Vivechrom: Τουρισμός, Airbnb και ανακαινίσεις «έσωσαν» την αγορά

Vivechrom: Τουρισμός, Airbnb και ανακαινίσεις «έσωσαν» την αγορά

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Παρ'' ότι οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται πέριξ του κλάδου των κατασκευών και των ανακαινίσεων επ'' ουδενί δεν έχουν πλησιάσει τα στάνταρ που είχαν το 2008, δηλαδή πριν η ισοπεδωτική κρίση «σκοτώσει» την οικοδομή, εντούτοις τα τελευταία χρόνια λόγω του τουρισμού, του Airbnb και των χιλιάδων ανακαινίσεων, η αγορά έχει πάρει τα πάνω της.

Αυτό επισήμαναν χθες τα στελέχη της Vivechrom σε συνάντηση με δημοσιογράφους, τονίζοντας πως ειδικά η κινητικότητα που φέρνουν οι ανακαινίσεις λόγω του Airbnb σηκώνει την αγορά και δίνει ζωή ευρύτερα στα επαγγέλματα πέριξ της οικοδομής.

Σύμφωνα με τα ίδια στελέχη, ο κλάδος των χρωμάτων θα κινηθεί με ρυθμούς αύξησης 4-5% φέτος, παρ'' ότι οι εκλογές είναι ανασταλτικός παράγοντας δεδομένου ότι «νεκρώνουν» όλα εκείνη την περίοδο.

Παραθέτοντας στοιχεία για την «κοιλιά» της αγοράς στα χρόνια της κρίσης, η διοίκηση της Vivechrom τόνισε πως το 2008, στο... πικ της οικοδομικής δραστηριότητας, η εταιρεία σημείωσε κύκλο εργασιών 78 εκατ. ευρώ με κέρδη 17 εκατ. ευρώ, ενώ το 2012, στη χειρότερη (στη σύγχρονη εποχή) χρήση, ο τζίρος της έπεσε στα 42 εκατ. ευρώ και τα κέρδη μόλις στα 3 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, ακόμη και τώρα, παρά την ανάκαμψη, βρίσκεται πολύ πιο κάτω από τις επιδόσεις του 2008! Πιο αναλυτικά, η Vivechrom στη χρήση του 2018 είχε πωλήσεις 61,14 εκατ. ευρώ, έναντι 51,62 εκατ. ευρώ το 2017, μια αύξηση 18,45%, ενώ ανοδικά κινήθηκε και η κερδοφορία της εταιρείας που έφτασε τα 10,16 εκατ. ευρώ.

Η επίδοση των 10,16 εκατ. ευρώ της κερδοφορίας, ήτοι κοντά στο 20% του τζίρου της, καθιστά τη Vivechrom στις πλέον κερδοφόρες ελληνικές επιχειρήσεις αυτής της κατηγορίας. Από το ναδίρ του 2012, η εταιρεία κατάφερε να βελτιώσει τον κύκλο εργασιών της κατά 42% και την κερδοφορία της κατά 217,4%, όπως γνωστοποίησε χθες ο κ. Παναγιώτης Μιχάλης, Διευθυντής Marketing της Vivechrom και με θητεία 27 χρόνια στην επιχείρηση.

Η εταιρεία έχει μηδενικό δανεισμό, ενώ είναι leader στην Ελλάδα με μερίδιο περίπου 30%, με τη Vitex να βρίσκεται στη 2η θέση με μερίδιο 17-18%, ενώ χαμηλότερα είναι όλες οι υπόλοιπες του κλάδου. Η Vivechrom είναι μια διαχρονικά κερδοφόρα επιχείρηση, που μάλιστα, όπως δείχνουν τα στοιχεία, έχει εξαιρετικό περιθώριο κέρδους.

Έφερε «γραμμή» παραγωγής από την Τουρκία

Θυμίζουμε πως εδώ και περίπου ένα χρόνο ολοκληρώθηκε επένδυση 1 εκατ. ευρώ καθώς η Vivechrom έφερε στην Ελλάδα μια γραμμή παραγωγής βερνικιών, που έως τότε γίνονταν στην τουρκική Marshal, επίσης μέλος του ίδιου ολλανδικού ομίλου. Η νέα γραμμή αύξησε τους εργαζομένους περίπου κατά 15, ανεβάζοντας τους απασχολούμενους στη Vivechrom περίπου στους 240.

Η απόφαση αυτή ελήφθη καθώς η Ολλανδική πολυεθνική ήθελε να εκμεταλλευτεί την πρόσθετη παραγωγική δυναμικότητα του εργοστασίου της Vivechrom αλλά και την τεχνογνωσία της. Όπως τονίστηκε χθες, από τη δουλειά βερνικιών που κατευθύνονται στην Τουρκία, η Vivechrom έχει έσοδα 6 εκατ. ευρώ.

Ιστορικό και εμβληματικά έργα

Η εταιρεία Vivechrom έχει ιστορία 87 χρόνια στη χώρα μας, καθώς ιδρύθηκε το 1932, ενώ από το 1990 ανήκει στον κορυφαίο όμιλο χρωμάτων στον κόσμο, την Ολλανδική AkzoNobel. Το 79,18% ανήκει στον Ολλανδικό όμιλο, ένα 10% ελέγχει η επενδυτική εταιρεία Chemagra και το υπόλοιπο 10,82% ανήκει στην ομοειδή εταιρεία MegaColor, οι οποίες ελέγχονται από Έλληνες επενδυτές και παλαιούς μετόχους της εταιρείας.

Η AkzoNobel Powder Coatings, που έχει ιστορία πάνω από 200 έτη, δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και την Κύπρο για περισσότερο από 25 χρόνια και προμηθεύει τις βιομηχανίες διέλασης αλουμινίου, κατασκευής οικιακών συσκευών, επίπλων, φωτιστικών κ.ά. Στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της στη Μάνδρα και στο Κρυονέρι Αττικής, η AkzoNobel απασχολεί 265 εργαζομένους ενώ ο κύκλος εργασιών της για το 2018 ανήλθε στα 101,3 εκατ. ευρώ.

Τέλος, ανάμεσα στα εμβληματικά έργα που έχει συνδράμει με τα χρώματα και τις βαφές της η Vivecrhrom είναι το μουσείο της Ακρόπολης, το Ολυμπιακό στάδιο, το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος κ.α.