Η «μπίλια» για τη μεταφορά και το project των 200 εκατ.
Καζίνο Πάρνηθας

Η «μπίλια» για τη μεταφορά και το project των 200 εκατ.

Του Γιώργου Δασκαλόπουλου

Συζητήθηκε μέχρι αργά χθες το απόγευμα στην ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας το θέμα προσφυγών που έχουν κατατεθεί επί αποφάσεων των Υπουργείων Περιβάλλοντος, Οικονομικών και Ανάπτυξης ή Οργάνων τους για την τουριστική επένδυση που περιλαμβάνει τη μετεγκατάσταση του Καζίνο Πάρνηθας στο Μαρούσι. Πρόκειται για μία επένδυση της τάξης των 200 κατ. Ευρώ στα βόρεια προάστια, που περιλαμβάνει ολοκληρωμένο συγκρότημα χώρων αναψυχής, εκδηλώσεων, ξενοδοχείο και εμπορικό κέντρο, (κατά τα νέα πρότυπα της νομοθεσίας για επενδύσεις IRC) και η οποία την περίοδο αυτή είναι «έτοιμη» προς ανάπτυξη καθώς η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) που έχει ήδη υποβάλει η «Ελληνικό Καζίνο Πάρνηθας ΑΕ», έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση από το Υπουργείο Περιβάλλοντος.

Οι αιτήσεις ακυρώσεως έγιναν από το Καζίνο Λουτρακίου, τον Δήμο Χαλανδρίου, μεμονωμένους Δημοτικούς Συμβούλους, τοπικούς Συλλόγους και ιδιώτες του Αμαρουσίου και του Χαλανδρίου και στρέφονται κατά της Προέγκρισης του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου της επένδυσης από το ΚΕΣΥΠΟΘΑ, το 2019, και μίας Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) των υπ. Οικονομικών και Ανάπτυξης, δημοσιονομικού χαρακτήρα.

Παρεμβάσεις κατά των αιτήσεων ακύρωσης κατατέθηκαν από την πλευρά της  ΕΤΑΔ (καθώς το Δημόσιο κατέχει το 49% της «Ελληνικό Καζίνο Πάρνηθας ΑΕ»), της «Ελληνικό Καζίνο Πάρνηθας ΑΕ», του Σωματείου Εργαζομένων της εταιρείας και ιδιώτες.

Σημειώνεται πως οι προσφυγές δεν αφορούν ΣΜΠΕ που όπως προαναφέρθηκε έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση από το Υπουργείο Περιβάλλοντος. Σύμφωνα με τη ΣΜΠΕ, στον σχεδιασμό της επένδυσης σε ιδιωτική έκταση 55 στρεμμάτων στη θέση «Δηλαβέρη», στο Μαρούσι, έχουν ληφθεί υπόψη οι απόψεις και παρατηρήσεις των τοπικών φορέων, με έμφαση στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και στις κυκλοφοριακές επιπτώσεις του έργου.

Χαρακτηριστικό σημείο της μελέτης είναι η δημιουργία υποδομών που απουσιάζουν από την περιοχή (Ξενοδοχείου πολυτελείας, αίθουσας εκδηλώσεων-συνεδρίων και υπόγειων πάρκινγκ 850 θέσεων) και η ήπια ανάπτυξη με τη διαμόρφωση κοινόχρηστων χώρων και πρασίνου περίπου 40 στρεμμάτων, εκ των οποίων τα 25 θα αποδοθούν στον Δήμο Αμαρουσίου. Ειδικά για το θέμα των κυκλοφοριακών επιπτώσεων έχει υποβληθεί ειδική Μελέτη που προβλέπει πλέγμα έργων για την επίλυση των προβλημάτων που υπάρχουν σήμερα στον κόμβο των λεωφόρων Σπ. Λούη και Κηφισίας, που θα υλοποιηθούν με χρηματοδότηση των επενδυτών και με παραχώρηση μέρους της έκτασης.

