Coca-Cola 3Ε: Κλείνει πενήντα χρόνια στην Ελλάδα με νέες επενδύσεις

Coca-Cola 3Ε: Κλείνει πενήντα χρόνια στην Ελλάδα με νέες επενδύσεις

Της Μαρίας Ακριβού 

Μισό αιώνα παρουσίας στη χώρα μας γιορτάζουν φέτος η Coca-Cola Τρία Έψιλον και η Coca-Cola στην Ελλάδα καθώς φέτος συμπληρώνονται πενήντα χρόνια από τότε που εμφιαλώθηκε το πρώτο μπουκάλι επί ελληνικού εδάφους. Όπως τόνισε κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου ο Γιάννης Παπαχρήστου, Γενικός Διευθυντής της Coca Cola Τρία Έψιλον στο επίκεντρο του ομίλου έχει πλέον τεθεί η δημιουργία μιας αλυσίδας αξίας για την ελληνική οικονομία αλλά και την κοινωνία.

Ο ίδιος υπενθύμισε πως μέσα στην τελευταία πενταετία έχουν υλοποιηθεί επενδύσεις της τάξης των 100 εκατομμυρίων ευρώ με τη διοίκηση του πολυεθνικού κολοσσού να παραμένει πιστή στο επενδυτικό της πλάνο και να δηλώνει πως ανεξαρτήτως αλλαγών στο πολιτικό σκηνικό της χώρας το brand Coca Cola θα συνεχίσει απρόσκοπτα να επενδύει στην Ελλάδα. 

«Είναι διαχρονική η πίστη μας στη χώρα και τις δυνατότητες της. Έχουμε ως βασική αρχή, η αξία που δημιουργούμε να παραμένει στη χώρα» ανέφερε χαρακτηριστικά υπογραμμίζοντας παράλληλα την στρατηγικού χαρακτήρα θέση που διατηρεί η Ελλάδα, η οποία είναι υπεύθυνη για τις εξαγωγές σε 11 χώρες. 

Μάλιστα πριν από λίγες ημέρες χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη η τεχνολογία vision picking, καινοτομία η οποία πρόκειται να υιοθετηθεί και σε άλλες 28 χώρες.

Ερωτηθείς αναφορικά με το κλείσιμο του εργοστασίου της Frigoglass στην Πάτρα, ο κ. Παπαχρήστου απάντησε πως είναι μια εξέλιξη που δεν επηρεάζει καθόλου τη λειτουργία της Coca Cola Τρία Έψιλον, ενώ σε ότι αφορά τη ΣΟΥΡΩΤΗ, η οποία τα τελευταία χρόνια ακολουθεί την κατιούσα, τόνισε πως η συνεργασία θα συνεχιστεί ως έχει.

Σε ότι αφορά τις εξαγωγές αυτές αντιπροσωπεύουν το 6% του κύκλου εργασιών με τον κ. Παπαχρηστου να έχει θέσει ως στόχο την αύξηση του εν λόγω ποσοστού. Σχολιάζοντας δε τη γενικότερη κατάσταση του κλάδου τόνισε πως η αγορά κινείται ανοδικά με τον τουρισμό να παίζει καθοριστικό ρόλο στην πορεία της. Ωστόσο, διατηρεί, όπως είπε, επιφυλάξεις για την τρέχουσα καλοκαιρινή σεζόν, λόγω του άστατου καιρού που επηρεάζει αναμφίβολα την κατανάλωση . 

Την ίδια ώρα, το τσάι παραμένει μια από τις προϊοντικές κατηγορίες με σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης λόγω της wellness κουλτούρας που το διακατέχει, ενώ πολύ αισιόδοξη είναι η διοίκηση και για την Coca Cola Zero coffee plus, ενός προϊόντος που είναι κάτι ανάμεσα στο γνωστό αναψυκτικό και στον καφέ.

«Οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο πολύπλοκοι στις επιλογές τους και εμείς βρισκόμαστε εκεί για να καλύψουμε τις ανάγκες τους» δήλωσε η κα Λίλιαν Νεκτάριου, Γενική Διευθύντρια της Coca Cola Hellas, προσθέτοντας πως η στρατηγική της εταιρείας βασίζεται σε τέσσερις άξονες που περιλαμβάνουν τη δημιουργία αξίας για την Ελλάδα με σημαντικές επενδύσεις, την προϊοντική καινοτομία, τη βιώσιμη ανάπτυξη καθώς επίσης και την προσπάθεια να δίνονται ευκαιρίες στους νέους και τις γυναίκες.  

Το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) εκπόνησε τη μελέτη με βάση τα οικονομικά στοιχεία για την περίοδο 1969-2018 από την Coca-Cola Τρία Έψιλον, την Coca-Cola στην Ελλάδα, καθώς και την ΤΣΑΚΙΡΗΣ Α.Β.Ε.Ε. και την Coca-Cola HBC Services Μ.Ε.Π.Ε., τοπικές θυγατρικές του Ομίλου Coca-Cola HBC.

Για πρώτη φορά παρουσιάστηκαν στοιχεία για τη συμβολή στην οικονομία και απασχόληση αθροιστικά για τα 50 χρόνια με τη συνολική συνεισφορά στο ελληνικό ΑΕΠ αθροιστικά στα πενήντα χρόνια σε τιμές 2018 (1% του ΑΕΠ, κατά μέσο όρο τον χρόνο) να υπολογίζεται σε €76,5 δισεκατομμύρια.

Την παρουσίαση της έρευνας έκανε ο Γενικός Διευθυντής του ΙΟΒΕ, Νίκος Βέττας, υπογραμμίζοντας πως πρόκειται για ένα σύμπλεγμα μεγάλων επιχειρήσεων που απασχολεί το 44% των εργαζομένων του κλάδου παραγωγής αναψυκτικών, με κύκλο εργασιών 411,8 εκατομμύρια ευρώ, ο οποίος αντιστοιχεί στο 0,2% του ΑΕΠ.

Η άμεση και έμμεση συμβολή της Coca Cola στην ελληνική οικονομία για το 2018 εκτιμάται σε 1,1 δις ευρώ, όπερ 0,6% του ΑΕΠ και για κάθε ένα ευρώ που παράγεται προκύπτουν επιπλέον άλλα 5 ευρώ που πηγαίνουν στα υπόλοιπα κομμάτια της αλυσίδας αξίας 

Όπως επισημάνθηκε σε περίπτωση που η διοίκηση της Coca Cola λάμβανε την απόφαση να εξαφανιστεί από την ελληνική αγορά θα δημιουργούσε ένα κενό 2 δις ευρώ στην οικονομία. Τα έσοδα από φόρους και εισφορές αποτιμώνται σε 688 εκατ ευρώ, ενώ όλα αυτά τα χρόνια έχουν δημιουργηθεί 24.300 θέσεις εργασίας.