Η πρώτη διεθνώς οπτική ταξιδιωτική πλατφόρμα είναι ελληνική

Πέμπτη 21 Απριλίου 2016, 00:04
-A +A
Η πρώτη διεθνώς οπτική ταξιδιωτική πλατφόρμα είναι ελληνική
(Φωτ.: Στην αρχική σελίδα της TripinVIEW, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα είτε να εξερευνήσει τον χάρτη, είτε να σχεδιάσει τις διακοπές του με βάση τις προτιμήσεις του, είτε να πλοηγηθεί στα μέρη στα οποία η εταιρεία έχει συνάψει συνεργασία με ξενοδοχεία!)

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Κινηματογράφησε 40.000 χιλιόμετρα, όλη την ακτογραμμή της Μεσογείου και οκτώ χώρες μεταξύ των οποίων και τα 16.000 χιλιόμετρα της ελληνικής ακτογραμμής, με 600 ώρες πτήσης, 300 ώρες βίντεο, 800.000 φωτογραφίες, σταμάτησε σε 100 αεροδρόμια, με δύο ελικόπτερα, με χιλιάδες ώρες μοντάζ και «πάντρεμα» ζωντανών πλάνων με φωτογραφίες!

Αν οι αριθμοί λένε πολλά, στην περίπτωση του tripinVIEW.com, της εμπνευσμένης πρώτης στον κόσμο οπτικής ταξιδιωτικής πλατφόρμας λένε ακόμη περισσότερα. Γιατί πρόκειται για τεράστια δουλειά, ιδιαίτερων απαιτήσεων, υψηλής ακρίβειας, «ακριβής» αισθητικής, τέτοια που ποτέ ξανά δεν έχει γίνει στο παρελθόν. Καταγραφή γραφικής απεικόνισης της Γης έχει γίνει, αλλά καταγραφή αποκλειστικά της ακτογραμμής της Μεσογείου και κυρίως «πάντρεμα» σε μια υπηρεσία βίντεο με φωτογραφίες, συνδυαστικά και αλληλένδετα, δεν έχει ξαναπαρουσιαστεί.

(Φωτ.: Τα 40.000 χιλιόμετρα της ακτογραμμής (με κόκκινο χρώμα) της Μεσογείου την οποία έχει... κατακτήσει μέχρι στιγμής η πλατφόρμα, ενώ έπεται και συνέχεια.)

Αυτή η υπηρεσία λοιπόν δημιουργήθηκε από Έλληνες μηχανικούς υπολογιστών και «μάγους» του software, με επικεφαλής έναν από τους πρώτους «πληροφορικάριους» στην Ελλάδα, τον κ. Αχιλλέα Χατζηνίκο, συνιδρυτή της Computer Logic το 1980, που εξελίχθηκε σε μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες πληροφορικής της χώρας.

Το Liberal συνάντησε τον κ. Χατζηνίκο στο «στρατηγείο» του στην Κηφισίας, όπου, με ενθουσιασμό μικρού παιδιού και λαχτάρα πρωτοετούς φοιτητή, μας ξενάγησε στην ταξιδιωτική πλατφόρμα, που έχτισε με μεράκι την τελευταία τριετία αλλά παρουσίασε μόλις προ λίγων ημερών!

Όπως σημειώνει, «η επένδυση στο tripinVIEW έχει ξεπεράσει τα 3.000.000 ευρώ, αποτελώντας μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις που έγινε τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα από start-up εταιρεία στον χώρο της Πληροφορικής».

«Οι ιδέες δεν κατοχυρώνονται», τονίζει ο ίδιος, «αλλά οι τεχνολογίες κατοχυρώνονται». Αυτός είναι και ο λόγος που καθυστέρησε να ανακοινώσει την πλατφόρμα, θέλοντας να ολοκληρώσει αυτήν την τριετία αυτό το τεράστιο –από πλευράς οργάνωσης και εκτέλεσης– έργο της κινηματογράφησης 40.000 χιλιομέτρων ακτογραμμής!».

