ΓΔ: 897,01 -13,20 (-1,45 %)

Τζίρος: 251,67 εκατ. €   RT

7ος χρόνος, ημέρα 2016η
Κυριακή, 9 Μαΐου 2021

ΓΔ: 897,01 -13,20 (-1,45 %)

Τζίρος: 251,67 εκατ. €   RT

Πόσες μπαταρίες θα χρειάζονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2036;

Πόσες μπαταρίες θα χρειάζονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2036;

Η παγκόσμια ζήτηση σε μπαταρίες αναπόφευκτα θα έχει εκτοξευθεί στα ύψη το 2036, όταν οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που αυξάνονται χρόνο με το χρόνο, θα είναι μεγαλύτερες από αυτές των συμβατικών αυτοκινήτων. Και οι αυτοκινητοβιομηχανίες οφείλουν να μαγειρέψουν, πριν πεινάσουν…

Μια άλλη πλευρά των εξελίξεων στο χώρο της αυτοκίνησης - και της διάδοσης της ηλεκτροκίνησης - έρχεται να φωτίσει έρευνα που χρηματοδοτήθηκε από την ABB και προβλέπει ότι τα 80 Giga-factories (υπερ-εργοστάσια θα λέγαμε στα ελληνικά) κατασκευής μπαταριών που σχεδιάζεται να λειτουργούν το 2036 - όταν τα ηλεκτρικά οχήματα θα ξεπεράσουν σε πωλήσεις αυτά που κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης και ντίζελ) – θα είναι ανεπαρκή και δεν θα μπορούν να καλύψουν τη ζήτηση. Αυτό προκύπτει από την ανάλυση της εφοδιαστικής αλυσίδας μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, που χρηματοδοτήθηκε από την ABB Robotics και συντάχθηκε από τη μονάδα ερευνών αυτοκινητοβιομηχανίας της Ultima Media.

Στη σχετική έκθεση προβλέπεται ότι μέχρι το 2030 η ζήτηση σε μπαταρίες θα έχει ήδη αυξηθεί κατά 6 φορές. Η έκθεση αναφέρει επίσης ότι παρόλο που αυτή τη στιγμή η Ασία ηγείται (με 77%) της παραγωγής μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, η Ευρώπη θα αποτελέσει ζωτικό χώρο για την παραγωγή μπαταριών τα επόμενα χρόνια (αυξάνοντας το ποσοστό της από το σημερινό 13% στο 33%), ενώ οι αμερικανοί κατασκευαστές σχεδιάζουν επίσης σημαντική αύξηση της παραγωγικής τους ικανότητας (το ποσοστό των μπαταριών που κατασκευάζεται στη Βόρεια Αμερική θα παραμείνει ίδιο στο σύνολο της παγκόσμιας παραγωγής [10%] το 2030, αλλά ποσοτικά η παραγωγή θα έχει αυξηθεί κατά 6 φορές. Με δυο λόγια προβλέπεται σημαντική αύξηση του ειδικού βάρους της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας στην κατασκευή μπαταριών.

«Η αυτοματοποίηση είναι το κλειδί για την αύξηση της ασφάλειας της συναρμολόγησης, της ποιότητας και της ιχνηλασιμότητας των μπαταριών, αλλά και για την παροχή τεχνολογιών μπαταρίας με οικονομικά αποδοτικό τρόπο, γεγονός που είναι ζωτικής σημασίας για τη διάδοση των ηλεκτρικών οχημάτων» δήλωσε η Tanja Vainio, Διευθύνουσα Σύμβουλος της ABB Robotics Auto Tier 1 Business Line. «Με την ταχύτητα παραγωγής και την ευελιξία που είναι απαραίτητες για την επιτυχή ανάπτυξη της βιομηχανίας μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η δική μας αρχιτεκτονική παραγωγής κυψελών μπαταριών (ηλεκτρικών στοιχείων), επιτρέπει στους κατασκευαστές να καθορίζουν γρήγορα μια μορφή κυψέλης και στη μετά να προχωρούν στην παραγωγή της σε όλον τον κόσμο, με ομοιόμορφα πρότυπα ποιότητας, ασφάλειας και παραγωγικότητας. Στη συνέχεια η παραγωγή μπορεί να κλιμακωθεί με ευελιξία ώστε να ρυθμιστεί η δυναμικότητα σε πραγματικό χρόνο.»

