H Public, τα μερίδια αγοράς και η δεκάχρονη επιτυχία

H Public, τα μερίδια αγοράς και η δεκάχρονη επιτυχία

Της Αντιόπης Σχοινά

Η ενηλικίωση για τα Public δεν άργησε ούτε μια μέρα! Δέκα χρόνια επιτυχημένης πορείας, δέκα χρόνια ανάπτυξης, αύξησης μεριδίων και σημαντικής διείσδυσης σε μια αγορά δραστηριότητας που ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ.

Δέκα χρόνια με 48 καταστήματα, 25 εκατ. επισκέπτες,32 εκατ, on line visitors, 187.093.69 αποδείξεις, 900.000 followers στα social media, 1500 εργαζομένους, 700.000 προϊόντα, 100.000 τίτλοι παιχνιδιών, 500.000 βιβλίων, 60.000 τίτλοι DVDs –CDs, 20.000 προϊόντα τεχνολογίας και 1.000 εκδηλώσεις ετησίως.

Ένας αριθμητικός απολογισμός που δικαιολογεί απόλυτα γιατί τα Public, εξοστράκισαν τη Fnac από την ελληνική αγορά και αποδεικνύουν ότι δεν γίνεται κανείς επιχειρηματίας και δη της εμβέλειας του Πάνου Γερμανού, γιατί έχει το κοκαλάκι της νυχτερίδας αλλά γιατί μπορεί πραγματικά να δημιουργεί επιτυχημένα μοντέλα εταιρειών.

Ο τελευταίος μπορεί να χρειάστηκε τα 10 χρόνια που πέρασαν να χρηματοδοτήσει γενναία το νέο του παιδί, με τελευταία φορά την περυσινή α.μ.κ. ύψους 11 εκατ. Ευρώ, ωστόσο από ότι φαίνεται από τα λεγόμενα του Χρήστου Καλογεράκη Διευθύνοντος Συμβούλου  της εταιρείας, φέτος θα είναι στην ολοκλήρωσή της χρονιά κλειδί που θέτει τις βάσεις ώστε η εταιρεία να περάσει το 2016 σε σημαντική λειτουργική κερδοφορία. Λειτουργική κερδοφορία, « η οποία, όπως σημείωσε  ο κ. Καλογεράκης, θα είναι άμεσα συγκρίσιμη με ανταγωνιστές σε πανευρωπαϊκό επίπεδο».

Για το σύνολο του 2015, οι πλέον συντηρητικές προβλέψεις της διοίκησης αφορούν αύξηση πωλήσεων κατά 26% στα τουλάχιστον 222 εκατ. Ευρλώ από 177 εκατ. Ευρώ το 2014. Αξίζει να σημειωθεί πρώτον ότι η αρχική πρόβλεψη της διοίκησης αφορούσε σε 20% αύξηση για το 2015 και δεύτερον ότι μέχρι και 30/11 η εταιρεία «έτρεχε» με αύξηση πωλήσεων 30% κατά μέσο όρο, γεγονός που δεν αποκλείει να έχουμε και μεγαλύτερη αύξηση στο τέλος του 2015 από τις προβλέψεις των 222 εκατ. Ευρώ.

Αύξηση, η οποία επιτεύχθηκε σε μια επίπεδη αγορά αυτή της τεχνολογίας που στο σύνολο της σημείωσε αύξηση 9% και το 2016 αναμένεται να σημειώσει μείωση της τάξης του 5%.

Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία από 78 εκατ. ευρώ δανεισμό το 2011 έχει σήμερα 15 εκατ. ευρώ και έναν ισχυρό μέτοχο που έχει λάβει την απόφαση να στηρίξει το εγχείρημα.

Η αγορά που δραστηριοποιούνται άλλωστε τα Public ανέρχεται σε 1,5 -1,6 δις. ευρώ και αφορά σε 1 δις. σε τεχνολογία και gaming και  600 εκατ. σε ψυχαγωγία και πολιτισμό.

Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα του Liberal ο κ. Καλογεράκης ανέφερε ότι η επιβολή των capital controls δημιούργησε,  στο πρώτο ειδικά διάστημα, μεγάλη ζήτηση σε ακριβές συσκευές τις οποίες μπορεί κανείς να εκλάβει και ως επένδυση. Παράλληλα, τόνισε ότι η εμπειρία της Κύπρου λειτούργησε πολύ θετικά καθώς ο μηχανισμός της εταιρείας λειτούργησε άψογα μηδενίζοντας στο μέτρο του δυνατού τα όποια προβλήματα. Στην συνέντευξη Τύπου ιδιαίτερη μνοία έγινε στην περίπτωση των ειδικών παραγγελιών που το 2015 ξεπέρασαν τις 100.000 και αυξήθηκαν σημαντικά μετά την περίοδο των capital controls καθώς πολλοί Έλληνες δεν είχαν την δυνατότητα απευθείας αγορών από το εξωτερικό. Παράλληλα τόνισε ότι δεν παρουσιάστηκαν ελλείψεις, ενώ η ετοιμότητα της εταιρείας για την χρήση πλαστικούς χρήματος βοήθησε στην άψογη λειτουργία.

