Ιαπωνία: Αντιμέτωπος με νέες κατηγορίες υπεξαίρεσης ο Κάρλος Γκοσν

Ιαπωνία: Αντιμέτωπος με νέες κατηγορίες υπεξαίρεσης ο Κάρλος Γκοσν

Ο Κάρλος Γκοσν έλαβε παράτυπα αμοιβή 9 εκατ. δολαρίων από την κοινοπραξία της Nissan Motor και της Mitsubishi Motors, όπως ανακοίνωσαν σήμερα οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες, ενισχύοντας τις πιθανότητες ο αποπεμφθείς τους πρόεδρος να βρεθεί αντιμέτωπος με νέες κατηγορίες υπεξαίρεσης.

Στο τελευταίο επεισόδιο του σήριαλ για την πτώση του πρώην υψηλόβαθμου στελέχους, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανακάλυψαν ότι ο Γκοσν πληρώθηκε από την μεταξύ τους κοινοπραξία, που έχει έδρα της την Ολλανδία, χωρίς αυτό να είναι σε γνώση των δύο άλλων διευθυντών – του διευθύνοντος συμβούλου της Nissan Motor Χιρότο Σαϊκάουα και του διευθύνοντος συμβούλου της Mitsubishi Motor Οσάμου Μασούκο.

Ο Γκοσν, που συνελήφθη και τελεί υπό κράτηση στο Τόκιο εδώ και περίπου δύο μήνες, βαρύνεται στην Ιαπωνία με κατηγορίες ότι κατέθεσε εσφαλμένα στοιχεία για τα εισοδήματά του από μισθούς για μια περίοδο οκτώ ετών στη Nissan έως τον Μάρτιο του 2018 και ότι προσωρινά μετέφερε στη Nissan Motor ζημίες από προσωπικές του επενδύσεις κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.

«Το γεγονός ότι τέτοιου είδους παρατυπία συνέβη και σε μία συνδεόμενη με εμάς εταιρία είναι πέρα από σοκαριστικό… είναι θλιβερό», δήλωσε ο Μασούκο σε δημοσιογράφους, αναφερόμενος στις πληρωμές που έγιναν στον Γκοσν από την Nissan-Mitsubishi B.V., η οποία συστήθηκε στην Ολλανδία το 2017.

Τόσο η Mitsubishi όσο και η Nissan ανακοίνωσαν ότι θα εξετάσουν τρόπους για να ανακτήσουν το ποσό από τον Γκοσν, ενώ ο δικηγόρος της Mitsubishi Κέι Ουμεμπαγιάσι δήλωσε ότι είναι πιθανή και η απαγγελία ποινικών κατηγοριών. «Η πιο πιθανή κατηγορία για αυτό θα ήταν η υπεξαίρεση», δήλωσε σε δημοσιογράφους.

Η σύλληψη του Γκοσν, στο οποίο πιστώθηκε η ανάκαμψη της Nissan πριν από δύο δεκαετίες, και η λίστα των κατηγοριών σε βάρος του έχουν προκαλέσει τριγμούς στην αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ έχουν σκιάσει τις προοπτικές για την τριμερή συμμαχία της Nissan με τη Mitsubishi και τη γαλλική Renault SA.

Η Renault έχει δεχθεί έντονες πιέσεις τις τελευταίες ημέρες από τον βασικό της μέτοχο, τη γαλλική κυβέρνηση, για να αντικαταστήσει τον Γκοσν ως διευθύνοντα σύμβουλο και πρόεδρο. Η αυτοκινητοβιομηχανία τον έχει κρατήσει στη θέση του επικεφαλής της, παρόλο που η Nissan και η Mitsubishi έσπευσαν να τον απομακρύνουν από το πόστο του προέδρου μετά τη σύλληψή του.

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, ωστόσο, επιβεβαίωσε χθες ότι εξετάζει το θέμα νέας ηγεσίας, αφού ο υπουργός Οικονομικών Μπρουνό Λεμέρ ζήτησε δημοσίως να συγκληθεί το διοικητικό συμβούλιο προκειμένου να χειριστεί το ζήτημα

Στη Renault ανήκει περίπου το 43% της Nissan, της μεγαλύτερης εταιρίας στη συμμαχία βάσει πωλήσεων και η οποία με τη σειρά της έχει ποσοστό 15% άνευ δικαιωμάτων ψήφου στη Renault. Η Mitsubishi έγινε το μικρότερο μέλος όταν η Nissan απέκτησε το 2006 ποσοστό 34% σε αυτή.