Η «επιστροφή» της ΜΕΒΓΑΛ με επενδύσεις και νέα προϊόντα

Η «επιστροφή» της ΜΕΒΓΑΛ με επενδύσεις και νέα προϊόντα

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Γενικευμένη αντεπίθεση σ'' όλα τα επίπεδα, με νέες σημαντικές επενδύσεις και καινούρια προϊόντα, κάνει η Μακεδονική Βιομηχανία Γάλακτος (ΜΕΒΓΑΛ).

«Προσπαθούμε να ξανακερδίσουμε τον Έλληνα καταναλωτή», τόνισε χαρακτηριστικά χθες σε συνάντηση με δημοσιογράφους στην Αθήνα, η κα Μαίρη Χατζάκου, μέτοχος αλλά και επικεφαλής της εταιρείας, κόρη του ιδρυτή της ΜΕΒΓΑΛ, η οποία πρωτοεμφανίστηκε πριν από 67 χρόνια.

Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες της χώρας στο χώρο των τροφίμων και την πρώτη στη Βόρεια Ελλάδα, με ετήσιο τζίρο πάνω από 100 εκατ. ευρώ, 640 εργαζόμενους και εξαγωγές σε 37 χώρες.

Η επιχείρηση, λόγω των γνωστών προβλημάτων μεγάλου δανεισμού που προέκυψαν προ ετών ετών, βρίσκεται στο δικό της «μνημόνιο» εξυγίανσης και φυγής προς τα εμπρός και για το λόγο αυτό, το 2016 κλήθηκε εκ νέου η κα Χατζάκου να αναλάβει τα ηνία, έχοντας και το απόλυτο DNA της επιχείρησης που ίδρυσε ο πατέρας της.

Η ΜΕΒΓΑΛ έχει αυτή τη στιγμή μερίδιο αγοράς 11% στο σύνολο των γαλακτοκομικών προϊόντων στη χώρα μας, ενώ στο στραγγιστό γιαούρτι έχει 3% και στόχος είναι να τετραπλασιάσει αυτό το μερίδιο την προσεχή τριετία.

Πρόσφατα ολοκλήρωσε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου συνολικού ύψους 10 εκατ. ευρώ, τα 7 εκατ. των οποίων προήλθαν από τη βασική μέτοχο η οποία ελέγχει ίσο με τη MIG ποσοστό, ήτοι 43%. Το υπόλοιπο 14% το ελέγχει η οικογένεια Συμεωνίδη.

Το κλειδί για την επανεκκίνηση της εταιρείας ήταν η αναδιάρθρωση των δανείων της εταιρείας που έφθαναν τα 53 εκατ. ευρώ. Η κα Χατζάκου τόνισε χθες πως θα παραμένουμε στα «μνημόνια» και στην αποπληρωμή των δανείων με ευνοϊκούς, που ξεκινούν από φέτος με επιτόκια από 2,5 έως  4,5%.

Νέα μεγάλη επένδυση 5,3 εκατ. στο γιαούρτι

Παγκοσμίως το momentum για το ελληνικό γιαούρτι είναι μεγάλο, όπως και για τα υπόλοιπα προϊόντα της ελληνικής γαστρονομίας ευρύτερα. Για το λόγο αυτό και έχοντας έτσι κι αλλιώς το ισχυρό brand και την τεχνογνωσία, η ΜΕΒΓΑΛ ολοκλήρωσε πρόσφατα μεγάλη επένδυση ύψους 5,3 εκατ. ευρώ, στο τμήμα παραγωγής γιαούρτης στις εγκαταστάσεις της στα Κουφάλια Θεσσαλονίκης.

Η επένδυση περιλαμβάνει εγκατάσταση νέας γραμμής παραγωγής με separator γιαούρτης, αγορά μηχανής συσκευασίας γιαούρτης ultra clean (στις υψηλότερες προδιαγραφές υγιεινής) και νέο χώρο συσκευασίας γιαούρτης, με προδιαγραφές clean area ISO 8 (κλιματισμός και φίλτρανση του αέρα).

