Δρομέας: Τα εμβληματικά έργα και τα σχέδια για μεταφορά έδρας αν...

Δρομέας: Τα εμβληματικά έργα και τα σχέδια για μεταφορά έδρας αν...

Του Απόστολου Σκουμπούρη

«Μέσα στην επόμενη διετία θα αποφασίσουμε αν θα μεταφέρουμε την έδρα της επιχείρησης στο εξωτερικό. Είναι μια σκέψη που μας “βασανίζει” εδώ και χρόνια. Πιστεύω στις καλές προθέσεις της κυβέρνησης και ειδικά του πρωθυπουργού, που κινείται στη σωστή κατεύθυνση για τη βελτίωση του επενδυτικού κλίματος. Όμως, το ευρύτερο πλαίσιο, η απουσία οργάνωσης και τα διάφορα επιμέρους συμφέροντα είναι αυτά που δυσχεραίνουν τις αλλαγές».

Αυτά μεταξύ άλλων δήλωσε χθες στην Αθήνα, στην πρώτη συνέντευξη τύπου μετά από πάρα πολλά χρόνια ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Σερραϊκής εταιρείας επίπλων Δρομέας Αθανάσιος Παπαπαναγιώτου, η οποία ανταγωνίζεται διεθνείς ομίλους, αναλαμβάνοντας μεγάλα έργα για τους πιο σημαντικούς θεσμούς όπως η Κομισιόν, το Ερευνητικό Κέντρο CERN, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ο γερμανικός στρατός και η Mercedes.

Ο κ. Παπαπαναγιώτου διευκρίνισε ότι τα προβλήματα στην Ελλάδα είναι παγιωμένα επί πολλές δεκαετίες και σ' αυτά έβαλε την τεράστια γραφειοκρατία και αδιαφάνεια, την έλλειψη οργάνωσης και τον κατακερματισμό στους διαγωνισμούς, αλλά και το γεγονός ότι «λειτουργούμε σε πολύ δύσκολο χρηματοοικονομικό περιβάλλον, εμείς έχουμε επιτόκια άνω του 5,5%, ενώ οι ανταγωνιστές μας στην Ευρώπη είναι στο 1,8%. Αυτό, αυτομάτως μας βάζει σε θέση αδυναμίας».

Ανάμεσα στα προβλήματα που μαστίζουν την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα ο επικεφαλής του Δρομέα τόνισε πως υπάρχουν βιομηχανικές περιοχές που είναι και σε αυτές που ήδη υπάρχουν δεν παρέχονται ποιοτικές υπηρεσίες. Ενδεικτικά ανέφερε πως στη ΒΙΠΕ Σερρών, όπου λειτουργεί και η Δρομέας, γίνονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα διακοπές ρεύματος με αποτέλεσμα να υφίστανται ζημιές τα μηχανήματα και να ζημιώνεται η εταιρεία με περίπου 300.000 ευρώ τον χρόνο, ενώ αναφέρθηκε και στο τεράστιο κόστος των μεταφορικών και την απουσία οργανωμένων logistcs centers.

Καυτηρίασε την απουσία θαλάσσιας μεταφορικής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με την Αθήνα, κάτι που αναγκάζει εκατοντάδες εταιρείες σε τεράστια κόστη με τις οδικές μεταφορές, ενώ στηλίτευσε και την απουσία σοβαρής σιδηροδρομικής σύνδεσης που επίσης θα μπορούσε να δώσει αποτελεσματικές λύσεις.

Τέλος, καυτηρίασε και τη στάση της Επιθεώρησης Εργασίας, τονίζοντας ότι «ενώ απασχολούμε 230 εργαζόμενους σε μια ακριτική περιοχή δίνοντας 1,1 εκατ. ευρώ μόνο για το ΙΚΑ το 2019, «μας έχει στοχοποιήσει επιβάλλοντας πρόστιμα για ήσσονος σημασίας θέματα, συχνά απολύτως αδικαιολόγητα. «Περιμένουν κάθε 10-15 ημέρες έξω από το εργοστάσιο μήπως και κάποιος εργαζόμενος κάτσει υπερωρία μία ή δύο ώρες και δεν έχει δηλωθεί (η υπερωρία από τη διεύθυνση) για να μας βάλουν πρόστιμο. Συχνά όμως προκύπτουν ανάγκες να μείνει κάποιος εργαζόμενος λίγο παραπάνω, για κάποια βλάβη ή κάτι άλλο».

