Βρετανία: Η Facebook εσκεμμένα παραβίασε τη νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα

Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2019, 15:40
-A +A
Βρετανία: Η Facebook εσκεμμένα παραβίασε τη νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα

Η Facebook εσκεμμένα παραβίασε τη νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα και τον ανταγωνισμό και θα πρέπει, μαζί με άλλες μεγάλες τεχνολογικές εταιρίες, να υπαχθεί σε έναν νέο ρυθμιστικό φορέα προκειμένου να προστατεύεται η δημοκρατία και τα δικαιώματα των πολιτών, όπως δήλωσαν σήμερα Βρετανοί βουλευτές.

Σε μια καταδικαστική έκθεση που κάνει ειδική αναφορά στον διευθύνοντα σύμβουλο της Facebook Μαρκ Ζάκερμπεργκ για την αποτυχημένη, όπως τη χαρακτηρίζει, ηγεσία και την προσωπική ευθύνη, η Επιτροπή Ψηφιακών Μέσων, Πολιτισμού, Μέσων Ενημέρωσης και Αθλητισμού του βρετανικού κοινοβουλίου ανακοίνωσε ότι οι τεχνολογικές εταιρίες αποδείχθηκαν αναποτελεσματικές στο να σταματήσουν το βλαβερό περιεχόμενο στις πλατφόρμες τους. Αυτό περιελάμβανε παραπληροφόρηση, απόπειρες από ξένες χώρες να επηρεάσουν εκλογές και κινδύνους για τα προσωπικά δεδομένα.

«Χρειαζόμαστε μια ριζική αλλαγή στην ισορροπία δυνάμεων ανάμεσα στις πλατφόρμες και τους ανθρώπους», δήλωσε ο πρόεδρος της Επιτροπής Ντάμιαν Κόλινς.

Ο Κόλινς δήλωσε ότι η εποχή της ανεπαρκούς αυτορύθμισης πρέπει να τελειώσει, ύστερα από 18μηνη έρευνα η οποία κατέληξε ότι η Facebook «εκ προθέσεως και εις γνώσιν της παραβίασε τους νόμους για τα προσωπικά δεδομένα και τον ανταγωνισμό».

«Τα δικαιώματα του πολίτη πρέπει να οριστούν, απαιτώντας από τις τεχνολογικές εταιρίες να συμμορφώνονται με ένα κώδικα δεοντολογίας που έχει θεσπιστεί από το Κοινοβούλιο και τελεί υπό την εποπτεία ενός ανεξάρτητου ρυθμιστικού φορέα», δήλωσε.

Η Facebook απέρριψε τον ισχυρισμό ότι είχε παραβιάσει τους νόμους για προσωπικά δεδομένα και ανταγωνισμό και δήλωσε ότι συμμερίζεται τις ανησυχίες της επιτροπής για τις ψευδείς ειδήσεις και την ακεραιότητα των εκλογών.

«Είμαστε ανοικτοί στη ουσιαστική ρύθμιση και στηρίζουμε τις συστάσεις της επιτροπής για μεταρρύθμιση της εκλογικής νομοθεσίας», δήλωσε ο Καρίμ Πάλαντ, επικεφαλής της δημόσιας πολιτικής της Facebook στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Βουλευτές στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ προσπαθούν να διαχειριστούν τους κινδύνους που δημιουργούν μεγάλες τεχνολογικές εταιρίες, θέτοντας σε ένα ρυθμιστικό πλαίσιο τις πλατφόρμες που χρησιμοποιούν δισεκατομμύρια άνθρωποι.

Η Γερμανία ηγήθηκε αυτής της επίθεσης σε βάρος της Facebook, η οποία τροφοδοτήθηκε από το περυσινό σκάνδαλο της Cambridge Analytica, όπου περισυνελέγησαν και χρησιμοποιήθηκαν χωρίς τη συναίνεσή τους τα προσωπικά δεδομένα δεκάδων εκατομμύριων χρηστών του Facebook. Η βρετανική επιτροπή δεν προτείνει νομοθεσία αλλά έχει την εξουσία να καλέσει μάρτυρες για τις έρευνές της.

Ο Ζάκερμπεργκ ζήτησε πέρυσι συγγνώμη πέρυσι για «απιστία» αναφορικά με το σκάνδαλο. Ωστόσο αρνήθηκε να εμφανιστεί τρεις φορές ενώπιον των Βρετανών βουλευτών, μια στάση που έδειξε «ασέβεια» προς το κοινοβούλιο και τα μέλη εννέα νομοθετικών σωμάτων σε όλο τον κόσμο, ανέφερε η επιτροπή.

Η Facebook, ωστόσο, υποστήριξε ότι συνεργάστηκε στην έρευνα, απαντώντας σε περισσότερες από 700 ερωτήσεις ενώ τέσσερα υψηλόβαθμα στελέχη της κατέθεσαν. Η εταιρία δήλωσε ότι έχει προχωρήσει σε ουσιαστικές αλλαγές, μεταξύ των οποίων την εξουσιοδότηση για κάθε πολιτική διαφήμιση, ενώ επενδύει στον εντοπισμό του υβριστικού περιεχομένου. «Ενώ μένουν ακόμα πολλά να γίνουν, δεν είμαστε η ίδια εταιρία που ήμασταν πριν από ένα χρόνο», δήλωσε ο Πάλαντ.

Σύμφωνα με την επιτροπή, εντοπίστηκαν σοβαρές απειλές στην κοινωνία από την κυριαρχία εταιριών όπως η Facebook --στην οποία ανήκουν επίσης οι εφαρμογές WhatsApp και Instagram-- η Google και η Twitter. Η δημοκρατία κινδυνεύει από την κακόβουλη και ανελέητη στοχοποίηση των πολιτών, με παραπληροφόρηση και προσωποποιημένες διαφημίσεις από μη αναγνωρίσιμες πηγές, ανακοίνωσαν τα μέλη της επιτροπής, και οι πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δεν καταφέρνουν να ενεργήσουν κατά του επιζήμιου περιεχομένου και να σεβαστούν την ιδιωτικότητα των χρηστών. Εταιρίες όπως η Facebook χρησιμοποιούν επίσης το μέγεθός τους για να εκφοβίσουν μικρότερες εταιρίες που βασίζονται στις πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης προκειμένου να προσεγγίσουν τους πελάτες τους, σύμφωνα με την επιτροπή.

-A +A

Δημοφιλέστερα Άρθρα