλα αυτά θα αρχίσουν να επικοινωνούν. Εμπορικά, το ποσοστό των καταναλωτών που θα αγοράσουν, αυτήν τη στιγμή, μία πολύ εξελιγμένη τεχνολογικά συσκευή είναι μικρό. Η διασυνδεσιμότητα είναι κάτι που υπάρχει στο 5% των συσκευών, όμως σε τρία χρόνια από τώρα, αυτό θα είναι στο 50%».

Έτσι, σημείωσε πως η εταιρεία θα διαθέτει έξυπνες λευκές ηλεκτρικές συσκευές, που θα επικοινωνούν μεταξύ τους, συνάμα με όλες τις υπόλοιπες συσκευές, για να καλυφθεί το budget κάθε νοικοκυριού».

Πάντως δεν γνωστοποιήθηκε ο ακριβής χρόνος που η Πλαίσιο θα αρχίσει να πουλάει λευκές συσκευές, αν και οι ετοιμασίες και οι συζητήσεις με προμηθευτές για την επεξεργασία των τιμολογιακών πρακτικών είναι σε εξέλιξη εδώ και καιρό, ενώ δεν αποκλείεται μέσα στο καλοκαίρι να ξεκινήσει η πιλοτική τοποθέτησή τους σε μεγάλα καταστήματα του δικτύου.

Η αλλαγή στρατηγικής, από την άμυνα στην επίθεση

Ο αντιπρόεδρος της Πλαίσιο αναφέρθηκε και στην αλλαγή στρατηγικής που εδώ και καιρό έχει εγκολπωθεί η αλυσίδα, τονίζοντας ότι τη δεκαετία της κρίσης, δηλαδή από το 2008 μέχρι το 2018, η στρατηγική της εταιρείας ήταν η ενεργητική άμυνα, με προτεραιότητα τη ρευστότητα και την κερδοφορία και μετέπειτα ακολουθούσε η αύξηση μεριδίου.

Πλέον, ο όμιλος έχει αλλάξει στρατηγική και έχει περάσει σε μια πιο εμπροσθοβαρή και επιθετική πολιτική, καθώς η αγορά μεταβάλλεται και αλλάζει. Η εταιρεία αποφάσισε να διευρύνει το δίκτυό της - πέρα από τα μεγάλα και κομβικά καταστήματα που «στήνει» σε καίρια σημεία – και σε μικρότερες πόλεις της Ελλάδας όπως έγινε με το κατάστημα στα Χανιά.

Το 2018 όπως ο ίδιος τόνισε η Πλαίσιο Computers προχώρησε σε επενδύσεις ύψους 7,5 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2019 σχεδιάζονται επενδύσεις ύψους 10 εκατ. ευρώ.

Από την πλευρά του, ο ιδρυτής της Πλαίσιο Computers κ. Γιώργος Γεράρδος, αναφέρθηκε στα σημεία-ορόσημα για την εταιρεία, προσθέτοντας ότι η «Πλαίσιο Computers» γιορτάζει δύο επετείους, συγκεκριμένα την επέτειο των 50 χρόνων από το ξεκίνημα του Πλαισίου το 1969 και, ταυτόχρονα, την επέτειο της πορείας της - 20 χρόνων - στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Τέλος η Γενική Συνέλευση ενέκρινε τη διανομή μερίσματος 0,7 ευρώ ανά μετοχή και την αγορά ιδίων μετοχών μέχρι 10% με εύρος τιμής από 2,5 έως 7 ευρώ ανά μετοχή.

Θυμίζουμε πως το 2018 η Πλαίσιο είχε κύκλο εργασιών 309 εκατ. ευρώ έναντι 286 εκατ. ευρώ το 2017, ενισχυμένο κατά 8%, ενώ τα Κέρδη Προ Φόρων του Ομίλου διαμορφώθηκαν στα 6,1 εκατ. ευρώ.