Η ιδέα της Upstreet οδηγός στις μισθώσεις ακινήτων

Η ιδέα της Upstreet οδηγός στις μισθώσεις ακινήτων

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Είναι όμορφο και ενθαρρυντικό να βλέπεις νέους και μορφωμένους ανθρώπους όχι μόνο να μένουν στη χώρα αλλά, με σύμμαχο τις ιδέες και τις σπουδές τους, να «διαβάζουν» τις εξελίξεις και τις ανάγκες των καιρών και να δημιουργούν – από το τίποτα – αξία, τόσο για τους ίδιους όσο και το ευρύτερο περιβάλλον δραστηριοποίησής τους, «γκρουπάροντας» σε μια startup τα όνειρά τους.

H Upstreet είναι μια νεοφυής εταιρεία που δραστηριοποιείται στο χώρο της διαχείρισης και μίσθωσης κατοικιών για μικρά ή μεσαία χρονικά διαστήματα, έχοντας ως τώρα υπό τη... δικαιοδοσία της περί τα 42 ακίνητα.

Απευθύνεται σε στελέχη εταιρειών, expats και ταξιδιώτες της πόλης που αναζητούν μια υψηλού επιπέδου διαμονή σε μη παραδοσιακά καταλύματα στο κέντρο της πρωτεύουσας, ή στα προάστια της Αθήνας.

Με λίγα λόγια, η εταιρεία μισθώνει ακίνητα με σχεδόν ίδιο τρόπο με μια κλασική μίσθωση και αφού τα διαμορφώνει και τα επιπλώνει κατάλληλα, τα διαθέτει προς (νέα) μίσθωση στους πελάτες της με χρονοδιάγραμμα από λίγες ημέρες έως κάποιους μήνες.  

Όπως τονίζει στο Liberal ο διευθύνων σύμβουλος και εκ των ιδρυτών της εταιρείας Κωνσταντίνος Κιάμος, «αρχικά ξεκινήσαμε πιλοτικά, τρεις μηχανικοί που είχαμε τεχνική εταιρεία για μελέτες σπιτιών και ανακαινίσεις, ενώ σε λίγους μήνες ήρθαμε σε επαφή με τους σημερινούς επενδυτές-συνεταίρους μας. Πλέον, είμαστε σε όλα τα δίκτυα πώλησης, κάθε site που ασχολείται με τη μίσθωση ακινήτων και κάθε κανάλι πρόσβασης όπως booking, stitogatos κ.ο.κ.

Ο κ. Κιάμος, έχει κάνει μεταπτυχιακό στο UCL του Λονδίνου στα οικονομικά της κατασκευής και διαχείρισης έργων κι έχει αρκετά χρόνια εμπειρία γύρο από την αγορά, την εκτίμηση και την κατασκευή ακινήτων.

«Όλα τα διαμερίσματα που διαχειριζόμαστε έχουν μια στάνταρ ποιότητα, χωρίς αποκλείσεις ποτέ από αυτά. Η Upstreet διαχειρίζεται premium ακίνητα τα οποία έχουν μία συνέχεια ποιότητας. Νοικιάζοντας κάποιος ένα ακίνητό της σε διαφορετική περιοχή κάθε φορά, περιμένει συγκεκριμένα στάνταρ, λίγο πολύ όπως κάνει μια αλυσίδα ξενοδοχείου. Από εκεί και πέρα, το κάθε ένα μπορεί να έχει διαφορετικό design».

Όπως τονίζει ο κ. Κιάμος, «κάθε φορά που αναλαμβάνουμε ένα ακίνητο, γίνεται μια μελέτη και το σχεδιάζουμε σχεδόν από το μηδέν. Κατόπιν, όλες οι μετατροπές και οι αλλαγές γίνονται με γνώμονα στο να «παντρεύεται» με την περιοχή που ανήκει, να δένει αρμονικά με τη συνοικία, να μην είναι δηλαδή... παράταιρο με το ευρύτερο οικιστικό περιβάλλον.