Σκεφτήκαμε ότι και εμείς δε θα τα καταφέρουμε

Μιλώντας για τα χρόνια της υπερδεκαετούς κρίσης που έριξε την εταιρεία από τα 22 εκατ. ευρώ τζίρο το 2007 στα 4 εκατ. το 2009 τόνισε ότι «πολλές φορές μέσα στην κρίση ήρθα σε απόγνωση, πιστεύοντας ότι (και εμείς) δε θα τα καταφέρουμε, όπως τόσες και τόσες άλλες εταιρείες που έκλεισαν. Ευτυχώς, χάρη στις συμβάσεις που πετύχαμε στο εξωτερικό, αρχής γενομένης η πρώτη το 2009 με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αξίας 40 εκατ. ευρώ, μας κράτησαν στη ζωή, γιατί η εγχώρια αγορά του επίπλου υποχώρησε άνω του 80% την τελευταία 10ετία.

Παράλληλα, αυτό που μας βοήθησε να κρατηθούμε, τόνισε ο κ. Παπαπαναγιώτου, ήταν ότι το 2000 είχαμε προχωρήσει στη μεγάλη επένδυση, καθετοποιώντας εξ ολοκλήρου την παραγωγή μας, σε κάθε επίπεδο, ώστε να μην εξαρτόμαστε καθόλου από παραγγελίες εξαρτημάτων από το εξωτερικό, δεδομένου ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχουν προϊόντα.

Η καθετοποιημένη μονάδα δίνει τη δυνατότητα στη Δρομέας να γεννάει τα προϊόντα σύμφωνα με τις προδιαγραφές που θέτει ο εκάστοτε πελάτης, όσο υψηλά στάνταρ κι αν βάλει. Κι εκεί είναι ο ένας βασικός λόγος επιτυχιών.

Πάντως, τόνισε ότι η εγχώρια αγορά αρχίζει να δείχνει σημάδια ανάκαμψης και αναμένει περαιτέρω βελτίωση. Ενδεικτικό όπως είπε ήταν ότι το τέλος του 2019 δέχθηκε παραγγελία ύψους 300.000 ευρώ από μεγάλο ελληνικό όμιλο τηλεπικοινωνιών για την προμήθεια γραφείων.

Το νέο μεγάλο έργο για το γερμανικό στρατό

Τόνισε ότι πλέον η εταιρεία έχει εισέλθει σ' έναν δυναμικό κύκλο ανάπτυξης και ελπίζει μαζί με την οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας τα προσεχή χρόνια, να πάρει νέα έργα από εταιρείες και αντιπροσωπείες που θα ανοίξουν γραφεία στη χώρα, συνάμα με τη συμμετοχή σ' όλους τους μεγάλους διεθνείς διαγωνισμούς.

Ο κ. Παπαπαναγιώτου χαρακτήρισε πολύ μεγάλη επιτυχία το νέο μεγάλο έργο για το γερμανικό στρατό που υπέγραψε η εταιρεία στις 6 Ιανουαρίου του 2020 και αφορά την παραγωγή 60.000 ηλεκτρικά ρυθμιζόμενων γραφείων, προϋπολογισμού 15 εκατ. ευρώ. Η νέα αυτή σύμβαση είναι επιπρόσθετη των 5 εκατ. ευρώ σύμβαση διαρκείας τεσσάρων μηνών για την παραγωγή ειδικών ερμαρίων, που υπεγράφη στις αρχές Νοεμβρίου 2019.

Η έναρξη των παραδόσεων και των δύο συμβάσεων θα ξεκινήσει εντός του Φεβρουαρίου του 2020. Οι τεχνικές προδιαγραφές των παραγόμενων προϊόντων είναι σύμφωνες με τα ισχύοντα ευρωπαϊκά πρότυπα Ε.Ν. για την εργονομία, την ασφάλεια, την αντοχή, τις απαιτήσεις των Γερμανικών GS και κατά την παραγωγή τους εφαρμόζονται οι απαιτήσεις των διεθνών προτύπων ISO για την Ποιότητα, την Περιβαλλοντική Διαχείριση και την Υγεία και Ασφάλεια τα οποία εφαρμόζει η εταιρεία.