Σύμφωνα με την εταιρεία, με τη συγκεκριμένη επένδυση επιτυγχάνονται: Διασφάλιση υψηλής υγιεινής με μεγαλύτερη διατηρησιμότητα των παραγόμενων προϊόντων, αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας γιαούρτης και παράλληλα δυνατότητες παραγωγής νέων προϊόντων για διεύρυνση της προϊόντικής γκάμας της εταιρείας, που ήδη περιλαμβάνει περισσότερους από 170 κωδικούς.

Στις σύγχρονες αυτές εγκαταστάσεις παράγεται το νέο στραγγιστό γιαούρτι ΜΕΒΓΑΛ από τις 14 Μαΐου 2018. Όπως τόνισε η κα Χατζάκου, η εταιρεία παράγει ένα υψηλής διατροφικής αξίας προϊόν, ένα στραγγιστό γιαούρτι από 100% ολόφρεσκο ελληνικό γάλα. Η ΜΕΒΓΑΛ, με στόχο να υποστηρίξει το νέο προϊόν της, έχει σχεδιάσει ένα πλάνο trade ενεργειών, δειγματοδιανομών, γευστικών δοκιμών και παράλληλα επενδύει σε διαφημιστική δαπάνη. Η ΜΕΒΓΑΛ έχει εμπειρία... πέντε γενεών στο γάλα.

Οικονομικές επιδόσεις και εξαγωγές

Σύμφωνα με την κα Χατζάκου, οι πωλήσεις στο πρώτο τρίμηνο του 2018 «τρέχουν» με ποσοστό αύξησης 11,3% και όλα αυτά σε μια αγορά – συνολικά στα γαλακτοκομικά – καθοδική.

Συνολικά οι πωλήσεις του 2018 εκτιμάται ότι θα είναι αυξημένες κατά 12,8% και θα φτάσουν στα 121,5 εκατ. ευρώ έναντι 107,7 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2017. Τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας αναμένεται να διαμορφωθούν στα 9,5 εκατ. ευρώ από 8,1 εκατ. ευρώ το 2017.

Η αξία των πωλήσεων στο εξωτερικό αναμένεται να φθάσει τα 36,7 εκατ. ευρώ, έχοντας μερίδιο αγοράς – στις εξαγωγές αυτών των προϊόντων – 18,7%. Στα σχέδια της εταιρείας είναι η επέκταση στο Ισραήλ με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στο γιαούρτι με την προώθηση φέτας με την επωνυμία ΜΕΒΓΑΛ. Στην Ολλανδία έκανε συμφωνία με νέο πελάτη για τη φέτα και στην Αγγλία θα συνεργαστεί με εκπτωτική αλυσίδα για γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας.

Ποια είναι η ΜΕΒΓΑΛ σε αριθμούς

1950 το έτος ίδρυσης της ΜΕΒΓΑΛ.

700 φάρμες συνεργάζονται με τη ΜΕΒΓΑΛ δίνοντας το γάλα τους.

650 εργαζόμενους απασχολεί η εταιρεία τώρα

1.100 εργαζόμενους απασχολούσε προ 10ετίας

3.000 οι άμεσοι συνεργάτες σ'' όλη την «αλυσίδα» παραγωγής και διανομής της εταιρείας.

37 είναι οι χώρες που εξάγει τα προϊόντα της

170 κωδικούς προϊόντων παράγει η Μακεδονική Βιομηχανία Γάλακτος.

34% του τζίρου της προέρχεται από τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας για συνεργάτες της.

1η εταιρεία στην Ελλάδα που συσκεύασε τη φέτα.

1 στα 5 γιαούρτια που εξάγει η Ελλάδα είναι ΜΕΒΓΑΛ.

50 τόνους φρέσκο γάλα προσφέρει κάθε χρόνο δωρεάν σε ιδρύματα που φιλοξενούν παιδιά.