Όπως μας εξηγεί, «το tripinVIEW.com είναι ο πρώτος οπτικός ταξιδιωτικός ιστότοπος στον κόσμο, ο οποίος επιτρέπει στους χρήστες να βλέπουν την ακτογραμμή της Μεσογείου, με 300 ώρες βίντεο και 800.000 φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης και να απολαμβάνουν τους παραθαλάσσιους προορισμούς, μέτρο προς μέτρο, όπως είναι στην πραγματικότητα».

(Φωτ.: Κάνοντας κλικ στον χάρτη, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να δει επί τόπου φωτογραφίες και videos, όχι από την περιοχή γενικά, αλλά συγκεκριμένα από το συγκεκριμένο σημείο που έχει κλικάρει.)

Το tripinVIEW είναι μία καινοτόμος, σε παγκόσμιο επίπεδο, διαδικτυακή πλατφόρμα, η οποία προσφέρει, για πρώτη φορά, γεωδαιτημένα (geo-tagged) εναέρια videos και αεροφωτογραφίες από ελικόπτερο, που προβάλλονται πάνω σε χάρτη, ενώ το οπτικό υλικό συνοδεύεται από χρήσιμες πληροφορίες και πρωτότυπη μουσική.

Πώς υλοποιήθηκε η ιδέα

Η εταιρεία Geotag Aeroview, της οποίας διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής είναι ο κ. Χατζηνίκος, τον χειμώνα του 2012, νοίκιασε δύο ελικόπτερα από τη Γερμανία και με δύο έμπειρους πιλότους, έναν εικονολήπτη «γκουρού», τον κ. Βαγγέλη Κασιμάτη (συνιδρυτή της πλατφόρμας) που παράλληλα με τις λήψεις σκηνοθετούσε και έναν φωτογράφο (Σωκράτης Ευσταθόπουλος), «όργωσαν» την ακτογραμμή της Μεσογείου. Τα ελικόπτερα ήταν ειδικά διαμορφωμένα με σχεδόν πλήρες κέντρο μοντάζ και εξοπλισμό, ενώ η ενσωματωμένη κάμερα έξω από την «κοιλιά» του σκάφους τραβούσε, ρυθμιζόμενη με ειδικό μοχλό από το σκηνοθέτη... Το χειμώνα του '12 ξεκίνησε να ανιχνεύει την ακτογραμμή της Μεσογείου, καθαρά ως πειραματική επαλήθευση για την ετοιμασία και τον σχεδιασμό του project.

(Το πλήρωμα του ελικοπτέρου που έκανε την ιδέα πράξη. Ακριβώς στη μέση διακρίνεται ο κ. Αχιλλέας Χατζηνίκος, επικεφαλής της tripinVIEW.)

Ενάμιση χρόνο μετά, το καλοκαίρι του '13 ξεκίνησε η επίσημη καταγραφή, ενώ «τότε “καλύφτηκαν” τα 16.000 χιλιόμετρα όλης της (παραλιακής) Ελλάδας, συμπεριλαμβανομένων και όλων των νησιών! Το καλοκαίρι του '14», τονίζει ο κ. Χατζηνίκος, «καταγράψαμε όλη τη Μεσόγειο, Πορτογαλία, Γαλλία, Ισπανία, Μονακό, Ιταλία και Μάλτα. Το καλοκαίρι του 2015, “γράψαμε” τα (παραλιακά) 6.000 χιλιόμετρα της Τουρκίας».

Ο κ. Χατζηνίκος τονίζει με έμφαση στο Liberal ότι από τις 600 ώρες πτήσης μόνο οι 300 ήταν «ωφέλιμες», καθώς οι υπόλοιπες ήταν ο χρόνος προς την εκάστοτε περιοχή, από το Μόναχο που ξεκινούσαν οι πτήσεις. Η προετοιμασία και η χάραξη των πτήσεων ήταν ιδιαίτερα επίπονη διαδικασία, γίνονταν μήνες πριν, καθώς –όπως είναι ευνόητο– εμπίπτουν θέματα ασφάλειας χωρών, απαγόρευσης σημείων καταγραφής, ειδικών αδειών κ.ο.κ. Αυτός είναι και ο λόγος που κανένας δε θα... τολμήσει να επαναλάβει ή να... κλέψει την ιδέα –τουλάχιστον για τη Μεσόγειο– τονίζει χαριτολογώντας ο κ. Χατζηνίκος!

