MIG: Δεν πωλείται η Vivartia – Νέα εποχή για τον όμιλο

MIG: Δεν πωλείται η Vivartia – Νέα εποχή για τον όμιλο

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Σε γενικευμένο restart σε όλα τα επίπεδα προχωρά ο όμιλος Vivartia με κυρίαρχο και πιο καθοριστικό γεγονός την αναδιάρθρωση του δανεισμού, που φέρνει σημαντικά οφέλη για τον όμιλο, δίνοντας σημαντικές ανάσες, ενώ προσφέρει και περίπου 10 εκατ. ευρώ χρηματοοικονομικό όφελος ανά έτος.

Αυτό τονίστηκε μεταξύ άλλων από τη διοίκηση της Vivartia στη σημερινή συνέντευξη Τύπου στην Αθήνα, που έγινε με αφορμή την παρουσίαση της νέας καινοτομίας του ομίλου, το διπλοστραγγιστό γιαούρτι. Το παρών στην παρουσίαση έδωσε ολόκληρη η διοίκηση της MIG, σηματοδοτώντας τη σημασία που δίνει πλέον η εταιρεία στα νέα λανσαρίσματα και τα καινοτόμα προϊόντα.

Παράλληλα, η διοίκηση της MIG γνωστοποίησε πως δεν υπάρχει ενδεχόμενο ούτε συζήτηση πώλησης του ομίλου Vivartia ή μεμονωμένων θυγατρικών, τονίζοντας πως στόχος είναι να ενισχυθούν όλα τα brands του ομίλου που στις κατηγορίες τους είναι κορυφαία και leader

Την περασμένη Τετάρτη 27 Ιουνίου και μετά από συζητήσεις και διαπραγματεύσεις δυόμισι ετών επιτεύχθηκε συμφωνία με τις τέσσερις συστημικές τράπεζες για την αναδιάρθρωση του δανεισμού. Υπεγράφησαν οι επιμέρους δανειακές συμβάσεις των εταιρειών του, δηλαδή «κλείδωσε» η συμφωνία που είχε επιτευχθεί από το Μάρτιο για αναδιάρθρωση συνολικού δανεισμού 373 εκατ. ευρώ. Η συμφωνία επιτεύχθηκε μεταξύ των τεσσάρων συστημικών τραπεζών Alpha Bank, Εθνική, Eurobank και Πειραιώς.

Οι βασικοί όροι της αναδιάρθρωσης είναι εξαιρετικά επωφελείς για τον όμιλο της Vivartia, δεδομένου ότι επιτεύχθηκε, μεταξύ άλλων, παράταση της λήξης των δανείων σε ορίζοντα εξαετίας, ήτοι έως τον Οκτώβριο του 2024, ενώ μειώθηκε και το κόστος δανεισμού.

Πλέον όλες οι εταιρείες του ομίλου αποκτούν χρηματοοικονομική σταθερότητα και μπορούν να αναπτυχθούν απρόσκοπτα. Μέσω αυτής της κομβικής συμφωνίας, που έγινε μετά από μακροχρόνια διαπραγμάτευση, επιτυγχάνεται η βελτίωση της χρηματοοικονομικής θέσης του ομίλου, με θετική μεταβολή του δείκτη ρευστότητας και μείωση των χρηματοοικονομικών εξόδων του.

Παράλληλα, όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της MIG κ. Θανάσης Παπανικολάου, «o όμιλος το 2017 γύρισε σε λειτουργική κερδοφορία για πρώτη φορά στην 9ετία της κρίσης, όπου έφτασε να καταγράφει ετήσιες ζημιές περί τα 100 εκατ. ευρώ» και συμπλήρωσε:

«Προσπαθούμε να “γυρίσουμε” όλο τον οργανισμό και κάθε μία εταιρεία ξεχωριστά να είναι κερδοφόρα και να αναπτύσσεται και όχι η μία εταιρεία να “κρύβεται” πίσω από τα κέρδη της άλλης».

Επίσης η διοίκηση της Vivartia επισήμανε ότι η Δέλτα είναι το 50% του συνολικού εκτοπίσματος της Vivartia, ενώ η τελευταία είναι πάνω από το 50% του συνολικού εκτοπίσματος του ομίλου MIG με ότι μπορεί να συνεπάγεται αυτό. Θυμίζουμε ότι κάτω από την ομπρέλα της Vivartia βρίσκονται ιστορικά brands όπως Δέλτα Συμμετοχών, Μπάρμπα Στάθης, Goody''s, Everest και Flocafe.

Τα EBTDA του ομίλου Vivartia το 2018 αναμένεται να κυμανθούν μεταξύ 60 και 70 εκατ. ευρώ.

Η νέα πατέντα με το διπλοστραγγιστό

Η σημερινή συνέντευξη Τύπου έγινε με αφορμή την παρουσίαση της νέας καινοτομίας της Δέλτα που αφορά το νέο γιαούρτι διπλοστραγγιστό, που παράγεται από 100% ελληνικό φρέσκο γάλα με τη μοναδική τεχνική της διπλοστράγγισης.

Η Δέλτα, έχοντας πάνω από 65 χρόνια γνώσης και εμπειρίας, δημιούργησε αυτό το νέο γιαούρτι που αποτελεί πατέντα για τον όμιλο. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Δέλτα, πρόκειται για μοναδική συνταγή που εγγυάται την πλούσια υφή αλλά και εντελώς ξεχωριστή γεύση.