Τα Public κοιτούν πλέον ευθέως τον ανταγωνισμό καθώς η εταιρεία σημείωσε βελτίωση μεριδίων σε όλες τις κατηγορίες που δραστηριοποιείται. Στην κατηγορία της τεχνολογίας που αποτελεί το 70% του κύκλου εργασιών της αλυσίδας, βελτίωσε το μερίδιο αγοράς της από 8% που ήταν το 2014 σε 12% το 2015. Βελτίωση στην οποία αξίζει να σημειωθεί ότι η συμμετοχή της ψηφιακής αλληλεγγύης δεν ξεπέρασε τα 4 εκατ. ευρώ από τα συνολικά 45 εκατ. του προγράμματος και αυτό κατ' επιλογήν καθώς εκλήφθηκε ως μη επαναλαμβανόμενο έσοδο.

Ακόμη πιο σημαντική ήταν η αύξηση των ποσοστών της στον χώρο του βιβλίου όπου φέτος αναμένεται να πουληθούν πάνω από 3.500.000 βιβλία από την αλυσίδα και το ηλεκτρονικό κατάστημα της Public. Το μερίδιο αυξήθηκε από 16% το 2014 σε 20% το 2015. Τέλος η Public έχει μερίδιο 18% στα Notebook και 36% στο gaming.

Έτσι σήμερα, αποτελεί 1ο προορισμό στα αξεσουάρ τεχνολογίας, για ξενόγλωσσα βιβλία, για gaming, μουσική και ταινίες και 1ο σε πωλήσεις gadget και συσκευών κινητής.

To deal me Wind

Τέλος απαντώντας σε ερώτημα για την πορεία της συμφωνίας με την Wind που ανακοινώθηκε το 2012, ο κ. Καλογεράκης απάντησε ότι και οι δύο πλευρές είναι ικανοποιημένες από τα αποτελέσματα της συνεργασίας.

Να υπενθυμίσουμε  ότι ο επιχειρηματίας κ. Πάνος Γερμανός έπειτα από την αναγκαστική «εξορία» από την ελληνική τηλεπικοινωνιακή αγορά, που προβλεπόταν από τη συμφωνία πώλησης του δικτύου καταστημάτων «Γερμανός» στην Cosmote το 2006, ξαναμπήκε στο «παιχνίδι» με το πρώτο μεγάλο ντιλ της οικονομίας για το 2012.

Ουσιαστικά πρόκειται για συμφωνία 15 ετούς διάρκειας μεταξύ της Wind και της Olympia Development, που προβλέπει την αποκλειστική διάθεση προϊόντων της Wind μέσα από τα Public, τα Multirama και το getitnow.gr, την παροχή τεχνογνωσίας στο εμπορικό δίκτυο της Wind και την κλιμακωτή απόκτηση μεριδίου 10% του τηλεπικοινωνιακού παρόχου ως το 2016 από τον όμιλο του κ. Γερμανού ατελώς. Να σημειωθεί ότι η συμμετοχή δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί κάτι που αναμένεται μέσα στο 2016 που είναι και η καταληκτική ημερομηνία, βάζοντας ένα ακόμη ντιλ στην αγορά των τηλεπικοινωνιών στην ατζέντα του επόμενου χρόνου.

Τέλος, όσον αφορά την ανάπτυξη των καταστημάτων να σημειώσουμε ότι ο αρχικός στόχος αφορούσε την δημιουργία 50 καταστημάτων, σήμερα έχουν δημιουργηθεί τα 48 και όπως σημείωσε ο κ. Καλογεράκης υπάρχουν ακόμη σημεία στα οποία η αλυσίδα θέλει να δημιουργήσει νέα σημεία πώλησης, ωστόσο αυτό θα γίνει σταδιακά και εφόσον υπάρξουν τα κατάλληλα locations. Πάντως σε καμία περίπτωση δεν θα υπάρξει κλείσιμο καταστήματος ή μείωση προσωπικού. «Στόχος μας είναι η ανάπτυξη προσαρμοσμένη σε κάθε συνθήκη» τόνισε ο κ. Καλογεράκης.

Διαβάστε ακόμα:

- "Άλμα" πωλήσεων για τα Public το 2015