ΓΔ: 925,83 1,53 (0,17 %)

Τζίρος: 68,57 εκατ. €   RT

7ος χρόνος, ημέρα 2051η
Κυριακή, 13 Ιουνίου 2021

ΓΔ: 925,83 1,53 (0,17 %)

Τζίρος: 68,57 εκατ. €   RT

Έργα υποδομής και τουριστικά projects αλλάζουν τη χώρα: Η χρυσή εποχή των επενδύσεων σε τουριστικά ακίνητα

Η χρυσή εποχή των επενδύσεων σε τουριστικά ακίνητα

Σε πρωταγωνιστή των μεγάλων επενδύσεων στo real estate και τις τουριστικές υποδομές αναδεικνύει η Αττική Ριβιέρα, το παράκτιο μέτωπο, μήκους 70 χιλιομέτρων, που ξεκινάει από το Μικρολίμανο στον Πειραιά και καταλήγει λίγο μετά το Ναό του Ποσειδώνα.

Η αναβάθμιση του Αστέρα Βουλιαγμένη, που βρίσκεται υπό τη διαχείριση της Four Seasons, υπήρξε ένα από τα πρώτα έργα που συνέβαλαν στην μεταμόρφωση της Ριβιέρας. Σήμερα, όπως ανέφεραν, και στο χθεσινό Φόρουμ των Δελφών, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Dimand Δημήτρης Ανδριόπουλος, ο διευθύνων σύμβουλος της Grivalia Γιώργος Χρυσικός και ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hill International Μανώλης Σιγάλας, η Αττική Ριβιέρα μετατρέπεται με πολύ γρήγορους ρυθμούς στο Ελληνικό Μονακό. Βέβαια, -ευτυχώς-τα μεγάλα έργα στο τουριστικό real estate και στις υποδομές δεν περιορίζονται μόνο στην Αττική Ριβιέρα.

Οι επενδύσεις

Αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε ο κ.Σιγάλας υλοποιούνται, ήδη, επενδύσεις, ύψους 2,5 δισ. ευρώ, που αφορούν την υλοποίηση αναγκαίων υποδομών υψηλής προστιθέμενης αξίας. Περιλαμβάνουν την επέκταση της προβλήτας κρουαζιέρας του ΟΛΠ, έργο προϋπολογισμού 103 εκατ. ευρώ, που θα επιτρέψει τη φιλοξενία μεγάλων κρουαζιερόπλοιων, μετατρέποντας το λιμάνι του Πειραιά σε home port. Την μαρίνα Αλίμου, της οποίας η αξιοποίηση προβλέπει την ανάπτυξη περίπου 18.000 τ.μ. σύγχρονων εγκαταστάσεων στη χερσαία ζώνη (έκτασης 210 στρεμμάτων) της μαρίνας, προκειμένου να δημιουργηθούν χρήσεις εστίασης και αναψυχής, ξενοδοχειακών υπηρεσιών, γραφείων, αποθήκευσης και επισκευών σκαφών, καθώς και εμπορικές χρήσεις. Η Άκτωρ, που έχει αναλάβει το έργο θα επενδύσει 50 εκατ. ευρώ, σε διάστημα 4-5 χρόνων.

Από τον κατάλογο των νέων projects δεν θα ήταν δυνατόν να λείπουν τα έργα υποδομής στο Ελληνικό, που πρόκειται να ξεκινήσουν να δημοπρατούνται το επόμενο διάστημα, περιλαμβάνοντας τη δημιουργία δικτύων κοινής ωφέλειας, την ανασύσταση-διευθέτηση ρεμάτων, την ανάπλαση-αναβάθμιση παραλίας περίπου 1 χλμ. κ.α. Τα έργα αυτά είναι αξίας αρκετών εκατοντάδων ευρώ.

Σημαντική συμβολή στην αναβάθμιση του παραλιακού μετώπου έχει και η νέα Μαρίνας Βουλιαγμένης, τμήμα του εμβληματικού συγκροτήματος του «Αστέρα» Βουλιαγμένης που μπαίνει στη φάση της υλοποίησης και συνοδεύεται με επένδυση 48 εκατ. ευρώ. Προβλέπεται 4.800 τ.μ. δόμησης από τα οποία τα 1.200 τ.μ. αφορούν τη δημιουργία 20 μικρών εμπορικών καταστημάτων έκτασης 60 τ.μ. καθένα, νέων χρήσεων επιφάνειας 1.200 τ.μ., ενώ 600 τ.μ. αντιστοιχούν στο εστιατόριο Moorings  που υπάρχει ήδη στην έκταση.

Σύμφωνα με τον Μανώλη Σιγάλα, τα συγκεκριμένα projects υποδομής, που υλοποιούνται σε μία απόσταση, περίπου 20 χιλιομέτρων, από τον Πειραιά μέχρι τη Βουλιαγμένη, αντιστοιχούν, αναλογικά, σε 100 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο, ποσό που φανερώνει το μεγάλο μέγεθος των επενδύσεων.