Ποιες είναι οι μοναδικές καινοτομίες της πλατφόρμας

Σύμφωνα με τον ίδιο, «η πρωτοτυπία της πλατφόρμας βρίσκεται στο συνδυασμό 4 + 2 καινοτομιών, δηλαδή έξι ξεχωριστών συστατικών, το «πάντρεμα» των οποίων δεν είχε γίνει ξανά μέχρι σήμερα. Ειδικότερα:

  1. Υπάρχει ταυτόχρονη κινηματογράφηση και φωτογράφιση της ακτογραμμής.
  2. Η καταγραφή της ακτογραμμής είναι πλήρης, δηλαδή σε κάθε χώρα είναι αποτυπωμένη σε φωτογραφίες και video «μέτρο προς μέτρο» (πρόκειται για... τρελό στη σύλληψή του εγχείρημα, αν συνυπολογιστούν όλες οι χιλιάδες «κουφάλες», οι κολπίσκοι και όλα τα άλλα της ξεχωριστής ιδιομορφίας μεσογειακής ακτογραμμής!).
  3. Όλη η κινηματογραφική και φωτογραφική αποτύπωση γίνεται από επανδρωμένο ελικόπτερο.
  4. Το οπτικό υπερθέαμα παρουσιάζεται δωρεάν σε μια διαδικτυακή πλατφόρμα, που προσφέρει συγχρονισμένο και γεωδαιτημένο το οπτικό υλικό.
  5. Τα video και οι φωτογραφίες μπορούν να εναλλάσσονται κατά την πλοήγηση μεταξύ τους και το ένα να συνεχίζει από εκεί που σταμάτησε το άλλο.
  6. Η θέση προβάλλεται πάνω σε χάρτη για κάθε μέτρο της ακτογραμμής και ο χάρτης αποτελεί τον οδηγό (controller) του video και των φωτογραφιών.

Πού απευθύνεται και με ποιες υπηρεσίες συνδυάζεται

Η πλατφόρμα διατίθεται σε web, σε web mobile, σε IOS app και σε Android app, παρουσιάζοντας τις 300 ώρες βίντεο και τις 800.000 φωτογραφίες, με εξαιρετικά εύκολο τρόπο πλοήγησης, πρωτοποριακά συνδυασμένο!

Το tripinVIEW απευθύνεται σε όλους τους χρήστες του διαδικτύου οι οποίοι επιθυμούν να ταξιδέψουν για αναψυχή σε παραθαλάσσιους προορισμούς. Παράλληλα, είναι η μοναδική πλατφόρμα που δίνει την πραγματική διάσταση των προορισμών για όσους κάνουν διακοπές με σκάφος, για τους εξερευνητές ερημικών παραλιών, για τους αθλητές extreme sports, ακόμη και για τους ψαράδες!

Με τη χρήση των εργαλείων αναζήτησης, ο επισκέπτης του έχει τη δυνατότητα να «πετάξει» πάνω από 500 παραθαλάσσιους προορισμούς και 7.500 σημεία ενδιαφέροντος! Μπορεί να εξερευνήσει σπιθαμή προς σπιθαμή παραλίες, μαρίνες, λιμάνια, αγκυροβόλια, χωριά, κολπίσκους και αστικές περιοχές και να δει τα ξενοδοχεία και τα καταλύματα της περιοχής, σε απολύτως ρεαλιστική απεικόνιση.

(Φωτ.: Μύκονος. Διακρίνεται μία κόκκινη πινέζα, που δηλώνει την ύπαρξη ξενοδοχείου στο συγκεκριμένο σημείο (και) του χάρτη αριστερά)...
...(Φωτ.: Αυτό που έχει απλώς να κάνει ο χρήστης είναι να πατήσει πάνω της)...

...(Φωτ.: προκειμένου να δει το ξενοδοχείο, αλλά και άλλα ξενοδοχεία της περιοχής, και να κάνει... κράτηση!)