Η Δρομέας, «κοντραρίστηκε» με μεγάλες διεθνείς εταιρείες της κεντρικής Ευρώπης και το γεγονός ότι πήρε (και) αυτή τη σύμβαση, δείχνει την υψηλή αξιοπιστία και την ανταγωνιστικότητά της, τόνισε ο CEO της εταιρείας.

Ο κ. Παπαπαναγιώτου αισιοδοξεί ότι τα επόμενα χρόνια οι πωλήσεις της εταιρείας θα αυξηθούν περαιτέρω με δεδομένο το υψηλό ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργου που ανέρχεται σε 20 εκατ. ευρώ. Για φέτος μάλιστα αναμένει τζίρο στα 18 εκατ. ευρώ ενώ αισθητά βελτιωμένη εκτιμά πως θα είναι και η κερδοφορία.

Δημιουργεί από το μηδέν, κάθε εξάρτημα των επίπλων της

Η Δρομέας από πλευράς τεχνολογίας, εγκαταστάσεων και υποδομής θεωρείται (μακράν) η μεγαλύτερη εταιρεία επίπλων γραφείου στην Ελλάδα και μία από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη.

Η παραγωγή της είναι καθετοποιημένη με πέντε ανεξάρτητες εξειδικευμένες μονάδες, εγκατεστημένες στην βιομηχανική Περιοχή Σερρών σε ενιαίο οικόπεδο 115.000 τ.μ., με 55.000 τετραγωνικά μέτρα εργοστασιακές εγκαταστάσεις, ενώ παράγει συνολικά 35.000 κωδικούς-προϊόντα.

Διαθέτει μονάδα ξύλου, μονάδα μετάλλου, μονάδα χύτευσης αλουμινίου, μονάδα πλαστικού και πολυουρεθάνης, μονάδα ταπετσαρίας, μονάδα καλουπιών και Logistics! Έχει ισχυρή εξειδίκευση στο λεγόμενο βιομηχανικό έπιπλο, στα λειτουργικά έπιπλα δημοσίων οργανισμών, λεωφορείων, Μετρό κ.λπ.

Δεν δραστηριοποιείται στο οικιακό έπιπλο αλλά καθαρά στο έπιπλο γραφείου και στο βιομηχανικό έπιπλο, που ασφαλώς παράγεται και σε πιο... φασόν ρυθμούς και σε κολοσσιαίες παραγγελίες, δίνοντας πλεονέκτημα παραγωγής.

Ιστορικό της Δρομέας

Η Δρομέας ΑΒΕΕΑ ιδρύθηκε το 1979 έχοντας σαν κύριο αντικείμενο την παραγωγή τροχόσπιτων (εξού και το όνομα Δρομέας). Το 1996 – 1997 έλαβε πρώτη στον κλάδο της, το πιστοποιητικό ποιότητας ISO9002, ενώ το 1998 έλαβε πιστοποιητικό ποιότητας ISO9001.

Πριν διεθνοποιηθεί η Δρομέας και πριν μπει στα κεντρικά... σαλόνια της Ευρώπης, είχε δείξει δείγματα γραφής, παίρνοντας και ισχυρή επιχειρηματική ώθηση από τα μεγάλα και σημαντικά έργα που ολοκλήρωσε στη χώρα μας. Ολυμπιακοί Αγώνες 2004, συγκοινωνίες, δίκτυα, τράπεζες, δημόσιοι οργανισμοί, Διεθνές Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος ήταν στο πελατολόγιό της.

Κέρδισε διαγωνισμούς και υλοποίησε έργα όπως τα καθίσματα αναμονής σ' όλους τους σταθμούς Μετρό, την επίπλωση των ολυμπιακών εγκαταστάσεων διαμονής αθλητών και δημοσιογράφων το 2004, το ντύσιμο όλων των καταστημάτων της Eurobank, των γραφείων και των καταστημάτων του ΟΤΕ, του ΙΚΑ κ.α.