Δεν θέλουμε να «ακυρώνουμε» την ταυτότητα που έχει το ακίνητο, όμως προσπαθούμε να του δίνουμε πιο σύγχρονη μορφή. Κοιτάζουμε να έχουμε κοινή φιλοσοφία στα διαμερίσματα, με την έννοια να είναι λειτουργικά, με χαρακτήρα και ευχάριστα στη διαμονή», σημειώνει ο ίδιος.

Το ξεκίνημα

Πριν από μερικά χρόνια, ο Κωνσταντίνος διατηρούσε τεχνικό γραφείο μαζί με δύο συνεργάτες του μηχανικούς, γεγονός που τους έφερε σε επαφή με δεκάδες σπίτια και πολλούς ιδιοκτήτες, κυρίως στο κέντρο της Αθήνας. Κάπου εκεί, μπήκε και η ιδέα της Upstreet. Οι τρεις νέοι, γνώριζαν καλά την Αθήνα, έχοντας και οι τρεις περάσει πέντε χρόνια σπουδάζοντας στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο της οδού Πατησίων.

Όλα ξεκίνησαν την άνοιξη του 2015 με τους τρεις μηχανικούς να βλέπουν ρημαγμένο το κέντρο της Αθήνας, με κατεβασμένα ρολά, κλειστά μαγαζιά και… γκρίζες πολυκατοικίες-φαντάσματα.

Κλειδί για τις περαιτέρω κινήσεις ήταν όταν το Νοέμβριο του 2015 ψηφίστηκε το νομοσχέδιο που επέτρεπε μισθώσεις κάτω από 30 ημέρες. Όπως ο ίδιος λέει, «το Γενάρη του 2016 φτιάξαμε το πρώτο business plan και αρχίσαμε την αναζήτηση ακινήτων και ένα μήνα μετά κλείσαμε τα πρώτα ακίνητα.

Επίσημα, η Upstreet ξεκίνησε από το καλοκαίρι του 2017, δηλαδή δεν έχει συμπληρώσει ακόμη ούτε δύο χρόνια λειτουργίας.

Η ιδέα μπήκε μπροστά. Άρχισαν να νοικιάζουν ακίνητα με μακροχρόνια μίσθωση, να τα ασφαλίζουν, να τα επισκευάζουν όταν χρειάζεται, να τα ανακαινίζουν ορισμένες φορές, στο ενδιάμεσο να τα αξιοποιούν και μετά το πέρας της πενταετίας να τα επιστρέφουν στον ιδιοκτήτη τους σε καλύτερη κατάσταση από ό,τι τα είχαν παραλάβει!

Στην αρχή οι ιδιοκτήτες ήταν διστακτικοί, υπήρχε μεγάλη επιφυλακτικότητα. Κατόπιν, στα μέσα του 2016 ήρθαν τα δύο πρώτα κλειστά συμβόλαια, ένα διαμέρισμα στο Σύνταγμα, κι ένα κοντά στους στύλους του Ολυμπίου Διός και έτσι μπήκε το νερό στο αυλάκι.

Οφέλη για τους ιδιοκτήτες αλλά και ευρύτερα

Όπως σημειώνει ο κ. Κιάμος, οι κυρίαρχοι φόβοι των ιδιοκτητών είναι ποιος μένει στο σπίτι τους, αν θα είναι συνεπής στις πληρωμές και αν θα σεβαστεί το σπίτι. Η Upstreet έχει την απάντηση σ' αυτούς τους φόβους. Η πληρωμή γίνεται πάντα εγκαίρως και το σπίτι παραδίδεται μετά από πέντε χρόνια καλύτερο από ό,τι το παραλάβαμε».

