Η GM προειδοποιεί ότι η έλλειψη ημιαγωγών μπορεί να της επιφέρει πλήγμα 2 δισ.

Η GM προειδοποιεί ότι η έλλειψη ημιαγωγών μπορεί να της επιφέρει πλήγμα 2 δισ.
JHVEPhoto / Shutterstock.com

H General Motors ανέφερε αποτελέσματα που ξεπέρασαν εύκολα τις εκτιμήσεις της Wall Street για το τέταρτο τρίμηνο.

Πιο συγκεκριμένα, η GM ξεπέρασε την εκτίμηση για προσαρμοσμένα κέρδη ανακοινώνοντας 1,93 δολάρια ανά μετοχή έναντι εκτιμήσεων για 1,64, όπως και για τα έσοδά της τα οποία ανήλθαν σε 37,5 δισ. δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 36,12 δισ.

Παρόλα αυτά, η εταιρεία προειδοποίησε ότι η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών (μικροτσίπ) μπορεί να μειώσει τα κέρδη της κατά 1,5 έως 2 δισ. δολάρια στο 2021.

Υπενθυμίζεται ότι και ο ανταγωνιστής της GM, η Ford, είχε δηλώσει εντός της εβδομάδας επίσης ότι η έλλειψη θα μπορούσε να μειώσει και τα δικά της κέρδη κατά 1 δισ. δολάρια έως 2,5 δισ. δολάρια φέτος.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές ανταλλακτικών άρχισαν να προειδοποιούν για έλλειψη ημιαγωγών στα τέλη του περασμένου έτους, αφού η ζήτηση για οχήματα ανέκαμψε ισχυρότερη από το αναμενόμενο μετά από διακοπή λειτουργίας των εργοστασίων παραγωγής δύο μηνών λόγω της πανδημίας.

Η GM δήλωσε πάντως ότι αναμένει να καταγράψει προσαρμοσμένα προ φόρων κέρδη φέτος μεταξύ 10 και 11 δισ. δολάρια, ή 4,50 $ και 5,25 $ ανά μετοχή. Προβλέπει επίσης προσαρμοσμένες ελεύθερες ταμειακές ροές μεταξύ 1 και 2 δισ. δολαρίων για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας της το 2021.

Σε μη προσαρμοσμένη βάση, τα καθαρά της κέρδη το τέταρτο τρίμηνο του 2020 ανήλθαν στα 2,85 δισ. δολάρια σε σύγκριση με ζημίες 194 εκατ. δολαρίων (το τρίμηνο που προηγήθηκε). Η αυτοκινητοβιομηχανία είχε αναφέρει προκαταρκτικά προσαρμοσμένα κέρδη 3,7 δισ. δολαρίων για το τέταρτο τρίμηνο, από 105 εκατ. δολάρια ένα χρόνο νωρίτερα.

Η αυτοκινητοβιομηχανία ανέφερε προκαταρκτικά προσαρμοσμένα κέρδη 5,3 δισ. δολαρίων ή 2,83 δολαρίων ανά μετοχή, για το τρίτο τρίμηνο, λέγοντας ότι το τέταρτο τρίμηνο θα ήταν πιο αδύναμο λόγω εποχικότητας.

Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων οι μετοχές της GM υποχωρούσαν κατά σχεδόν 2% στις προσυνεδριακές συναλλαγές.