ΓΔ: 897,01 -13,20 (-1,45 %)

Τζίρος: 251,67 εκατ. €   RT

7ος χρόνος, ημέρα 2015η
Σάββατο, 8 Μαΐου 2021

ΓΔ: 897,01 -13,20 (-1,45 %)

Τζίρος: 251,67 εκατ. €   RT

Aegean Airlines: Η αύξηση κεφαλαίου των 60 εκατ. ευρώ, η επόμενη μέρα και το άνοιγμα του τουρισμού

Aegean Airlines: Η αύξηση κεφαλαίου των 60 εκατ. ευρώ, η επόμενη μέρα και το άνοιγμα του τουρισμού

Έστω και με αστερίσκους, η προοπτική της επιστροφής στην κανονικότητα για τις ελληνικές αερομεταφορές και τον μεγαλύτερο παίκτη του εν λόγω κλάδου, την Aegean είναι περισσότερο από ποτέ ορατή. Αυτό ήταν εύκολο να διακρίνει κάποιος κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη αναλυτών για τα αποτελέσματα του 2020, όπου ο πρόεδρος της αεροπορικής Ευτύχης Βασιλάκης, ξεδίπλωσε τα βασικά σημεία της στρατηγικής που θα υιοθετήσει η εισηγμένη. Στρατηγική που ενσωματώνει «άμυνα» και στη συνέχεια προοδευτική επίθεση.

Η αεροπορική μέσα στον Μάιο θα πραγματοποιήσει την αύξηση κεφαλαίου 60 εκατ. ευρώ, που είναι προϋπόθεση για να ενισχυθεί κεφαλαιακά με 120 εκατ. ευρώ. Μέσα στις επόμενες τρεις εβδομάδες, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς εκτιμάται ότι θα εγκρίνει το Ενημερωτικό Δελτίο της ΑΜΚ και μέχρι το πρώτο δεκαήμερο θα γίνουν γνωστοί οι ακριβείς όροι της διαδικασίας. Αυτό σημαίνει ότι η εισηγμένη, όπως ανέφερε, χθες, ο κ. Βασιλάκης, δεν πρόκειται να έχει ανάγκη περαιτέρω ενίσχυσης τουλάχιστον για τον επόμενο ενάμιση χρόνο.

  Όχι μόνο επειδή η αεροπορική διαθέτει ρευστότητα 478 εκατ. ευρώ, αλλά κι επειδή, ύστερα από ένα χρόνο πρωτοφανούς κρίσης, έχει καταφέρει να περιορίσει σημαντικά τη λεγόμενη βάση κόστους. Να μειώσει το κόστος, σε συνδυασμό με τα κυβερνητικά μέτρα στήριξης της απασχόλησης, τον περιορισμό του πτητικού έργου, τη χρονική επιμήκυνση της παραλαβής των νέων Airbus A320 neo και τον περιορισμό του hedging (αντιστάθμιση κινδύνου σχετικά με την κάλυψη αναγκών σε καύσιμο). Σε αυτές τις κινήσεις εντάσσεται και η δρομολογούμενη επαναδιαπραγμάτευση των όρων των συμφωνιών μίσθωσης υφιστάμενων αεροσκαφών, οι οποίες λήγουν το προσεχές διάστημα.

Με τα δεδομένα αυτά, ο κ. Βασιλάκης τόνισε, χθες, ότι φέτος δεν πρέπει να ανοίξει ο τουρισμός και οι πτήσεις για να…ξανακλείσουν μετά από μερικές εβδομάδες, όπως συνέβη πέρυσι. Καλύτερα να καθυστερήσει το «άνοιγμα», που ουδείς αμφισβητεί ότι έχει κόστος, για μερικές εβδομάδες, παρά να βρεθεί ξανά ο κλάδος με νέα μέτρα περιορισμού μετακινήσεων, όπως είπε.

Πάντως, το ποτήρι είναι μισογεμάτο για την Aegean. Εάν επαληθευθούν οι εκτιμήσεις ότι μέχρι τον Ιούνιο θα έχει εμβολιαστεί το 45-50% του πληθυσμού σε Ελλάδα και Ευρώπη, αυτό πιθανολογείται ότι θα οδηγήσει σε αύξηση της ζήτησης για ταξίδια. Βέβαια, όπως διευκρίνισε ο κ. Βασιλάκης, αγνοείται πόσο γρήγορα η αύξηση της ανοσίας πληθυσμού, θα επιφέρει αυξημένες κρατήσεις, οι οποίες για την ώρα παραμένουν χαμηλές, αν και η ζήτηση είναι σημαντική.

Επί τη βάσει όλων αυτών, η πτητική δραστηριότητα της Aegean από τον Ιούλιο και μετά τοποθετείται στο 70-75% του 2019, το cash burn, δηλαδή οι απώλειες ρευστότητας για το πρώτο τρίμηνο αναμένεται ότι θα αγγίξουν τα 20 εκατ. ευρώ και από τις αρχές Ιουνίου η αεροπορική θα εμφανίσει, σε μηνιαία βάση, θετικές ταμειακές ροές. Αυτό, όπως διευκρίνισε ο κ. Βασιλάκης, δεν σημαίνει ότι θα ανακτηθούν οι απώλειες των τελευταίων μηνών.

Η στρατηγική της Aegean περιλαμβάνει και την έμφαση στην περιφέρεια και σε νησιωτικούς προορισμούς, καθώς λόγω της πανδημίας, υπάρχει ξεκάθαρη στροφή για απευθείας μετάβαση-χωρίς μετεπιβίβαση- στον (επιθυμητό) τουριστικό προορισμό.

Σχετικά με το outlook του τουρισμού του φετινό καλοκαίρι, ο κ. Βασιλάκης δεν απέκλεισε να έχουμε αφίξεις από χώρες, όπως οι ΗΠΑ, το Ισραήλ και η Ρωσία, εφόσον, βέβαια, υπάρξουν και συμφωνίες διμερείς ή μεταξύ κρατών - μελών. Εάν συμβεί αυτό, οι επιδόσεις του τουρισμού θα είναι βελτιωμένες, σε σχέση με πέρυσι οπότε οι αφίξεις είχαν προέλθει μόνο από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Σε σχέση με το 2019, η αεροπορική διαθέτει μεγαλύτερη χωρητικότητα. Και αυτό επειδή από τα 46 αεροσκάφη της οικογένειας A320neo που έχει παραγγείλει, έχει παραλάβει, ήδη, τα οκτώ, ενώ ένα ακόμη, το ένατο κατά σειρά, πρόκειται να παραλειφθεί μέσα σε ένα μήνα. Από τα υπόλοιπα, τα περισσότερα, θα παραληφθούν από το 2022 έως το 2026.

Να σημειωθεί ότι, όπως σημείωσε, ο κ. Βασιλάκης, η Aegean, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες αεροπορικές σε Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο, κατάφερε να αντέξει και να στηριχθεί στις δικές της δυνάμεις, τουλάχιστον για έναν χρόνο, προτού καταφύγει στην άντληση κρατικής ενίσχυσης.  

Διαβάστε ακόμη: 

Εντός Μαΐου η αύξηση κεφαλαίου της Aegean Airilines

Ανάκαμψη από τον Ιούνιο βλέπει η Aegean - Ζημιές 227,9 εκατ. ευρώ το 2020