Τα οφέλη δεν είναι μόνο για τους ιδιοκτήτες των διαμερισμάτων, ούτε μόνο για την Upstreet. Είναι για πολλές γειτονιές της Αθήνας, που παρουσίαζαν εικόνα εγκατάλειψης, είτε από τις εταιρείες που έφυγαν από εκεί, είτε από τους ίδιους τους ενοικιαστές ή και τους ιδιοκτήτες των διαμερισμάτων.

Πλέον, μέσω της δραστηριότητας όπως η δική μας, η μία γειτονιά μετά την άλλη αναβαθμίζεται, γίνεται πιο ελκυστική, μικρά και μεγάλα μαγαζιά δουλεύουν και πάλι, οι δρόμοι και οι πολυκατοικίες αποκτούν ζωή».

Δύο κατηγορίες πελατών

Μιλώντας για το ποιοι είναι οι πελάτες της Upstreet ο κ. Κιάμος τους διαχωρίζει σε δύο κατηγορίες.

  • Στους επαγγελματίες που νοικιάζουν το σπίτι για κάποιο project, κάποια σεμινάρια ή συνέδρια. Αυτοί είναι το 40% των πελατών μας.
  • Στους επισκέπτες που έρχονται για τουριστικούς λόγους, οι οποίοι είναι και περίπου το 60% των πελατών μας.

Σε ερώτηση του Liberal πως διακρίνει ο μισθωτής το «χαρακτήρα» του ενοικιαστή, ο κ. Κιάμος σημειώνει πως «ο τουρίστας και ο επισκέπτης είναι βραχυχρόνιου τύπου ενοικιαστής, για λίγες ημέρες ή μια έως δύο εβδομάδες (το ανώτερο), ενώ ο επαγγελματίας μένει παραπάνω.

Ο κ. Κιάμος τονίζει ότι η αρχική στόχευση ασφαλώς και ήταν πάνω στο momentum του τουρισμού και γι'' αυτό τα πρώτα σπίτια που επιλέχθηκαν ήταν καθαρά τουριστικού ενδιαφέροντος. Αναφέρεται και στην έκρηξη του τουρισμού τα τελευταία χρόνια, καθώς «το 2018 ο κόσμος που έκανε τουλάχιστον μια διαμονή στην Αθήνα ξεπέρασε κατά πολύ τα 5 εκατομμύρια, τη στιγμή που πριν μια 5ετία δεν ξεπερνούσε το 1,5 εκατομμύριο»!

Οι στόχοι της Upstreet

Μιλώντας για τα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας, τονίζει ότι «αυτή τη στιγμή είμαστε μόνο στην Αττική με εστίαση στο ευρύτερο κέντρο, όμως στόχος είναι να επεκταθούμε και σε άλλες, στρατηγικού τύπου και με τουριστικό ενδιαφέρον πόλεις της Ελλάδος.

Σημειώνει πως η εταιρεία διαχειρίζεται 42 διαμερίσματα στην Αττική, ενώ στόχος είναι έως το τέλος του 2019 να έχουν φτάσει τα 60. Παράλληλα, υπάρχουν και πλάνα για να αρχίσουν να παρέχουν διαφορετικές, πιο πλούσιες υπηρεσίες, αλλά αυτό είναι ακόμη σε αρχικό στάδιο.

Οι υπηρεσίες που παρέχουν

Αναφορικά με τις υπηρεσίες που παρέχει η Upstreet ο ίδιος τονίζει πως «δίνουμε το σπίτι έτοιμο προς χρήση, με όλα τα απαραίτητα που χρειάζεται κάποιος για τη διαμονή του, όπως π.χ. πετσέτες, σαμπουάν κ.λπ. και παράλληλα είμαστε σε ανοικτή γραμμή μήπως χαλάσει κάτι ή υπάρξει κάποια εκτός προγράμματος δυσκολία. Όμως, διευκρινίζει πως δεν είμαστε... ξενοδοχείο, δεν αλλάζουμε π.χ. τις πετσέτες ούτε παρέχουμε τέτοιου τύπου service.