7ος χρόνος, ημέρα 2185η
Δευτέρα, 25 Οκτωβρίου 2021

Η Foxconn «ξελασπώνει» την Lordstown Motors και ξεκινά την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η Foxconn «ξελασπώνει» την Lordstown Motors και ξεκινά την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η Lordstown Motors (RIDE NASDAQ), μία νεαρή αμερικανική εταιρεία που φιλοδοξεί να κατασκευάσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αγόρασε το 2019 ένα ανενεργό εργοστάσιο της General Motors (GM NYSE) στην πολιτεία του Οχάιο, πληρώνοντας 20 εκατομμύρια δολάρια. Η αγορά είχε προκαλέσει τον ενθουσιασμό του τότε προέδρου Τραμπ, ο οποίος είχε δηλώσει χαρακτηριστικά πως η συμφωνία αποτελούσε μία «φανταστική είδηση για το Οχάιο». Ο αρχικός ενθουσιασμός, που κορυφώθηκε τον περασμένο Μάρτιο όταν οι μετοχές της εταιρείας άρχισαν την διαπραγμάτευσή τους στο χρηματιστήριο NASDAQ μετά την απορρόφηση από μία εταιρεία κέλυφος τύπου SPAC, δεν κράτησε πολύ.

Παρά το γεγονός πως η Lordstown Motors ενίσχυσε τα ταμεία της με περίπου 675 εκατομμύρια δολάρια, γρήγορα απογοήτευσε τους επενδυτές. Έχοντας επενδύσει 240 εκατομμύρια για τον επανεξοπλισμό του εργοστασίου, ξαφνικά ενημέρωσε τους επενδυτές πως οι παραγγελίες από πελάτες ήταν τελικά πολύ λιγότερης αξίας απ? όσο είχε ανακοινώσει την εποχή της εισόδου στο χρηματιστήριο και σοκάρισε την αγορά λέγοντας πως αντιμετώπιζε σοβαρό πρόβλημα ρευστότητας.

Ο στόχος της για έναρξη της παραγωγής και των πωλήσεων του Endurance, του ηλεκτρικού ημιφορτηγού της, μέσα στο καλοκαίρι εγκαταλείφθηκε πλήρως, ο διευθύνων σύμβουλος απολύθηκε και η μετοχή της εταιρείας καταποντίστηκε, φθάνοντας τα 5 δολάρια από τα 20 που ήταν τον Μάρτιο.

Η νέα διοίκηση υποσχέθηκε πως θα κάνει το παν προκειμένου να βελτιώσει την οικονομική κατάσταση της εταιρείας και να καταφέρει να αρχίσει την παραγωγή των αυτοκινήτων. Την προηγούμενη εβδομάδα μάθαμε το σχέδιό της. Την Πέμπτη 30η Σεπτεμβρίου, ανακοινώθηκε η συμφωνία της Lordstown με την ταϊβανέζικη Hon Hai Precision Industry (2317 Taipei), περισσότερο γνωστή ως Foxconn Technology Group. Η Foxconn θα αγοράσει το εργοστάσιο της Lordstown, πληρώνοντας 230 εκατομμύρια δολάρια, θα αγοράσει μετοχές της Lordstown αξίας 50 εκατομμυρίων δολαρίων και θα προσλάβει και ένα μεγάλο μέρος του προσωπικού του εργοστασίου.

Μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας, η Foxconn θα αναλάβει την παραγωγή του Endurance και η Lordstown θα αφοσιωθεί στην ολοκλήρωση του σχεδιασμού του και στην ετοιμασία των επόμενων μοντέλων της. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που ανακοινώθηκε, η μαζική παραγωγή του Endurance αναμένεται να αρχίσει τον επόμενο Απρίλιο.

Η συμφωνία φαίνεται πως αποτελεί μία σανίδα σωτηρίας για την αμερικανική εταιρεία, η οποία βελτιώνει την οικονομική της κατάσταση, μειώνει το μισθολογικό της κόστος και αποκτά έναν συνεργάτη με μεγάλη κατασκευαστική εμπειρία. Μπορεί η Foxconn να κατασκευάζει ηλεκτρικές συσκευές και όχι αυτοκίνητα, αλλά σίγουρα έχει πολύ μεγαλύτερη πείρα από την Lordstown. Εξάλλου, η κατασκευή αυτοκινήτων έχει αρχίσει και μοιάζει όλο και περισσότερο στην κατασκευή ηλεκτρονικών συσκευών.

Πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει η συμφωνία από την πλευρά της Foxconn. Εδώ και πολλούς μήνες έχει κάνει γνωστή την απόφασή της να επεκταθεί στον τομέα της παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων για πελάτες της, κατά το πρότυπο της παραγωγής κάθε είδους ηλεκτρονικών συσκευών και ιδίως κινητών τηλεφώνων, διαφορετικών μεταξύ τους, για τους πάρα πολλούς πελάτες της.

Για να χρησιμοποιήσουμε και μία ορολογία πολύ συνηθισμένη στην χώρα μας, η Foxconn είναι ο μεγαλύτερος «φασονατζής» κινητών τηλεφώνων και θέλει να πετύχει το ίδιο και για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μέχρι τώρα όμως περιοριζόταν σε υπογραφές μνημονίων συνεργασίες με αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η κινεζική Zhejiang Geely, η Stellantis (πρώην Fiat Chrysler και Peugeot), η ταϋλανδέζικη Ptt Pcl και η αμερικανική Fisker.

