Renault AIR4: Το θρυλικό «κατρέλ» (Renault 4L) επιστρέφει - Αυτή τη φορά ιπτάμενο!

Renault AIR4: Το θρυλικό «κατρέλ» (Renault 4L) επιστρέφει - Αυτή τη φορά ιπτάμενο!

Ένα καινούριο – και πολύ ιδιαίτερο - έκθεμα παίρνει από σήμερα τη θέση του στο κέντρο του Παρισιού, στο Atelier Renault στη Champs Elysées (στα διάσημα Ηλύσια Πεδία). Πρόκειται για το πρώτο ιπτάμενο όχημα της Renault, το Renault AIR4, που δημιουργήθηκε προς τιμήν των 60 γενεθλίων ενός θρύλου της αυτοκίνησης, του Renault 4L.

Είναι ένα πρωτότυπο που δείχνει ότι η Renault έχει το βλέμμα στραμμένο στην αυριανή – μηδενικών ρύπων - κινητικότητα, που δεν θα περιοριστεί στη γη, αλλά θα απλωθεί και στους αστικούς αιθέρες. Αυτό λοιπόν το πολύ ιδιαίτερο concept, με το design του να φωνάζει από μακριά ότι είναι εμπνευσμένο από το θρυλικό «κατρέλ» παρατάσσεται από σήμερα και μέχρι το τέλος του 2021, μαζί με άλλες ιστορικές εκδόσεις του Renault 4, στον εκθεσιακό χώρο της Renault στη γαλλική πρωτεύουσα. Ενώ από τις αρχές του 2022 και το ιπτάμενο Renault θα ταξιδέψει σε Μαϊάμι και Νέα Υόρκη, πριν καταλήξει στο Μακάο.

Και αν ρωτήσετε γιατί στο Μακάο, η απάντηση είναι ότι ο συνεργάτης της Renault - TheArsenale - σε αυτό το φιλόδοξο project έχει γραφεία, εκτός από το Παρίσι και το Μαϊάμι, και στο Μακάο. Και είναι η TheArsenale μια εταιρία που έχει φέρει τεχνολογία αιχμής στην αγορά της κινητικότητας με τα πιο διαφορετικά προϊόντα, όπως ποδήλατα και αυτοκίνητα, είδη μόδας, αξεσουάρ και έργα τέχνης υψηλής τεχνολογίας, σκάφη, αεροπλάνα, drones, στρατιωτικών προδιαγραφών ATV, ακόμα και προσωπικά υποβρύχια!

Η TheArsenale, λοιπόν, υποστηρίζει την άποψη ότι τα εμβληματικά δείγματα της κουλτούρας του αυτοκινήτου είναι αιώνια. Εξ άλλου, οι φωτογραφίες μιλούν από μόνες τους, αφού το AIR4 - με το κατασκευασμένο (για ευνόητους λόγους: περιορισμός του βάρους) από ανθρακονήματα αμάξωμα – δεν διαθέτει τροχούς, αλλά τέσσερα στροφεία (έλικες) με δύο πτερύγια, τοποθετημένα στις άκρες ειδικών βραχιόνων. Γιατί το Renault AIR4 είναι το πρώτο έργο του τμήματος ROAD TO AIR της TheArsenale, το οποίο οραματίζεται το μελλοντικό δίκτυο μεταφορών να βρίσκεται ψηλά στον ουρανό.

Το AIR4 έχεi σχεδιαστεί, κατασκευαστεί και συναρμολογηθεί εξ ολοκλήρου στη Γαλλία, στην καρδιά του πρώτου τεχνολογικού πάρκου της Ευρώπης στη Sophia Antipolis, στην Κυανή Ακτή. Το αμάξωμα βρίσκεται στη μέση του πλαισίου με τους βραχίονες και ο οδηγός μπορεί να έχει πρόσβαση στη χρηστική καμπίνα του Renault AIR4 σηκώνοντας προς τα πάνω το αμάξωμα/κέλυφος που είναι αρθρωμένο μπροστά (όπως τα καπό του παλιού καιρού) και μοιάζει τόσο πολύ στο Renault 4...

Από τεχνική άποψη, το AIR4 τροφοδοτείται από μπαταρίες λιθίου/πολυμερών, χωρητικότητας 22.000 mAh (συνολικής χωρητικότητας 90.000 mAh). Υπολογίζεται δε ότι το όχημα θα μπορεί να αναπτύξει οριζόντια τελική ταχύτητα 26 m/s (93,6 km/h), με κλίση 45° κατά τη διάρκεια της πτήσης, ενώ η μέγιστη κλίση του θα μπορεί να φτάσει μέχρι τις 70°. Το Renault AIR4 θα μπορεί να πετάξει σε ύψος έως και 700 μέτρων με ταχύτητα απογείωσης 14 m/s (50 km/h), η οποία όμως θα περιορίζεται - για λόγους ασφαλείας - στα 4 m/s (14,4 km/h), ενώ η ταχύτητα προσγείωσης θα είναι 3 m/s (10,8 km/h). Σημειώστε ότι το AIR4 θα διαθέτει μέγιστη διανυσματική ώση 380 κιλών, δηλαδή 95 kg ανά έλικα.

Θυμίζουμε ότι το αρχικό Renault 4 ήταν ένα απλό, αποτελεσματικό και ευέλικτο αυτοκίνητο που κατασκευαζόταν μεταξύ 1961 και 1992. Ένα αυτοκίνητο “blue jeans”, όπως το περιέγραφε ο πρώην επικεφαλής του Ομίλου Renault, Pierre Dreyfus. Ένα προσιτό μοντέλο που μπορούσε να μεταφέρει οικογένειες, αλλά και να… υπηρετήσει στη Χωροφυλακή ή να πιάσει δουλειά στα γαλλικά ταχυδρομεία – και που έδωσε τη δυνατότητα σε πολλές γενιές νεαρών οδηγών να βρεθούν πίσω από το τιμόνι.