Οι ερευνητές της έκθεσης επισημαίνουν τη σημασία που έχει το να πραγματοποιείται η συναρμολόγηση των μπαταριών κοντά ή και μέσα στις εγκαταστάσεις συναρμολόγησης των αυτοκινήτων.

«Η συναρμολόγηση των μπαταριών στην ίδια περιοχή όχι μόνο ενισχύει τη βιωσιμότητα μειώνοντας το μεταφορικό έργο, αλλά αυξάνει και την ευελιξία. Μια προσέγγιση της παραγωγής με βάση την κυψέλη της μπαταρίας, ενσωματώνεται εύκολα στην υπάρχουσα γραμμή παραγωγής. Εάν η καμπύλη ζήτησης μετακινηθεί, οι κυψέλες μπορούν να προστεθούν ή να αφαιρεθούν γρήγορα για να διατηρηθεί η ακρίβεια της κλίμακας παραγωγής. Τα ρομπότ μας έχουν σχεδιαστεί για να επανατοποθετούνται γρήγορα ανάλογα με τις ανάγκες, ενισχύοντας την ευελιξία και ενδυναμώνοντας τη βιώσιμη προσέγγισή μας», πρόσθεσε η Vainio.

«Πιστεύουμε ότι η οικοδόμηση μιας ισχυρής εφοδιαστικής αλυσίδας μπαταριών θα δημιουργήσει ένα ξεχωριστό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, θέτοντας μια τάση προς τη μέγιστη ευελιξία παραγωγής, είτε η παραγωγή μπαταριών πραγματοποιείται εσωτερικά είτε με ανάθεση, για την περαιτέρω μείωση του κόστους και την αύξηση της παραγωγικότητας», πρόσθεσε η Vainio.

Από την άλλη, η υψηλή τιμή των ηλεκτρικών οχημάτων δημιουργεί, όπως είναι γνωστό, εμπόδια στην περαιτέρω διείσδυση τους στην αγορά, με αποτέλεσμα η μείωση του κόστους να απασχολεί ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία. Δεδομένου ότι η μπαταρία αντιπροσωπεύει έως και το ένα τρίτο του κόστους του οχήματος, η ABB επικεντρώνεται σε λύσεις που βελτιώνουν την παραγωγικότητα της κατασκευής μπαταριών.

«Βλέπουμε ότι η υψηλή παραγωγικότητα και το χαμηλότερο κόστος ξεκινούν από τη συναρμολόγηση των κυψελών των μπαταριών απευθείας σε συστοιχίες», κατέληξε η Vainio. «Η ABB συνεργάζεται με διάφορους κατασκευαστές, χρησιμοποιώντας τα συστήματα και τις γνώσεις της για να αυξήσει την παραγωγικότητα, την ποιότητα και τα επίπεδα ασφάλειας, καθώς και να μειώσει το κόστος των τελικών συστοιχιών μέσω της αυτοματοποιημένης συναρμολόγησης - ζωτικής σημασίας στοιχείο για την επίτευξη του απαιτούμενου κόστους.»

Παρατήρηση: Η ABB είναι μια παγκόσμια εταιρεία τεχνολογίας που ασχολείται με την ηλεκτρική ενέργεια, τη ρομποτική και τους αυτοματισμούς, με 105.000 υπαλλήλους σε περισσότερες από 100 χώρες. Η ABB Robotics & Discrete Automation έχει στο ενεργητικό της περισσότερες από 500.000 λύσεις ρομπότ και απασχολεί περισσότερα από 11.000 άτομα σε περισσότερες από 100 τοποθεσίες σε από 53 χώρες.