Παράλληλα έγινε γνωστό πως ξεκινά και η νέα τηλεοπτική επικοινωνία του προϊόντος με πρωταγωνιστή το Χρυσό Ολυμπιονίκη Λευτέρη Πετρούνια. Δίνει έμφαση στη διπλή προσπάθεια, το διπλό πάθος και το διπλό κόπο, επιχειρώντας να μεταφέρει το θεατή στον κόσμο του διπλοστραγγιστού.

Το νέο Δέλτα διπλοστραγγιστό διατίθεται σε συσκευασίες 3x200gr με 10% και 2% λιπαρά και σε συσκευασία 1κιλού με 2% λιπαρά.

Ποια είναι η εταιρεία Δέλτα

Η εταιρεία Δέλτα κατέχει ηγετική θέση στη κατηγορία των φρέσκων γαλακτοκομικών προϊόντων, με μερίδιο αγοράς σε αξία 23,7% (στοιχεία 2017). Συγκεκριμένα κατέχει την 1η θέση στη γενική κατηγορία του λευκού γάλακτος, στο φρέσκο γάλα, στο σοκολατούχο γάλα, στη βρεφική και παιδική διατροφή και τη 2η θέση στο γιαούρτι και τους φρέσκους χυμούς ψυγείου.

Οι κυρίαρχες μάρκες που εμπορεύεται

Κάποιες από τις πλέον γνωστές μάρκες της είναι το Φρέσκο Γάλα Δέλτα, Μικρές Οικογενειακές Φάρμες, μμμ Milk, Daily, Κατσικίσιο, το σοκολατούχο Milko, το εβαπορέ Βλάχας, τα γιαούρτια Complet, Μικρές Οικογενειακές Φάρμες, ΔΕΛΤΑ Διπλοστραγγιστό, Vitaline, Natural, το Αγελαδινό μου, τα βρεφικά και παιδικά προϊόντα ΔΕΛΤΑ Advance και ΔΕΛΤΑ Smart, οι χυμοί και το τσάι Life, αλλά και η μεγάλη σειρά επαγγελματικών προϊόντων Easy.

Παραγωγή και δίκτυο διανομής

Η Δέλτα απασχολεί 1.200 εργαζόμενους, συνεργάζεται με 1.100 Έλληνες παραγωγούς γάλακτος, ενώ όπως τόνισε σήμερα η διοίκησή της, πρώτη στην Ελλάδα έφερε την κουλτούρα της συμβολαιακής γεωργίας.

Η Δέλτα διαθέτει έξι παραγωγικές μονάδες στην Ελλάδα, στον Αγ. Στέφανο, στον Ταύρο, στη Σίνδο Θεσσαλονίκης και στο Πλατύ Ημαθίας, στη Λαμία και την Ελασσόνα Ολύμπου. Επίσης, έχει τη θυγατρική UMC στη Βουλγαρία και την εταιρεία παραγωγής φυραμάτων Ευρωτροφές.

Η εταιρεία διαθέτει τα προϊόντα της μέσα από 30.000 σημεία σε όλη τη χώρα, σε μικρά και μεγάλα καταστήματα. Βρίσκεται κοντά στους πελάτες της τουλάχιστον 4 φορές την εβδομάδα, ακόμη και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές, ενώ έχει 99% αναγνωρισιμότητα στο καταναλωτικό κοινό.

Απορροφά το 25% της παραγωγής γάλακτος στην Ελλάδα

Η Δέλτα είναι ο μεγαλύτερος αγοραστής γάλακτος στην Ελλάδα, καθώς απορροφά το 25% της εγχώριας παραγωγής αγελαδινού γάλακτος. Στηρίζει τους Έλληνες κτηνοτρόφους και εφαρμόζει από το 2015 πρόγραμμα συμβολαιακής κτηνοτροφίας με την Τρ. Πειραιώς, ενώ υλοποιεί από το 2012 το πρωτοποριακό ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΑΙΑ.

Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που έχει στόχο να συμβάλει στη βιώσιμη ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα, μέσα από την εφαρμογή νέων εναλλακτικών καλλιεργειών κατάλληλων για ζωοτροφές, καθώς και μέσα από δράσεις έρευνας, εκπαίδευσης και τεχνικής υποστήριξης των κτηνοτρόφων επιτόπου στις φάρμες, σε συνεργασία με επιστημονικούς φορείς.

Παράλληλα, παρέχει υποτροφίες για βιωματικά σεμινάρια σε νέους κτηνοτρόφους και παιδιά κτηνοτρόφων συνεργατών της, με στόχο τη ενίσχυση της βιωσιμότητας των επιχειρήσεών τους.

Εξαγωγική δραστηριότητα

Οι εξαγωγές της Δέλτα παραμένουν σχετικά περιορισμένες αναλογικά με τις εγχώριες δραστηριότητες, καθώς αφορούν μόνο το 5% του κύκλου εργασιών, όμως αναπτύσσονται ραγδαία. Πιο αναλυτικά, όπως ελέχθη στην παρουσίαση, οι εξαγωγές είχαν αύξηση 40% το 2017 συγκριτικά με το 2016, δείχνοντας τα τεράστια περιθώρια εξωστρέφειας που υπάρχουν.

Περίπου το 50% του στραγγιστού γιαουρτιού που παράγει εξάγεται, ενώ έχει παρουσία μέσω των εξαγωγών της (γιαούρτι, τυριά και γάλα εβαπορέ) σε 13 χώρες και τέσσερις ηπείρους.