ΓΔ: 891,69 6,92 (0,78 %)

Τζίρος: 69,94 εκατ. €   RT

7ος χρόνος, ημέρα 1989η
Δευτέρα, 12 Απριλίου 2021

ΓΔ: 891,69 6,92 (0,78 %)

Τζίρος: 69,94 εκατ. €   RT

Η μικρή εταιρεία της Αυστραλίας που θέλει να αλλάξει το παιχνίδι στις θαλάσσιες μεταφορές

Η μικρή εταιρεία της Αυστραλίας που θέλει να αλλάξει το παιχνίδι στις θαλάσσιες μεταφορές

Η ενεργειακή μετάβαση σε καύσιμα μηδενικού άνθρακα είναι ένα μεγάλο ζητούμενο και για τον ναυτιλιακό κόσμο. Στη ζώνη της Ασίας – Ειρηνικού κυοφορείται αυτή την περίοδο ένα μεγαλεπήβολο πραγματικά σχέδιο από μια μικρή ωστόσο εταιρεία.

Η Global Energy Ventures-GEV- με έδρα στη Δυτική Αυστραλία, έχει  κύριο επιχειρηματικό σχέδιο την κατασκευή, ιδιοκτησία και λειτουργία ολοκληρωμένων έργων μεταφοράς συμπιεσμένου φυσικού αερίου και υδρογόνου. Η εταιρεία επενδύει επίσης στην εξερεύνηση, ανάπτυξη και παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου.

Ο τομέας της  ανάπτυξης λύσεων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG)  προσφέρει θαλάσσιες υπηρεσίες μεταφοράς CNG μέσω του πλοίου 200MMscf CNG Optimum, ένα πλοίο  CNG χαμηλού κόστους και αποδοτικού όγκου, που ο σχεδιασμός του είναι το αποτέλεσμα δύο δεκαετιών έρευνας και ανάπτυξης.

Ο πρωτοποριακός σχεδιασμός του πλοίου μεγιστοποιεί την ποσότητα του συμπιεσμένου φυσικού αερίου που μπορεί να αποθηκευτεί μέσα στο κύτος, με χωρητικότητα έως και 200 εκατομμύρια κυβικά πόδια, δίνοντας μια πρωτοπόρο λύση μεταφοράς φυσικού αερίου με σχεδιαστικά και εμπορικά πλεονεκτήματα,  αποτελώντας ταυτόχρονα μια λύση «χαμηλότερων εκπομπών» για τη μεταφορά φυσικού αερίου από τη μορφή υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).

Σημαντικό ορόσημο και αποκορύφωμα τριών ετών προσπάθειας για την GEV,  ήταν η έγκριση τον Ιανουάριο του 2019 από το American Bureau of Shipping -ABS- για την κατασκευή του πλοίου CNG Optimum όπως έχει σχεδιαστεί, με την επιφύλαξη της συνεχιζόμενης συμμόρφωσης με τους ισχύοντες Κανόνες και Οδηγίες ABS.

Το πλοίο CNG Optimum είναι τώρα έτοιμο για κατασκευή με την GEV να επιδιώκει την εμπορευματοποίηση έργων CNG χρησιμοποιώντας ένα ολοκληρωμένο επιχειρηματικό μοντέλο «Pipe to Pipe» που περιλαμβάνει φόρτωση, αποστολή και εκφόρτωση.

Συμπιεσμένο υδρογόνο

Το δεύτερο μεγαλεπήβολο σχέδιο της GEV το οποίο έχει καταθέσει αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, αφορά στον πρώτο παγκόσμιο σχεδιασμό  πλοίου συμπιεσμένου H2 (C-H2 Ship) μεγάλης κλίμακας, που  θα μπορεί να μεταφέρει 2.000 τόνους συμπιεσμένου υδρογόνου.  Χάρη μάλιστα στον σχεδιασμό του θα  εξαλείφει την απαίτηση για αποθήκευση στο χώρο, καθώς το C-H2 θα είναι το ίδιο χώρος αποθήκευσης.

Έχουμε εξηγήσει τον ρόλο του «πράσινου» υδρογόνου στο μελλοντικό ενεργειακό μείγμα, με στόχο να  βοηθήσει την επίτευξη των στόχων για μείωση των εκπομπών άνθρακα. Ως εκ τούτου, το συγκεκριμένο project θα υποστηρίξει τη μεταφορά υδρογόνου ως καύσιμο πράσινης ενέργειας και θα προσφέρει ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τη μεταφορά του καυσίμου από την Αυστραλία στην Ασία.

Σύμφωνα με την  Global Energy Ventures, η ναυπήγηση του πλοίου συμπιεσμένου υδρογόνου  μπορεί να «προχωρήσει γρήγορα» στην επόμενη φάση, με τις εγκρίσεις να αναμένονται εως το 2022,  ενώ μεταξύ των στόχων  της εταιρείας είναι μαζί με το πλοίο να «παραδώσει» και μια πλήρη αλυσίδα εφοδιασμού συμπιεσμένου υδρογόνου μηδενικών εκπομπών (C-H2).

Για την επίτευξη της αλυσίδας εφοδιασμού μηδενικών εκπομπών, η  GEV υπέγραψε πρόσφατα  MOU με την  Ballard Power Systems για το σχεδιασμό και την ανάπτυξη κυψελών καυσίμου για την τροφοδοσία του πλοίου C-H2 με υδρογόνο απευθείας από τις δεξαμενές αποθήκευσης.

Σύμφωνα με μελέτες η  αλυσίδα εφοδιασμού με συμπιεσμένο υδρογόνο είναι οικονομικά «πολύ ανταγωνιστική» σε σύγκριση με τη μεταφορά υγροποιημένου υδρογόνου ή αμμωνίας σε αποστάσεις  είτε 2.000 ναυτικών μιλίων- όση είναι περίπου η απόσταση μεταξύ της Βόρειας Αυστραλίας και της Σιγκαπούρης – είτε 4.500 ναυτικών μιλίων, όση  είναι η απόσταση από την Αυστραλία έως την Ιαπωνία, τη Νότια Κορέα και την Κίνα.

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε πρόσφατα ο  CEO της εταιρείας Maurice Brand, η εμπορευματοποίηση του πλοίου και της αλυσίδας εφοδιασμού C-H2 αναμένεται  εντός των επόμενων πέντε ετών και μάλιστα πριν από τις εναλλακτικές προτάσεις υγροποίησης μεγάλης κλίμακας υδρογόνου ή αμμωνίας.

Ο Εκτελεστικός Διευθυντής της GEV Martin Carolan συμπλήρωσε ότι το C-H2 έχει όλες τις προϋποθέσεις να « γίνει η λύση που θ’αλλάξει το παιχνίδι για την οικονομία του υδρογόνου, καθώς θα παραδώσει μια έγκαιρη και ενεργειακά αποδοτική «port to port» αλυσίδα εφοδιασμού μηδενικών εκπομπών για πράσινο υδρογόνο, με αφετηρία την  Αυστραλία και προορισμό τις  αγορές σε ολόκληρη την περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού».

Μένει να δούμε αν θα επιβεβαιωθεί.

[email protected]

Αποποίηση Ευθύνης

Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, καμία διασφάλιση δε δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.