Eurostat: Πόσο χρόνο ξοδεύουν για αγορές οι Έλληνες

Eurostat: Πόσο χρόνο ξοδεύουν για αγορές οι Έλληνες

Περίπου 18 λεπτά την ημέρα αφιερώνει ο μέσος Έλληνας για ψώνια και προσωπικές υπηρεσίες, όπως είναι η επίσκεψη σε κομμωτήριο ή ιατρείο, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Eurostat με αφορμή τις εκπτώσεις της Black Friday.

Μόνον οι Ρουμάνοι (17 λεπτά) δαπανούν λιγότερο χρόνο από τους Έλληνες στα ψώνια. Πρώτοι στη σχετική λίστα είναι οι Γερμανοί, οι οποίοι αφιερώνουν 36 λεπτά το εικοσιτετράωρο σε αγορές και υπηρεσίες.

Στην δεύτερη θέση, με 32 λεπτά αγορών ανά ημέρα, βρίσκονται οι Ολλανδοί, ενώ τρίτοι με 31 λεπτά κατατάσσονται οι Βρετανοί. Οι Έλληνες και οι Ρουμάνοι είναι επίσης οι δύο λαοί που συμμετείχαν λιγότερο στα ψώνια και στην κατανάλωση υπηρεσιών.

Μόλις το 30,7% των Ελλήνων που ερωτήθηκαν απάντησε πως βγήκε για ψώνια ή απευθύνθηκε σε κάποια υπηρεσία τις ημέρες που έλεγξε η Eurostat. Αντίθετα, λίγο περισσότεροι από τους μισούς Φινλανδούς δήλωσαν πως βγήκαν στην αγορά, ενώ στην Γερμανία το ποσοστό συμμετοχής διαμορφώθηκε στο 48,8%.

Σε όλες τις χώρες, το ποσοστό συμμετοχής είναι υψηλότερο για τις γυναίκες απ'' ότι για τους άνδρες. Τα ευρήματα της Eurostat προκύπτουν από έρευνα που έγινε μεταξύ του 2008 και του 2015 σε δεκαπέντε χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με συμμετοχή πολιτών ηλικίας 20 έως 74 ετών.

Ο χρόνος που δαπανούν οι Ευρωπαίοι για αγορές και προσωπικές υπηρεσίες (όπως η επίσκεψη σε γιατρό ή κομμωτήριο) κυμαίνεται από 17 λεπτά τη μέρα (στη Ρουμανία) έως 35 λεπτά (στη Γερμανία), αναφέρει έρευνα της Eurostat που πραγματοποιήθηκε σε 15 χώρες της Ε.Ε. μεταξύ 2008 και 2015, καλύπτοντας ηλικιακό εύρος από 20 έως 74 ετών.

Στη Φινλανδία, το 50,8% των ερωτώμενων δήλωσε ότι αγόρασε ή χρησιμοποίησε προσωπικές υπηρεσίες τις ημέρες της έρευνας. Την Φινλανδία ακολούθησε η Γερμανία με ποσοστό 48,8%, η Εσθονία και η Ολλανδία (με ποσοστά 46,6%).

Τα χαμηλότερα επίπεδα αγορών και κατανάλωσης υπηρεσιών αναφέρθηκαν στη Ρουμανία (29%), στην Ελλάδα (30,7%) και στη Γαλλία (33,6%).

Για όσους δήλωσαν ότι αγόρασαν ή χρησιμοποίησαν υπηρεσίες, ο μέσος χρόνος συμμετοχής κυμάνθηκε από 1 ώρα 18 λεπτά στη Γαλλία και 1 ώρα 12 λεπτά στη Γερμανία έως 49 λεπτά στην Ουγγαρία.