Η ITA Airways ψάχνει για μετοχικό εταίρο - Θα είναι η Lufthansa;

Η ITA Airways ψάχνει για μετοχικό εταίρο - Θα είναι η Lufthansa;

Η αεροπορική εταιρεία που διαδέχθηκε την Alitalia, η ITA Airways, αναζητά παρτενέρ που θα είναι σε θέση να επενδύσει στον νέο ιταλικό αερομεταφορέα και δεν αποκλείεται να κλειδώσει συμφωνία συμμαχίας μέχρι τον Ιούνιο.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου της ΙΤΑ Αfredo Altavilla, ο νέος κρατικός αερομεταφορέας έχει ήδη αρχίσει διερευνητικές συνομιλίες με πιθανούς εταίρους στην Ευρώπη και εκτός Ευρώπης χωρίς να τους κατονομάζει.

Η ΙΤΑ Airways δεν ενδιαφέρεται για συμφωνία code sharing αλλά για ένα ντιλ που θα φέρει λεφτά στο τραπέζι. Χωρίς τέτοια πρόταση οι ενδιαφερόμενοι δεν θα έχουν πρόσβαση στο data room της εταιρείας. Πιο απλά, η ΙΤΑ ενδιαφέρεται για μετοχική συμμετοχή.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΙΤΑ έχει ξεκινήσει επαφές με τη γερμανική Lufthansa, την British Airways και την Delta Αirlines των ΗΠΑ και επίσημες συνομιλίες μπορεί να αρχίσουν προς το τέλος Μαρτίου. H ITA Airways ξεκίνησε τις πτήσεις της στις 15 Οκτωβρίου με συνολικό προσωπικό 2.300 εργαζομένων και με τον μισό περίπου στόλο αυτού που λειτουργούσε η Alitalia που αναγκάστηκε να κλείσει οριστικά μετά από 75 χρόνια λειτουργίας μετά από αποτυχημένες προσπάθειες διάσωσης και απανωτές ζημιογόνες χρήσεις.

Η ΙΤΑ έκανε το ντεμπούτο της με μια πρωινή πτήση που απογειώθηκε από το Μιλάνο και προσγειώθηκε στο Bari, πετώντας με τα ίδια χρώματα του προκατόχου της – πράσινο, άσπρο και κόκκινο. Η Alitalia, ο αερομεταφορέας που προτιμούσε η ιταλική ελίτ, οι ντίβες και ο Πάπας, είχε κρατική διοίκηση από το 2017.

Η Alitalia ιδρύθηκε το 1946 και είχε μόνο μία κερδοφόρα χρήση, αναγκάζοντας τις ιταλικές κυβερνήσεις να την στηρίζουν πολλές φορές, ξοδεύοντας πάνω από 8 δις ευρώ μόνο τα τρία τελευταία χρόνια. Η διάδοχος ΙΤΑ εξασφάλισε το εικονικό brand της Alitalia για 90 εκατ. ευρώ.

Η συμφωνία που επιδιώκει η ΙΤΑ δεν είναι τύπου συμμαχίας που θα την καταστήσει μικρό εταίρο σε ένα σχήμα που δεν θα της δώσει τη δυνατότητα να αναπτυχθεί από τις βάσεις της στη Ρώμη και το Μιλάνο. Διαθέτει δίκτυο και στόλο που μπορεί να ενσωματωθεί σε ένα μεγαλύτερο παρτενέρ.

Την τελική απόφαση για πιθανό γάμο θα την έχει βέβαια η ιταλική κυβέρνηση που βλέπει με καλό μάτι μια συνεργασία αλλά δεν έχει ξεκαθαρίσει αν είναι έτοιμη να χάσει τον έλεγχο του νέου αερομεταφορέα.

Η ITA Airways είχε έσοδα πωλήσεων 86 εκατ. ευρώ την περίοδο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου, ποσό χαμηλότερο από αυτό που είχε προβλέψει στο επιχειρηματικό της σχέδιο. Ξεκίνησε τη νέα χρονιά με ρευστότητα 400 εκατ. ευρώ, χάρη στις περικοπές κόστους και τη μείωση του προσωπικού.

Μετά από ανεπιτυχείς προσπάθειες να πωλήσει την Alitalia σε ιδιώτες επενδυτές, η Ρώμη αναγκάστηκε να παραδοθεί στις πολύ αρνητικές επιπτώσεις που επέφερε η πανδημία στον κλάδο των αερομεταφορών, αποφασίζοντας να ιδρύσει την ΙΤΑ από τις στάχτες της Alitalia.

Αποφάσισε να επενδύσει 1,35 δις ευρώ σε διάστημα τριών ετών στην ΙΤΑ που άρχισε τη λειτουργία της με στόλο 52 αεροσκαφών και 2.800 εργαζόμενους, ένας συρρικνωμένος αερομεταφορέας σε σύγκριση με τον στόλο των 110 αεροσκαφών της Alitalia και τους 10.000 εργαζόμενους.

Βάσει της συμφωνίας της ιταλικής κυβέρνησης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή που έδωσε το πράσινο φως για το νέο εγχείρημα, η νέα αεροπορική εταιρεία πρέπει να γίνει κερδοφόρα μέχρι το τέλος του επιχειρηματικού της σχεδίου 2021-2025.

Η είσοδος ενός εταίρου στο μετοχικό κεφάλαιο της ΙΤΑ είναι επιλογή που θα την βοηθήσει να επιβιώσει και εξέλιξη στην οποία ελπίζει η ιταλική κυβέρνηση που όμως δεν έχει πάρει επίσημη θέση ακόμη όσον αφορά στην Lufthansa.