Sunlight: Η ωρίμανση των επενδύσεων, το hub στην Ιταλία και η Αμερική

Sunlight: Η ωρίμανση των επενδύσεων, το hub στην Ιταλία και η Αμερική

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Έχοντας – για χρόνια – κάνει σημαντικές επενδύσεις σε κεφάλαια, εξοπλισμό, τεχνογνωσία και ανθρώπινο δυναμικό, πλέον η εταιρεία Sunlight είναι έτοιμη να εκμεταλλευτεί το σημαντικό της εκτόπισμα και το εξαιρετικό brand που έχει διαμορφώσει διεθνώς, ώστε να «χτυπήσει» πολλά περισσότερα συμβόλαια στις αγορές που δραστηριοποιείται.

Πλέον η Sunlight είναι ωριμότερη από ποτέ, πιο εξοπλισμένη – σε εμπειρία και τεχνογνωσία - από ποτέ, θωρακισμένη χρηματοοικονομικά, ενώ εστιάζει όλη τη δυναμική της στις μπαταρίες για τα περονοφόρα οχήματα (κλαρκ) που έχουν και τη μεγαλύτερη ζήτηση, παγκόσμια.

Παράλληλα, σ'' ότι αφορά τη χρησιμοποίηση της χρηματοπιστωτικής βιομηχανίας και των δυνατοτήτων χρηματοδότησης που δίνει το σύστημα, η ξεχωριστή αυτή ελληνική βιομηχανία είναι ανοικτή σε κάθε μέσο και κάθε δυνατότητα. Μετά το ομόλογο του καλοκαιριού του 2017, η εταιρεία αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο στο μέλλον, άμεσο ή απώτερο, να κάνει εισαγωγή σε κάποιο χρηματιστήριο, πιθανότατα και στο ελληνικό.

Στη χθεσινή επίσημη συνέντευξη τύπου, ο διευθύνων σύμβουλος της Sunlight κ. Βασίλης Μπίλλης ανέφερε μεταξύ άλλων πως παρ'' ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένο πλάνο εισαγωγής σε κάποιο χρηματιστήριο αυτήν τη στιγμή, εντούτοις «η εταιρεία, τα στελέχη του ομίλου, το γνωρίζουν το Χρηματιστήριο Αθηνών, έχουμε εμπειρία, ενώ πιστεύουμε στην ελληνική αγορά.

Δεν έχουμε μεταφέρει την έδρα μας στο εξωτερικό, ούτε την παραγωγή μας, ούτε τίποτα άλλο, πιστεύουμε πολύ στη δυναμική της Ελλάδος. Όταν “ζυγίσουμε” μελλοντικά τις χρηματοοικονομικές μας ανάγκες, θα δούμε τι θα κάνουμε», τόνισε ο κ. Μπίλλης, αναφερόμενος στο ενδεχόμενο εισαγωγής στο Χ.Α.

Σύμφωνα με τον κ. Μπίλλη, πλέον η Sunlight δεν έχει να φοβηθεί κάτι στην Ελλάδα, δεδομένου ότι φέρνει άνω του 95% του τζίρου της από το εξωτερικό. «Αυτό που θα ορίσει την πορεία μας και το αν θα έχουμε ακόμη ένα ρεκόρ το 2018 είναι η πορεία της παγκόσμιας οικονομίας. Αν συνεχιστεί αυτή η ανάπτυξη, αν φτιάχνονται εργοστάσια, αν χρειάζονται νέοι γερανοί και περονοφόρα, τότε εμείς θα συνεχίσουμε ανοδικά», τόνισε.

Θυμίζουμε ότι το 80% των πωλήσεων της εταιρείας Sunlight αφορά βιομηχανικές μπαταρίες (έλξης για περονοφόρα οχήματα, κλαρκ, υβριδικές μπαταρίες και συσσωρευτές για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας). Η εταιρεία έχει σημαντικά μερίδια στην αγορά των βιομηχανικών μπαταριών, ακόμη και στις δύσκολες και ανταγωνιστικές αγορές της Ευρώπης.

Ο στόχος της διείσδυσης στην Αμερική

Η Αμερικανική αγορά είναι ο επόμενος μεγάλος στόχος για την ελληνική εταιρεία, καθώς (μαζί με τον Καναδά) έχουν σημαντικά περιθώρια και η Sunlight μπορεί να κερδίζει καλά συμβόλαια. Αυτή τη στιγμή, τα 2/3 του κύκλου εργασιών της Sunlight έρχεται από την ευρωπαϊκή αγορά, η οποία έχει ένα εκτόπισμα από 11 εκατ. στοιχεία (μπαταριών), ενώ η Αμερικανική αγορά είναι περίπου στα 4,5 εκατ. στοιχεία.