Η αγορά του εργοστασίου στο Οχάιο της δίνει την δυνατότητα να ξεκινήσει άμεσα τις παραγωγικές της δραστηριότητες και να αποκαταστήσει την φήμη της στις ΗΠΑ, μετά τις μεγάλες καθυστερήσεις στην πραγματοποίηση της επένδυσής της στην πολιτεία του Γουισκόνσιν. Η αγορά του εργοστασίου του Οχάιο της δίνει δύο μεγάλα πλεονεκτήματα.

Το πρώτο είναι το γεγονός πως το εργοστάσιο είναι σχεδόν έτοιμο και το δεύτερο πως υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες να λάβει και ένα δάνειο 200 εκατομμυρίων δολαρίων από το υπουργείο ενέργειας των ΗΠΑ. Η αίτηση για το δάνειο έχει γίνει από την Lordstown εδώ και αρκετούς μήνες.

Η οριστικοποίηση της συμφωνίας αναμένεται να γίνει μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου. Αν δεν αλλάξει κάτι, αμέσως μετά θα μάθουμε περισσότερες λεπτομέρειες για μία σημαντική πτυχή του σχεδίου της Foxconn. Την κατασκευή αυτοκινήτων και για έναν άλλο πελάτη, εκτός από την Lordstown. Ο πελάτης είναι η Fisker (FSR NYSE), μία άλλη νέα αμερικανική εταιρεία που δεν έχει κατασκευάσει ακόμα ούτε ένα αυτοκίνητο.

Σύμφωνα με την αρχική ανακοίνωση, η Foxconn θα αναλάβει την παραγωγή του δεύτερου μοντέλου της εταιρείας, του Pear, το οποίο προβλέπεται να κυκλοφορήσει προς το τέλος του 2023. Πέρα από την Fisker όμως, δεν αποκλείεται να δούμε και αυτοκίνητα άλλων εταιρειών να κατασκευάζονται στο εργοστάσιο, το οποίο έχει πολύ μεγάλη παραγωγική δυναμικότητα, η οποία δεν πρόκειται να εξαντληθεί με το Endurance και το Pear. Αν τα πράγματα εξελιχθούν ομαλά, σύντομα θα ακολουθήσουν και άλλες συμφωνίες της Foxconn για παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων για λογαριασμό άλλων επιχειρήσεων.

Η Foxconn δεν έχει άλλωστε μεγάλα χρονικά περιθώρια, αφού δεν είναι η μόνη επιχείρηση που θέλει να κάνει αυτή την δουλειά. Υπάρχουν και άλλες, όπως η μεγάλη καναδική Magna International (MGA NYSE), η οποία θα κατασκευάσει το πρώτο μοντέλο της Fisker, το Ocean. Όσο πιο γρήγορα δείξει πως μπορεί να κατασκευάζει ταυτόχρονα πολλές χιλιάδες αυτοκίνητα για διαφορετικούς πελάτες, όπως κάνει τόσα χρόνια για τα κινητά τηλέφωνα, τόσο πιο πιθανόν είναι να δούμε τις προκαταρκτικές συμφωνίες που αναφέραμε παραπάνω να καταλήγουν σε οριστικές.

Το μεγάλο «έπαθλο» όμως θα είναι μία συμφωνία με κάποια από τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες, για τις οποίες συνεχώς φημολογείται πως ετοιμάζονται και αυτές να σχεδιάσουν ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία βέβαια θα πρέπει να παραχθούν σε εργοστάσια άλλων επιχειρήσεων. Το μεγαλύτερο από αυτά τα ονόματα είναι αυτό της Apple (AAPL NASDAQ), η οποία έχει δημιουργήσει ένα εσωτερικό τμήμα που ασχολείται με έρευνες γύρω από τον σχεδιασμό αυτοκινήτων. Η μεγάλη αμερικανική επιχείρηση κρατάει επιμελώς κρυφά τα σχέδιά της, κατά καιρούς όμως ακούγονται διάφορες φήμες για συνεργασία της με αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες θα κατασκευάσουν τα αυτοκίνητα που θα σχεδιάσει.

Το πιο γνωστό παράδειγμα είναι οι φήμες που κυκλοφόρησαν τον περασμένο Φεβρουάριο, και επιβεβαιώθηκαν από υψηλόβαθμα στελέχη του ομίλου Hyundai – Kia, περί διαπραγματεύσεων μεταξύ του ομίλου και της Apple, οι οποίες όμως δεν κατέληξαν πουθενά. Αν η Foxconn καταφέρει να αρχίσει την μαζική παραγωγή του μοντέλου Endurance τον ερχόμενο Απρίλιο, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, θα κερδίσει πολλούς πόντους απέναντι στην Magna και τους άλλους ανταγωνιστές της και μπορεί να γίνει το «φαβορί» για την κατασκευή των αυτοκινήτων της Apple. Ας μην ξεχνάμε πως οι δύο εταιρείες συνεργάζονται αρμονικά εδώ και πολλά χρόνια για την κατασκευή των χρυσοφόρων iPhone.