Linked Business: Χαρτογραφεί την ελληνική αγορά

Linked Business: Χαρτογραφεί την ελληνική αγορά

Το “Linked Business” η ελληνική νεοφυής επιχείρηση που κέρδισε το πρώτο βραβείο και το χρηματικό έπαθλο των 20.000 ευρώ στο διαγωνισμό «Καινοτομίας και Τεχνολογίας» της Εθνικής Τράπεζας παρέχει άμεση, πλήρη, διαφανή και στοχευμένη τμηματοποίηση της αγοράς με βάση την εμπορική δραστηριότητα και την γεωγραφία των επιχειρήσεων και αποτελεί ήδη μέρος της καθημερινής λειτουργίας ελληνικών αλλά και πολυεθνικών επιχειρήσεων.

Μέσα από τα προϊόντα της η ελληνική start up προσφέρει έξυπνη πληροφόρηση σε επιχειρήσεις με εκτεταμένο Β2Β δίκτυο. Για παράδειγμα, σε μια βιομηχανία παραγωγής αναψυκτικών παρέχει ενημέρωση για όλους τους δυνητικούς πελάτες της, όπως αναψυκτήρια, περίπτερα, ξενοδοχεία κλπ. τόσο σε διαδραστική λίστα όσο και πάνω σε χάρτη στα tablets των πωλητών της.

Παράλληλα, είναι σε θέση να απεικονίζει το αναλυτικό προφίλ μιας επιχείρησης σχετικά με την διοίκηση, την ιδιοκτησία, τις εταιρικές
ανακοινώσεις, τις ροές του δημόσιου χρήματος (προμήθειες και επιδοτήσεις) και τις οφειλές προς το δημόσιο. Στο πελατολόγιό της εντάσσονται σύμβουλοι επιχειρήσεων, χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί, καθώς και μεγάλες επιχειρήσεις οι οποίες έχουν αυξημένες ανάγκες για εσωτερικό έλεγχο και customer onboarding.

Ο Μιχάλης Βαφόπουλος ξεκίνησε να ερευνά την οικονομία με αριθμούς και στην συνέχεια ασχολήθηκε, όπως λέει στο Liberal.gr, με το πώς η έλευση του Web αλλάζει την επιχειρηματική δραστηριότητα. Η συνεργασία του με τον σερ Τιμ Μπέρνερς-Λι (εφευρέτη του Web) και η διεθνής διάδοση των ανοιχτών δεδομένων που προωθείται από το 2011 και στην Ελλάδα, όπως για παράδειγμα οι δημόσιες προμήθειες και οι αποφάσεις της Δημόσιας Διοίκησης (πχ Διαύγεια), ήταν καταλυτική.

“Όταν εξάγονται αξιοποιήσιμα ερευνητικά αποτελέσματα, τότε πρέπει να ιδρύονται επιχειρήσεις για να τα διαθέσουν σε όλη την κοινωνία. Άλλωστε, ο σκοπός των ανοιχτών δεδομένων, πέρα από την εξασφάλιση της διαφάνειας και της λογοδοσίας, είναι η βελτίωση της αποτελεσματικότητας στην λειτουργία των επιχειρήσεων και των πολιτών” λέει χαρακτηριστικά ο Μιχάλης.

Προσθέτει πως η συμμετοχή του στο πρόγραμμα NBG Business Seeds, έφερε εκείνον και την ομάδα του σε άμεση επαφή με την πραγματικότητα. Τους βοήθησε να καταλάβουν ποιές είναι οι βασικές διαστάσεις του εγχειρήματος και τι ακριβώς πρέπει να κάνουν για να πετύχουν τους στόχους τους. “Μας πρόσφερε συμβουλευτικές και άλλες υποστηρικτικές υπηρεσίες μέσω συνεργατών και στην ουσία άνοιξε νέους δρόμους για τα προϊόντα μας”.

Δεδομένου ότι ζούμε σε μια εποχή που όλα κινούνται και αλλάζουν αστραπιαία, οι συνεργασίες και οι συνέργειες με μεγάλους φορείς, όπως η Εθνική Τράπεζα, είναι για τον Μιχάλη, ζωτικής σημασίας. Πεποίθησή του είναι πως η συμμετοχή σε ομάδες ή ακόμα και σε οικοσυστήματα επιχειρήσεων με κοινά χαρακτηριστικά (πχ νεοφυείς) είναι σημαντική για την επιβίωση των συγκεκριμένων “ειδών”.
“Η επιτυχία είναι η διαχείριση της αποτυχίας. Σε κάθε περίπτωση συνεχίζεις να προσπαθείς με όλες σου τις δυνάμεις χωρίς να ρίχνεις τα βάρη στους εξωγενείς παράγοντες. Πιστεύω βαθύτατα ότι σε έναν άνθρωπο η προσωπικότητα είναι σημαντικότερη από τις επιμέρους γνώσεις και ικανότητες” τονίζει.

Αποκαλύπτει πως αυτό το διάστημα βρίσκεται σε συζητήσεις με υποψήφιους επενδυτές από την Ελλάδα και το εξωτερικό για να ενταχθούν στην ομάδα της Linked Business, διευκρινίζοντας πως η τελική επιλογή των νέων μετόχων δεν θα γίνει αμιγώς με βάση το ποσό επένδυσης, αλλά και την στρατηγική υπεραξία, την οποία θα δημιουργήσουν από κοινού. Στους βραχυπρόθεσμους στόχους είναι εντός του 2020 να καθιερωθούν στην εγχώρια αγορά ως ο κυρίαρχος πάροχος έξυπνης επιχειρηματικής πληροφόρησης, ενώ για την αμέσως επόμενη χρονιά προβλέπεται έξοδος στις ευρωπαϊκές αγορές, σε Κύπρο και Βαλκάνια.