Η Sunlight θα «χτυπήσει» συμβόλαια στην Αμερική (που έχει πολύ μεγάλη αγορά περονοφόρων και σχετικών οχημάτων), ενώ θα προχωρήσει σε δημιουργία προϊόντων καινοτόμων και προσαρμοσμένων στη συγκεκριμένη αγορά. Βεβαίως, είναι πολύ νωρίς για να εξεταστεί το ενδεχόμενο δημιουργίας παραγωγικής μονάδας στις ΗΠΑ.

Το hub στην Ιταλία και οι μεγάλες αγορές της κεντρικής Ευρώπης

Σε ό,τι αφορά την καινούργια επένδυση στη Βόρια Ιταλία και την εγκατάσταση κέντρου διανομής και συναρμολόγησης προϊόντων (hub) στη Βερόνα, ο κ. Μπίλλης τόνισε ότι έως τον προσεχή Μάιο θα είναι έτοιμο. Πρόκειται για κέντρο συναρμολόγησης και όχι παραγωγική μονάδα, όλα τα εξαρτήματα και τα στοιχεία θα δημιουργούνται στην Ξάνθη, όμως αυτό το hub θα φέρει πιο κοντά τη Sunlight στα μεγάλα εργοστάσια με τις μεγάλες παραγγελίες της Κεντρικής και Δυτικής Ευρώπης. Η επωνυμία της εταιρείας είναι Reliable Battery Solutions Srl.

«Έχοντας ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα από πλευράς ποιότητας κατασκευής αλλά και τιμολογιακής πολιτικής, θέλουμε να βελτιώσουμε και τους χρόνους παράδοσης. Αυτός είναι ο λόγος που μέσω αυτής της θυγατρικής πλησιάζουμε περισσότερο στις αγορές που έχουμε ισχυρές πωλήσεις. Αυτές της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης». Αυτό τονίζουν στο Liberal οι άνθρωποι της Sunlight αναφορικά με το άνοιγμα στην Ιταλία.

Σε μια χώρα που επιδρούν τόσοι πολλοί αστάθμητοι παράγοντες κατά καιρούς, όπως κλείσιμο οδικών αρτηριών από αγρότες, απεργίες στο σιδηροδρομικό δίκτυο, κλείσιμο της Ειδομένης και πολλές άλλες παράμετροι, οι εταιρείες που εδρεύουν εδώ, έχουν πρόβλημα.

Ένας από τους πλέον απαράβατους όρους που θέτουν όλοι οι μεγάλοι βιομηχανικοί όμιλοι της Ευρώπης, είναι το deadline παράδοσης. Σ'' αυτό, αρκετές ελληνικές εταιρείες αντιμετωπίζουν πρόβλημα. Παρ'' ότι μπορεί να κερδίζουν ισχυρά συμβόλαια στο υψηλότερο επίπεδο παγκόσμια, εντούτοις συχνά δημιουργούνται θέματα με τη χρονική καθυστέρηση παράδοσης, χωρίς ευθύνη των ίδιων των επιχειρήσεων.

Επιδόσεις ρεκόρ το 2017

Για το 2017 ο κ. Μπίλλης τόνισε πως «ήταν μία χρονιά νέων υψηλών επιδόσεων οι οποίες αποτυπώθηκαν στα οικονομικά μας στοιχεία. Ακολουθώντας τη στρατηγική εξωστρέφειας που εφαρμόζουμε από την ίδρυση της εταιρείας μέχρι και σήμερα, αυξήσαμε το ποσοστό των εξαγωγών μας από 84% σε 92%.

Τη χρονιά που πέρασε, η Sunlight ενίσχυσε το παγκόσμιο δίκτυο των πωλητών της πετυχαίνοντας μεγέθυνση των μεριδίων της. Παράλληλα, διατήρησε την ηγετική της θέση στον κλάδο των Μπαταριών Προηγμένης Τεχνολογίας συνάπτοντας νέες συμφωνίες με τα Ναυτικά της Ιταλίας και της Νορβηγίας, κατόπιν συμμετοχής σε σχετικούς διεθνείς διαγωνισμούς.

Η περσινή έκδοση του ομολόγου 50 εκατ. απέφερε ένα σημαντικό reprofiling του δανεισμού ο οποίος διαμορφώνεται πλέον στα 67 εκατ. από 75 εκατ. ευρώ το 2016. Οι επενδύσεις ετησίως υπολογίζονται στα 4,5 εκατ. ευρώ.

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών το 2017 ανήλθε στα 194,5 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 26% σε σχέση με το 2016. Τα ενοποιημένα κέρδη προ τόκων, φόρων, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 22 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 28% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση, ενώ τα κέρδη προ φόρων στα 8,4 εκατ. έναντι 2,3 εκατ. ευρώ το 2016.

Το σύνολο της στρατηγικής ανάπτυξης της εταιρείας υποστηρίζεται από τους 820 εργαζόμενους της. Ο αριθμός του προσωπικού αυξήθηκε κατά 74 άτομα το 2017 σε σχέση με το 2016 και σχεδόν διπλασιάστηκε την τελευταία τετραετία.