Η Kleemann και το... ασανσέρ της επιτυχίας

Δευτέρα 04 Νοεμβρίου 2019, 00:02
-A +A
Η Kleemann και το... ασανσέρ της επιτυχίας

Του Γιώργου Δασκαλόπουλου

Για την επιτυχία και τα ...ασανσέρ έχουν κατά καιρούς γραφτεί πολλά. Το βέβαιο, πάντως, είναι ότι η Kleemann, η εταιρεία με την εξειδίκευση στους ανελκυστήρες κατάφερε να πάρει το δικό της ασανσέρ για την επιτυχία, ανεβαίνοντας σε έναν από τους πιο ψηλούς ορόφους των πωλήσεων ασανσέρ σε ολόκληρο τον κόσμο. Το success story αυτό που γράφεται εδώ και τέσσερις δεκαετίας, επιβράβευσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, επισκεπτόμενος το νέο (το τρίτο για την ακρίβεια) εργοστάσιο της Kleemann, στη Σανγκάη.

Μια από τις επιτυχίες της Kleemann στην Κίνα, ήταν η εγκατάσταση των ανελκυστήρων της στις περίφημες βίλες Xishan Mei στο Πεκίνο. Μια εμπορική επιτυχία που έγινε πραγματικότητα χάρη στην θυγατρική που είχε έγκαιρα ιδρύσει η εταιρεία στη χώρα αυτή. Και βέβαια δεν είναι μόνο η Κίνα. Θυγατρικές της Kleeman υπάρχουν σε περισσότερες από 15 χώρες, βοηθώντας την εμπορική της ανάπτυξη σε περισσότερες από 100 αγορές. Έτσι σήμερα σήμερα οι ανελκυστήρες της Kleeman εξυπηρετούν το Θέατρο του Κρεμλίνου το εμπορικό κέντρο Tempelhofer στο Bερολίνο, το στάδιο Aviva στο Δουβλίνο, το γήπεδο ποδοσφαίρου AMEX στο Brighton, τη μεγαλύτερη μονάδα αφαλάτωσης νερού στον κόσμο στη Σαουδική Αραβία το Mουσείο Tέχνης στο Tαλίν της Eσθονίας, ενώ οι επισκέπτες στον καθεδρικό ναό Norwich στη Μεγάλη Βρετανία μπορούν να απολαύσουν τη θέα χάρη στο πανοραμικό FlexyLift. Και βέβαια τα συστήματα της Kleeman υπάρχουν σε πολλά ελληνικά μεγάλα έργα και κτηριακά συγκροτήματα όπως το αεροδρόμιο “Ελ. Βενιζέλος”, το Μετρό και το Μέγαρο Μουσικής.

H ιστορία της ξεκινά από το 1983 στο Kιλκίς. Ήταν η περίοδος που ο ιδρυτής της, Νίκος Κουκούντζος “βλέπει” τη στροφή της αγοράς, από τους μηχανικούς στους υδραυλικούς ανελκυστήρες και φέρνει στην Ελλάδα το know-how του γερμανικού οίκου Kleemann Hubtechnik. Δυο χρόνια αργότερα αρχίζει να λειτουργεί η πρώτη μονάδα στι ΒΙΠΕ του Κιλκίς σε εγκαταστάσεις 3.000 τ.μ. Το 1999 έρχεται ένας μεγάλος σταθμός για την εταιρεία, καθώς “περνά” από την κατασκευή των μηχανισμών στη δυνατότητα να παράξει ένα ολοκληρωμένο ποιόν, περιλαμβάνομένου του θαλάμου. Μπαίνει έτσι στην καθετοποιημένη παραγωγή στήνοντας έναν μηχανισμό πωλήσεων στην Ελλάδα, και το εξωτερικό. Η οικογένεια Κουκούντζου, αναγνωρίζοντας ότι η Ελλάδα, από μόνη της δεν έχει την “αγορά” που προυπέθετε ο αναπτυξιακός της σχεδιασμός, “είδε” από τα πρώτα της βήματα το εξωτερικό σαν μια διέξοδο.

Ήδη, από το 2005 οι διεθνείς πωλήσεις της Kleeman έφταναν το 43% του τζίρου της. Ήταν η περίοδος που η επιχειρηματική οικογένεια προέβλεψε την κρίση στην ελληνική αγορά, σχεδιάζοντας από τότε να ρίξει το βάρος στο εξωτερικό. Παράλληλα, ξεκινά και τη συνεργασία της με τον βιομηχανικό σχεδιαστή Ανδρέα Ζαπατίνα, που δίνει άλλο “αέρα” στις κατασκευές της. Στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό για τις ξένες αγορές.

Από τα τέλη της δεκαετίας, αρχίζει να ιδρύει θυγατρικές, για να υποστηρίζει τις πωλήσεις της, ενώ το 2011 στήνει στην Κίνα το πρώτο της εργοστάσιο. Την ίδια χρονιά εγκατέστησε και τον πρωτο πύργο δοκιμών ανελκυστήρων στην Ελλάδα. Χάρη στην επένδυση αυτή επεκτάθηκε σε ειδικές κατασκευές (όπως οι ανελκυστήρες σε πλατφόρμες άντλησης υδρογονανθράκων) και οι ταχυανελκυστήρες.

Όλες αυτές οι κινήσεις επεκτείνουν την αναγνώριση, τη φήμη και τις δυνατότητές της στις αγορές του εξωτερικού. Έτσι, καταφέρνει να αντισταθμίσει την πτώση που έφερε η κρίση στην ελληνική αγορά και να την αντισταθμίσει με το μεγάλο πρόγραμμα επέκτασης στο εξωτερικό. Έχοντας ξεκινήσει με τη θυγατρική στη Βρετανία, το 2015 προχωρά με την επέκταση στην αγορά της Αυστραλίας, ιδρύοντας παράλληλα θυγατρικές στην Κροατία και τη Γερμανία για να ακολουθήσει το 2016 η θυγατρική στα Εμιράτα και άλλη μία στην Κίνα.

Τη χρονιά εκείνη η οικογένεια Κουκούντζου προχωρά και σε δημόσια πρόταση με στόχο να βγάλει την εταιρεία από το χρηματιστήριο, ώστε να διευκολύνει την υλοποίηση των εταιρικών της κινήσεων και στόχων. Η έξοδος από το ΧΑ ολοκληρώνεται το καλοκαίρι του 2017. Η μετεξέλιξη αλλάζει και το εμπορικό προφίλ, με τις πωλήσεις εξωτερικού να περνούν σταδιακά στο 70% του τζίρου για να φτάσουν φέτος το 90% και πλέον.

Το δίκτυο πωλήσεων της Kleemann, σήμερα, καλύπτει μεγάλο μέρος της παγκόσμιας αγοράς, ισχυρή παρουσία στη Μέση Ανατολή, την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, την Αυστραλία, τη Ρωσία και την Τουρκία, ενώ για την υποστήριξη της παραγωγής, οι εγκαταστάσεις του Κιλκίς έχουν επεκταθεί από τα 3.000 στα 100.000 τ.μ.

-A +A

Ροή Ειδήσεων

Δευτέρα 04/11/2019
Σελίδα με όλες τις ειδήσεις

Δημοφιλέστερα Άρθρα