H Honda επιταχύνει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση με νέο «οδηγό»

H Honda επιταχύνει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση με νέο «οδηγό»

Την προηγούμενη εβδομάδα μάθαμε πως ο διευθύνων σύμβουλος της Honda Motor Company (7267 TOKYO, HMC NYSE) Takahiro Hachigo, θα δώσει την 1η του ερχόμενου Απριλίου τη θέση του στον Toshihiro Mibe.

Ο Hachigo, που διοικεί την Ιαπωνική επιχείρηση τα τελευταία έξι χρόνια, έχει συνδέσει το όνομά του με το συμμάζεμα της εταιρείας και την μείωση του κόστους λειτουργίας. Μείωσε τον αριθμό των εργοστασίων και απλοποίησε τις διαδικασίες παραγωγής, εκμεταλλευόμενος και τις συνέργειες μεταξύ των τομέων αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών.

 Ο διάδοχός του, ο οποίος εργάζεται στη Honda από το 1987, είναι αυτή τη στιγμή επικεφαλής του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης της εταιρείας. Η απόφαση του διοικητικού συμβουλίου να του δώσει το τιμόνι της εταιρείας συμβολίζει την επιθυμία, αλλά και την ανάγκη της μεγάλης ιαπωνικής βιομηχανίας, να επιταχύνει την εξέλιξη στην τεχνολογία της εταιρείας, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία απομακρύνεται με ταχείς ρυθμούς από τις μηχανές εσωτερικής καύσης και υιοθετεί την ηλεκτροκίνηση και την υδρογονοκίνηση.

Η Honda είναι η τρίτη σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, μετά την Toyota και  Nissan, και η μόνη που δεν έχει μετοχική σχέση με καμία άλλη αυτοκινητοβιομηχανία εντός και εκτός Ιαπωνίας.

Εκτός αυτού, είναι η μεγαλύτερη βιομηχανία μοτοσυκλετών στον κόσμο και η μεγαλύτερη κατασκευάστρια μηχανών εσωτερικής καύσης για διάφορους άλλους σκοπούς. Παραδοσιακά φημιζόταν για τις πολύ αποδοτικές μηχανές της με χαμηλή κατανάλωση καυσίμων και καλές επιδόσεις, αλλά τώρα είναι αναγκασμένη και αυτή να ακολουθήσει, όσο πιο γρήγορα γίνεται, τη μαζική στροφή προς τα αυτοκίνητα που θα κινούνται με τη χρήση ηλεκτρικών μπαταριών ή κυψελών υδρογόνου.

Πριν μερικούς μήνες ανακοίνωσε πως το 2030 τα 2/3 των αυτοκινήτων που θα παράγει δεν θα κινούνται χρησιμοποιώντας μηχανές εσωτερικής καύσης. Πολύ φιλόδοξος στόχος, αλλά, σύμφωνα με τους περισσότερους παρατηρητές αρκετά δύσκολο να πραγματοποιηθεί γιατί η εταιρεία έχει μείνει πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό, καθώς μόλις τον περασμένο Αύγουστο κυκλοφόρησε το πρώτο πλήρως ηλεκτροκίνητο μοντέλο μαζικής παραγωγής.

Ο φόβος των επενδυτών είναι πως δεν θα μπορέσει να κινηθεί αρκετά γρήγορα για να καλύψει το χαμένο έδαφος, λόγω της καθυστερημένης στροφής προς την ηλεκτροκίνηση και του σχετικά μικρού της μεγέθους.

Ο Mibe διαφωνεί και υποστηρίζει πως οι διεθνείς συνεργασίες που έχει ξεκινήσει, με πιο σημαντική αυτή με την General Motors, σε συνδυασμό με την σημαντική πρόοδο που η ίδια έχει ήδη κάνει στον τομέα της υδρογονοκίνησης θα τη βοηθήσουν να επιταχύνει τη μετάβασή της στη νέα εποχή της αυτοκίνησης.