Όπως ανέπτυξε στη διάρκεια της συζήτησης η πλευρά της «Ελληνικό Καζίνο Πάρνηθας», η συγκεκριμένη επένδυση, δεν αφορά τη μεταφορά του καζίνο, αλλά τη διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου συγκροτήματος «Τουρισμού-Αναψυχής», στην οποία θα συστεγάζεται και το καζίνο που θα μεταφερθεί από την Πάρνηθα. Όπως επίσης σημειώθηκε, η κάλυψη του συγκροτήματος Τουρισμού-Αναψυχής δεν θα ξεπερνά τα 10 στρέμματα και σε ύψος, τα 18 μέτρα, ενώ λόγω και της στάθμης του οικοπέδου, θα είναι χαμηλότερο από όλα τα κτίρια της περιοχής. Τα υπόλοιπα θα είναι ελεύθεροι, κοινόχρηστοι χώροι πρασίνου που θα συνδυαστούν με τα 25 στρέμματα τα οποία θα αποδοθούν στον Δήμο Αμαρουσίου, ως εισφορά σε γη, από την πλευρά των επενδυτών.

Η ίδια στάθηκε ιδιαίτερα και στο θέμα των κυκλοφοριακών παρεμβάσεων που προτίθεται να αναλάβει με δικά της κεφάλαια για την αποσυμφόρηση της «ευαίσθητης» λόγω υψηλού φόρτου περιοχής, εξηγώντας ότι σύμφωνα με την ΣΜΠΕ θα γίνουν έργα αναβάθμισης του Κόμβου των Λεωφόρων Σπ. Λούη και Κηφισίας, αμέσως μετά την εκκίνηση του project. Όπως εξηγήθηκε σχετικά, αν και η λειτουργία αιχμής του συγκροτήματος δεν θα συμπίπτει με τις ώρες κυκλοφοριακής φόρτισης των οδικών αξόνων, οι παρεμβάσεις στον κόμβο θα περιλαμβάνουν γέφυρες, διαπλατύνσεις-νέες λωρίδες, πεζογέφυρες, πεζόδρομους κ.α., με σκοπό να επιλυθούν οριστικά τα χρόνια κυκλοφοριακά προβλήματα που έχουν προκύψει στη συγκεκριμένη «ζώνη» τα τελευταία χρόνια από την ανάπτυξη προηγούμενων χρήσεων που είχαν προχωρήσει χωρίς ευρύτερες μελέτες. Ταυτόχρονα προβλέπονται έργα για την ελεύθερη και ασφαλή κυκλοφορία πεζών, από και προς όλες τις κατευθύνσεις (Συγκρότημα Ολυμπιακού Σταδίου, Κηφισίας, Χαλάνδρι, Ριζάρειος κ.λπ.), με επίκεντρο το σημείο της αναμενόμενης στάσης του Μετρό, στην υπό ανάπτυξη Γραμμή 4. Και έτσι θα προσφέρει «ανακούφιση» της συγκεκριμένης ζώνης, προς όφελος επισκεπτών, διερχόμενων και κατοίκων. 

Το project Τουρισμού – Αναψυχής που περιλαμβάνει και το καζίνο θα δημιουργήσει στη φάση ανάπτυξης του περισσότερες από 1000 νέες θέσεις εργασίας, πέραν των 1000 που διατηρεί ήδη η Ελληνικό Καζίνο Πάρνηθας, η οποία θεωρείται άλλωστε ένας από τους μεγαλύτερους εργοδότες στη χώρα. Όπως μάλιστα τονίστηκε από την πλευρά της, η ίδια καταβάλει χωρίς καθυστερήσεις, όλες τις υποχρεώσεις προς το δημόσιο (ποσοστό 2% επί των μικτών κερδών της) κάθε μήνα και την τελευταία 10ετία (κατά μέσο όρο, κυμαίνεται στο επίπεδο των 2 εκ. ευρώ), όπως επίσης και τις υποχρεώσεις της σε ασφαλιστικούς οργανισμούς.

Δεν είναι τυχαίο ότι χθες, στην είσοδο του ΣτΕ, πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση δεκάδων εργαζομένων του Mont Parnes, που εξέφρασαν την ανησυχία τους για τα εμπόδια στην πορεία της επένδυσης που θα διασφαλίσει και το δικό τους εργασιακό μέλλον.

Το Ανώτατο Δικαστήριο, αναμένεται να εκδώσει την απόφασή του το προσεχές διάστημα.