Fiat Chrysler: Απώλειες 1,05 δισ. ευρώ στο β΄τρίμηνο του 2020

Fiat Chrysler: Απώλειες 1,05 δισ. ευρώ στο β΄τρίμηνο του 2020

Λίγες μέρες μετά την ανακοίνωση της Renault για απώλειες που αγγίζουν τα 7 δισ. ευρώ ήταν η σειρά της Fiat Chrysler από το καταγράψει ζημιές 1,05 δισ. ευρώ στο β΄τρίμηνο του 2020, γεγονός που ενισχύει τις ενδείξεις ότι το χτύπημα για την αυτοκινητοβιομηχανία λόγω του κορονοϊου θα έχει σημαντική έκταση.

Οι προσαρμοσμένες ζημιές ανά μετοχή διαμορφώθηκαν στα 65 σεντς/μετοχή, έναντι 1,15 ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019.

Τα έσοδα υποχώρησαν στα 11,71 δισ. ευρώ έναντι 14,78 δισ. που ανέμεναν οι αναλυτές.

Οι ζημιές κινήθηκαν εντός των εκτιμήσεων των αναλυτών της WallStreet, όχι όμως και τα έσοδα.

Η FCA, όπως είναι γνωστή, έχει συμφωνήσει με την ιταλική κυβέρνηση ώστε να λάβει μέσω της μεγαλύτερης τράπεζας της χώρας, Intensa Sanpaolo δάνειο τριετούς διάρκειας 6,3 δισ. ευρώ το οποίο θα εγγυηθεί ο κρατικός φορέας ασφάλισης πιστώσεων Sace. Επιπλέον, όπως ανέφερε σε σχετική ανακοίνωση η Fiat, το δάνειο θα ενισχύσει περαιτέρω τις σχεδόν 10.000 μικρομεσαίες εταιρείες, που είναι οι προμηθεύτριές της. 

Εξάλλου είναι γνωστό ότι η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου αναμένεται να καταγράψει το 2020 μια ιστορικών διαστάσεων πτώση κατά 25% εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης, όπως ανέφεραν οι κατασκευαστές σε ανακοίνωσή τους τον Ιούνιο. Οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση (δηλαδή εκτός του Ηνωμένου Βασιλείου) αναμένεται να μειωθούν από τα 12,8 εκατομμύρια οχήματα το 2019 σε 9,6 εκατομμύρια φέτος, σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Ανάλογη είναι και η εικόνα στις ΗΠΑ, που η Εθνική Ένωση Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων αναμένει ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων στις θα μειωθούν στα 13 εκατομμύρια φέτος. Καθώς η βιομηχανία ξεφεύγει από την τρύπα που δημιουργείται από το κλείσιμο, η πιθανή απώλεια 1 εκατομμυρίου πωλήσεων ετησίως θα είναι μεγάλη.

Οι εξελίξεις αυτές έχουν άμεσο αντίκτυπο και στην κεφαλαιοποίηση των εταιρειών. Οι μετοχές των General Motors, Ford και Fiat Chrysler καταγράφουν έκαστη απώλειες της τάξης του 30% από τις αρχές του έτους. 

Την ίδια ώρα, τις μεγαλύτερες ζημιές στην ιστορία της κατέγραψε η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault το πρώτο εξάμηνο του 2020. Όπως ανακοινώθηκε, οι ζημιές ανήλθαν σε 7,292 δις ευρώ, γεγονός που αποδίδεται αφενός στην κρίση που διέρχεται η Nissan – εταίρος της Renault – αφετέρου στην επιδημία του κορονοϊού.

Οι λειτουργικές ζημιές του Ομίλου ανήλθαν σε 2 δις ευρώ, ενώ οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 34,9% κάτι που αποδίδεται στις επιπτώσεις που έχει προκαλέσει η κρίση του κορονοϊού.

Στα τέλη Μαϊου, ο Γάλλος πρόεδρος Εμμανουέλ Μακρόν ανακοίνωσε ένα φιλόδοξο σχέδιο στήριξης της αυτοκινητοβιομηχανίας, ύψους 8  δισ. ευρώ που έχει ως βασικό στόχο να καταστήσει τη χώρα τον μεγαλύτερο παραγωγό "καθαρών" οχημάτων στην Ευρώπη. Μεγάλο μέρος του πακέτου στήριξης που ανακοινώθηκε, θα λάβει η αυτοκινητοβιομηχανία Renault, η οποία όπως είχε πει πρόσφατα ο Υπουργός Οικονομικών Μπρούνο Λεμερ "Κινδυνεύει με εξαφάνιση".

Το σχέδιο εξυγίανσης της, αποσκοπεί να την ελαττώσει από τα 4 εκατομμύρια οχήματα σήμερα στα 3,3 εκατ. οχήματα έως το 2024. Υπό το πρίσμα αυτό, θα επικεντρωθεί στα πιο κερδοφόρα μοντέλα της και στην ηλεκτροκίνηση. Τέλος, αποσύρεται από την αγορά της Κίνας, δίνοντας προβάδισμα στη Nissan.  

Αξίζει να σημειωθεί ότι η άλλη μεγάλη βιομηχανία του του κλάδου στη Γαλλία, η PSA (Peugeot, Citroen) ανακοίνωσε προ μηνός ότι εξασφάλισε δάνειο ύψους 3 δισ. ευρώ για να ενισχύσει την οικονομική της θέση. 

Αυτή τη στιγμή, ερωτηματικό για τον γαλλικό όμιλο παραμένει το αν θα προχωρήσει η συγχώνευση με τον όμιλο FCA,.η οποία αναμένει μεταξύ άλλων το πράσινο φως από την Κομισιόν. Τις φήμες για προβλήματα στην εν λόγω συμφωνία, ενέτεινε η ανακοίνωση των δύο εταιρειών ότι δεν πρόκειται να διαθέσουν τα μερίσματα του 1,1 δισ. ευρώ, όπως προβλεπόταν στη συμφωνία του 2019 για τη συγχώνευσή τους.