Η συνεργασία με την GM, επικεντρώνεται στην τεχνολογία ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μπαταριών και στην έρευνα για την αυτόνομη οδήγηση μέσω της επένδυσης 2,75 δισεκατομμυρίων δολαρίων στη Cruise, η οποία ελέγχεται από την GM και φημολογείται πως έχει προχωρήσει πολύ στις σχετικές έρευνες, ενώ ακόμα πιο σημαντική για τη Honda ίσως είναι η συμμετοχή της Microsoft στην ίδια εταιρεία.

Στα πλαίσια της πλήρους εστίασης στην πορεία μακριά από τις μηχανές εσωτερικής καύσης και τα ορυκτά καύσιμα, εντάσσεται και η απόφαση της Honda να αποχωρήσει από τους αγώνες της Formula 1, καθώς έκρινε πως η δραστηριότητα αυτή δεν συνάδει με τον στόχο της για το 2030.

Δεν μπορούμε να ξέρουμε τι χρονικό περιθώριο θα δώσουν οι επενδυτές στον Toshihiro Mibe, δεν θα είναι όμως πολύ μεγάλος.

Τότε δεν αποκλείεται καθόλου να επανέλθουν οι φήμες και οι προτροπές για μετοχική συνεργασία με την General Motors, φήμες που επανέρχονται από καιρού εις καιρόν πατώντας πάνω και στις παραδοσιακά καλές σχέσεις των δύο εταιρειών.

Και δεν αποκλείεται επίσης να ενταθούν οι πιέσεις από τη μεριά της ιαπωνικής κυβέρνησης για δημιουργία στενής συμμαχίας μεταξύ της Honda και της Nissan. Οι ιαπωνικές αρχές ανησυχούν μήπως η αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας μείνει πίσω από τους διεθνείς ανταγωνιστές της και όπως προκύπτει από τις δημοσιογραφικές πληροφορίες, μέσα στο 2020 προσπάθησε να πείσει τις δύο εταιρείες να εξετάσουν το ενδεχόμενο συγχώνευσής τους.

Η σκέψη περί συγχώνευσης φαίνεται να βασίζεται αφενός μεν στο γεγονός πως η Honda έχει προχωρήσει αρκετά στον τομέα της υδρογονοκίνησης και η Nissan στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αφετέρου στις κακές πλέον σχέσεις της Nissan με την γαλλική Renault η οποία και ελέγχει μετοχικά.

Η πολύχρονη στασιμότητα της μετοχής της Honda μπορεί να στενοχωρεί πολύ τους μακροχρόνιους επενδυτές της, αλλά μειώνει πολύ τον κίνδυνο για όποιον θελήσει να γίνει τώρα μέτοχος της.

Η αποτίμησή της δεν είναι πολύ απαιτητική, στην τιμή των 28,51 δολαρίων Η.Π.Α.της δίνει χρηματιστηριακή αξία σχεδόν 51 δισ. δολαρίων, που αντιστοιχεί σε λιγότερο από το μισό των ετήσιων πωλήσεων της εταιρείας, μετά και τη σημαντική μείωσή τους για το 2020 (περίπου κατά 15% σε σχέση με το 2019) λόγω της πανδημίας.

Σε επίπεδο κερδοφορίας, τα οργανικά κέρδη για το 2020 θα είναι περίπου 5 δισ. δολάρια, και αυτά μειωμένα κατά σχεδόν 20% από το 2019. Αν ο Mibe καταφέρει να πείσει τους επενδυτές πως έχει ένα αξιόλογο σχέδιο δράσης για τα επόμενα χρόνια, μπορεί να δούμε και μία αλλαγή της στάσης των επενδυτών, ανάλογη ίσως με αντίστοιχες κινήσεις που είδαμε πρόσφατα στην General Motors και την Ford.

Αν δεν τα καταφέρει, τότε ίσως να γίνει στόχος για κάποια από τις μεγάλες διεθνείς βιομηχανίες, όχι κατ’ ανάγκην από την GM. Για υπομονετικούς επενδυτές, και σε συνδυασμό με το σχετικά μικρό (περίπου 1,5% ετησίως) αλλά σχετικά «σίγουρο» μέρισμα που μοιράζει, είναι μία αρκετά ενδιαφέρουσα επιλογή, σχετικά μικρού κινδύνου.

Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.