Τα έργα real estate

Η Αττική Ριβιέρα όμως, δεν πρωταγωνιστεί στην υλοποίηση μεγάλων έργων υποδομής, καθώς έλκει και μεγάλα projects στα ακίνητα, τα οποία βρίσκονται, ήδη, σε εξέλιξη. Τα βασικότερα από αυτά περιλαμβάνουν την ανακατασκευή του Πύργου Πειραιά, του κτιρίου, που με ύψος 84 μέτρων, είναι το δεύτερο υψηλότερο της Αττικής, διαθέτοντας 28 χιλ. τετραγωνικά μέτρα ανωδομής και 4 χιλ. τ.μ. υπόγειων χώρων. «Ο Πύργος του Πειραιά ήταν μία μούμια για 50 χρόνια» όπως ανέφερε, χθες, ο κ. Ανδριόπουλος. Το έργο, που υλοποιούν η EBRD, η Dimand και η Prodea πρόκειται να ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2023.

Υπενθυμίζεται ότι βάσει της 99ετούς διάρκειας σύμβασης παραχώρησης, το ετήσιο οικονομικό αντάλλαγμα για τον Δήμο Πειραιά ξεπερνάει το 1 εκατ. ευρώ, ενώ προβλέπεται (ετήσια) αναπροσαρμογή σε ποσοστό 2%. Το έργο προβλέπει την ανάπτυξη μικτών χρήσεων γραφείων – καταστημάτων, ενώ σχεδιάζεται η ανάπτυξη στον πρώτο και δεύτερο όροφο πολυχώρου πολιτιστικών λειτουργιών με χώρο εστίασης στον τρίτο όροφο, γραφεία, από τον τέταρτο έως τον 18ο όροφο και εστιατόριο στον 19ο και 20ο όροφο.

Επίσης, το επόμενο καλοκαίρι θα τεθεί σε λειτουργία το υπερπολυτελές ξενοδοχείο που κατασκευάζεται στα Αστέρια Γλυφάδα στο πλαίσιο της ανάπλασης της ευρύτερης περιοχής. Όπως ανέφερε, χθες, ο κ.Χρυσικός, πρόκειται για ένα υβριδικό city resort που θα διαθέτει 127 κλειδιά και θα διαχειρίζεται η One & Only, με τον προϋπολογισμό της επένδυσης να έχει διπλασιαστεί στα 110 εκατ. ευρώ. Όσον αφορά τις υποδομές, τις υποστηριστικές εγκαταστάσεις και τους χώρους εστίασης και ψυχαγωγίας στα Αστέρια Γλυφάδας εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν φέτος. Υπενθυμίζεται ότι το 2017 η Grivalia Hospitality εξαγόρασε, προς 29,5 εκατ. ευρώ, το 80% της Ναυσικά Α.Ε. που διαθέτει τη μακροχρόνια μίσθωση του ακινήτου των Αστεριών της Γλυφάδας, ιδιοκτησίας ΕΤΑΔ, μέχρι τις 31.12.2081. Το υπόλοιπο 20% της εταιρείας ελέγχει ο όμιλος Παπαθεοχάρη.

Εκτός της Αττικής Ριβιέρας

Μίας όμως, και ο λόγος για επενδύσεις που έχουν και μεγάλη συμβολή στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος, δεν θα πρέπει να παραλειφθεί από τη σχετική αναφορά το έργο του αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης, που κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ. Το νέο αεροδρόμιο, που έχει προϋπολογισμό άνω των 500 εκατ. ευρώ, έχει χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης την επόμενη πενταετία και πρόκειται να εξυπηρετεί πάνω από 10 εκατ. ευρώ τουρίστες το χρόνο.

Επίσης, πέραν της Αττικής Ριβιέρας, στα έργα που υλοποιεί η Grivalia ανήκει το υπερπολυτελές θέρετρο 378 κλινών στο Καλό Λιβάδι της Μυκόνου, μία επένδυση 100 εκατ. ευρώ της οποίας η άδεια δόμησης εκτιμάται ότι θα έχει εκδοθεί τις επόμενες εβδομάδες. Το έργο διαθέτει χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης το καλοκαίρι του 2023, αλλά δεν αποκλείεται, όπως είπε ο κ. Χρυσικός, το ξενοδοχείο να ανοίξει τις πύλες του το καλοκαίρι του 2024, εάν καθυστερήσει η εξασφάλιση της απαιτούμενης αδειοδότησης.

Στη Θεσσαλονίκη, εκτιμάται ότι το φετινό Δεκέμβριο η Grivalia Hospitality θα έχει ολοκληρώσει την αναβάθμιση του κτιρίου Όλυμπος Νάουσα σε boutique hotel, με την κατασκευή του-μία επένδυση 8 εκατ. ευρώ- να εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί στα τέλη Οκτωβρίου.