ΓΔ: 898,63 -6,68 (-0,74 %)

Τζίρος: 98,36 εκατ. €   RT

7ος χρόνος, ημέρα 1994η
Σάββατο, 17 Απριλίου 2021

ΓΔ: 898,63 -6,68 (-0,74 %)

Τζίρος: 98,36 εκατ. €   RT

Η ώρα της αλήθειας για την Ελλάκτωρ

Η ώρα της αλήθειας για την Ελλάκτωρ

Ένα ακόμη proxy war θα πραγματοποιηθεί - άτυπα αυτή τη φορά-  σήμερα στην Ελλάκτωρ, όπου οι μέτοχοι, από τη μία πλευρά το ολλανδικό fund Reggeborgh και από την άλλη η Greenhill Investments των εφοπλιστών Δ.Μπάκου-Γ.Καϋμενάκη, θα κληθούν να αποφασίσουν επί της προτεινόμενης αύξησης μετοχικού κεφαλαίου 120,5 εκατ. ευρώ.

Δύο ενδεχόμενα είναι πιθανά, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς. Η έλλειψη απαρτίας καθώς απαιτείται έγκριση τουλάχιστον των 2/3 των μετόχων της γενικής συνέλευσης ή η υποβολή αιτήματος αναβολής. Και στις δύο περιπτώσεις, όπως ανέφεραν, χθες, πηγές της διοίκησης της Ελλάκτωρ, η διαδικασία θα επαναληφθεί κατά τα προβλεπόμενα βάσει νόμου, δηλαδή σε 20 μέρες. Εάν το στρατόπεδο των εφοπλιστών καταφέρει να μπλοκάρει τη διαδικασία, τότε η διοίκηση υπό τον Άρη Ξενόφο θα επαναφέρει νέα πρόταση αύξησης κεφαλαίου με νέους όρους.

Πάνω σε αυτή λοιπόν, τη βάση η διοίκηση της κατασκευαστικής έκανε έκκληση και στην πρόσφατη τηλεδιάσκεψη για το σχολιασμό των αποτελεσμάτων του 2020 για υπερψήφιση της πρότασής για ΑΜΚ. Τα νέα κεφάλαια που θα προκύψουν συνδυαστικά με την ενδιάμεση χρηματοδότηση που θα προέλθει από την έκδοση ομολόγου 50 εκατ. ευρώ διάρκειας 12 μηνών με επιτόκιο 6,3%, θα επιτρέψουν την αναδιάρθρωση του κατασκευαστικού κλάδου που εμφανίζει μηνιαίο έλλειμμα, όπως ανέφεραν χθες, από τη διοίκηση της Ελλάκτωρ.

Σε ό,τι αφορά το μέτωπο της Εγνατίας Οδού, όπου η Άκτωρ έχασε την μάχη, ύστερα από την απόρριψη από τη δικαιοσύνη της αίτησης προσωρινής διαταγής που είχε υποβάλει, χθες, οι πηγές της εταιρείας έδωσαν ορισμένες λεπτομέρειες. Διευκρίνισαν  ότι υπάρχει επίσημη επιστολή της Roadis προς την Άκτωρ, όπου αναφέρεται πως οι επιπτώσεις της πανδημίας στις επενδύσεις τους και στην οδική παραχώρηση υποχρεώνουν την καναδική εταιρία να αποσύρει τη συμμετοχή της από την κοινοπραξία. Είπαν ακόμη ότι η απόφαση της κοινής-με τους Καναδούς- συμμετοχής στον διαγωνισμό ελήφθη από την προηγούμενη διοίκηση, χωρίς να προβλέπονται ρήτρες σε περίπτωση αποχώρηση της ξένες εταιρείας, καθώς υπάρχει μόνο ένα μνημόνιο συνεργασίας.

Έτσι, η Άκτωρ, χρησιμοποίησε το «όπλο» της προσωρινής διαταγής για να μεταθέσει την ημερομηνία υποβολής των δεσμευτικών προσφορών. Ωστόσο, η προσωρινή διαταγή απορρίφθηκε και η Άκτωρ δεν κατάφερε, χθες, να υποβάλει, αυτόνομα, προσφορά αν και εξασφάλισε την αναγκαία εγγυητική επιστολή. Σημειώνεται ότι η κύρια αίτηση των ασφαλιστικών θα εκδικαστεί σε 45 μέρες οπότε εκτιμάται ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα ανοίξει τις προσφορές των δύο κοινοπραξιών ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis και Μυτιληναίος-Vinci Concenciones -Vinci Highways. 

Που θα κατευθυνθουν τα κεφαλαια

Εάν η ΑΜΚ εγκριθεί, 100 εκατ. ευρώ από τα 120,5 εκατ. ευρώ  θα κατευθυνθούν στην κεφαλαιακή ενίσχυση της Άκτωρ. Στόχος είναι με 45 εκατ. ευρώ να αποπληρωθούν υποχρεώσεις από δραστηριότητες -κυρίως φωτοβολταϊκών έργων- του εξωτερικού. Το υπόλοιπο ποσό των 55 εκατ. ευρώ θα χρησιμοποιηθεί για την αποπληρωμή υποχρεώσεων της εταιρείας στην ελληνική αγορά.

Σε κάθε περίπτωση, θα είναι προς όφελος της κατασκευαστικής αγοράς να «κλείσει» το μέτωπο του εμφυλίου της Ελλάκτωρ. Αυτό ενόψει και των μεγάλων διαγωνισμών που προωθούνται, με τις εκτιμήσεις να αναφέρουν ότι την επόμενη πενταετία θα δημοπρατηθούν projects 43 δισ. ευρώ, ενώ, ήδη, κεφάλαια 2 δισ. ευρώ έχουν εξασφαλιστεί για 12 μεγάλα έργα υποδομώνΡΟΑΔΙΣΑ (οδικοί άξονες, σιδηρόδρομος, «έξυπνες» πόλεις).