Όπως τονίζει με μεράκι ο κ. Χατζηνίκος, «η πλατφόρμα δίνει τη δυνατότητα στον ενδιαφερόμενο να κάνει απευθείας κρατήσεις στο ξενοδοχείο της επιλογής του, έχοντας σαφέστατη εικόνα της τοποθεσίας όπου βρίσκεται, των εγκαταστάσεών του, τι υπάρχει κοντά σε αυτό, της πλησιέστερης παραλίας, τι είδους παραλία είναι, αν υπάρχουν άλλες μικρές παραλίες τις οποίες μπορούν να επισκεφθούν»!

Όλο το ταξιδιωτικό «πλέγμα» μέσα από την πλατφόρμα

Σε ερώτηση του Liberal για το πώς η πλατφόρμα θα «τρέξει» εμπορικά και πώς θα φέρει ανταπόδοση η επένδυση, ο κ. Χατζηνίκος επισήμανε τρεις, κύριους, τρόπους, αλλά και πολλούς επιμέρους.

1) Διαφήμιση, 2) προμήθεια εισιτηρίων και κρατήσεων, 3) Διάθεση πηγών, δηλαδή διάθεση του «πλούτου» της πλατφόρμας σε ενδιαφερόμενους.

Όπως σημειώνει «κάθε μέλος του τουριστικού και ταξιδιωτικού οικοσυστήματος έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα για να επισημάνει την τοποθεσία στην οποία βρίσκεται, τόσο στις φωτογραφίες, όσο και στα βίντεο του ιστότοπου. Ήδη στο tripinVIEW προβάλλονται εκατοντάδες παραθαλάσσια ξενοδοχεία και καταλύματα.

Όταν π.χ. ο χρήστης περιηγείται στη Μαγιόρκα, θα μπορεί να βλέπει σε περίοπτη θέση ξενοδοχεία της περιοχής που θα έχουν επιλέξει να «ταξιδέψουν» στην πλατφόρμα. «Πελάτες μας είναι Εθνικοί Οργανισμοί Τουρισμού όλων αυτών των χωρών, τοπικές αυτοδιοικήσεις, ξενοδοχεία, περιφέρειες, αεροπορικές εταιρείες, ferry boat, εταιρείες κρουαζιέρας και γενικώς οποιοσδήποτε έχει σχέση με το ευρύτερο τουριστικό «πλέγμα». Επίσης οι ξενοδόχοι δημιουργούν τα προφίλ τους και παρουσιάζουν τις εγκαταστάσεις τους ως καρφίτσες (pins) στις εικόνες που απεικονίζουν την ακτογραμμή.

Ο κ. Αχιλλέας Χατζηνίκος, παλιά... καραβάνα στον χώρο της πληροφορικής, με εκατομμύρια ώρες πάνω από υπολογιστές, δίνει τα εύσημα στους συνεργάτες του, τονίζοντας ότι «είμαστε υπερήφανοι ως Έλληνες και ως επιστήμονες που καταφέραμε να δημιουργήσουμε το tripinVIEW.com, μία ελληνική ιδέα, η οποία έγινε πραγματικότητα από την εργασία καινοτόμων επαγγελματιών και έμπειρων επιχειρηματιών».

Εκφράζοντας το όραμά του, μετά από τόσες... εργατοώρες, επισημαίνει ότι «έχουμε πείσμα αλλά και πίστη να πετύχουμε ώστε το tripinVIEW να καταστεί ο νέος τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι εξερευνούν προορισμούς και προγραμματίζουν τις διακοπές τους». Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτό είναι μόνο το ξεκίνημα της επιχειρηματικής ιδέας. Η πλατφόρμα θα αναπτύσσεται και θα εμπλουτίζεται τόσο α) σε επίπεδο ακτογραμμών, όπως Κροατία, Καραϊβική, Μεξικό και β) σε επίπεδο ενδοχώρας (ποτάμια, βουνά, λίμνες, πόλεις), όσο και σε επέκταση σε άλλες χώρες. Στην κατεύθυνση αυτή, η Geotag Aeroview έχει ήδη παρουσία, εκτός από την Ελλάδα, στην Ιταλία, την Τουρκία και τη Γερμανία».

-A +A

Ροή Ειδήσεων

Παρασκευή 15/11/2019
Σελίδα με όλες τις ειδήσεις

Δημοφιλέστερα Άρθρα