ΓΔ: 815,10 -1,93 (-0,24 %)

Τζίρος: 78,64 εκατ. €   RT

7ος χρόνος, ημέρα 1949η
Τετάρτη, 3 Μαρτίου 2021

ΓΔ: 815,10 -1,93 (-0,24 %)

Τζίρος: 78,64 εκατ. €   RT

Ώρα για ηλεκτρικά σπορ…

Ώρα για ηλεκτρικά σπορ…

Την άφιξη του νέου πλήρως ηλεκτρικού μοντέλου της “i4” προαναγγέλλει η BMW δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα δυναμικά χαρακτηριστικά του μοντέλου, το οποίο, όπως φαίνεται και από το σχετικό βίντεο που δόθηκε στη δημοσιότητα θα τιμά δεόντως την παράδοση της βαυαρικής εταιρείας στον τομέα αυτό.

Ομολογουμένως όταν μιλάμε για ηλεκτρικό αυτοκίνητο το μυαλό μας συνήθως πηγαίνει κατ’ αρχάς στους μηδενικούς ρύπους και στη συνέχεια στο σημαντικά μειωμένο κόστος κίνησης. Ενώ οι επιδόσεις που προκύπτουν ως επιπλέον όφελος από την αυξημένη ισχύ και την άμεσα διαθέσιμη - από την εκκίνηση - μέγιστη ροπή των ηλεκτροκινητήρων θεωρούνται ένα επιπλέον προσόν.

Στο πλαίσιο αυτό αντιλαμβανόμαστε ότι το ζήτημα της οδικής συμπεριφοράς και γενικότερα των δυναμικών χαρακτηριστικών που θα μπορούσαν να προσδώσουν ένα σπόρ χαρακτήρα σε ένα ηλεκτρικό όχημα έρχονται συνήθως σε δεύτερη μοίρα. Ακόμα και στην περίπτωση της BMW που μπήκε αρκετά νωρίς στο χώρο της ηλεκτροκίνησης, κατά κύριο λόγο με το αμιγώς ηλεκτρικό i3, δεν μπορούμε να πούμε ότι ο σπορ χαρακτήρας, που οδηγός εισπράττει μέσω της περίφημης αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης και των φρένων για την οποία φημίζονται οι BMW, ήταν στοιχείο που χαρακτηρίζει αυτό το μοντέλο.

Το BMW i3 είναι μία κινητή πλατφόρμα επίδειξης τεχνολογίας με χρήση καινοτόμων επιλογών σε όλους τους τομείς. Ωστόσο δεν μπορείς να πεις ότι είναι, εν τέλει, ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο για να προσφέρει τη λεγόμενη οδηγική απόλαυση, την οποία κάποια στιγμή θα πρέπει να απενοχοποιήσουμε καθώς η ίδια η οδήγηση είναι - και γιατί να μην είναι - ένα στοιχείο που μπορεί να δώσει ικανοποίηση σε αυτόν που κρατά στα χέρια του το τιμόνι…

Τα πράγματα όμως τώρα φαίνεται ότι αλλάζουν καθώς εντός ολίγου την εμφάνισή της θα κάνει η νέα BMW i4. Σε σχετικό βίντεο βλέπουμε τον Project Leader της BMW i4, David Alfredo Ferrufino Camacho, να οδηγεί το ελαφρώς καμουφλαρισμένο αυτοκίνητο με έναν ιδιαίτερα «πειστικό» τρόπο.

Λίγους μήνες πριν την παγκόσμια πρεμιέρα της, η BMW i4 ολοκληρώνει την τελική φάση των δοκιμών δυναμικής συμπεριφοράς. Στόχος είναι η επίτευξη της απόλυτης ισορροπίας ώστε η άμεση απόκριση του ηλεκτροκινητήρα να συνδυάζεται με αυξημένη δυνατότητα ελέγχου των αντιδράσεων του αυτοκινήτου στις στροφές, βελτιστοποιημένη ελκτική πρόσφυση σε όλες τις καιρικές και οδικές συνθήκες, αλλά και την ισορροπημένη άνεση που οφείλει να προσφέρει ένα premium αυτοκίνητο.

Η ιδιαίτερα αυξημένη μέγιστη ισχύς -έως 390 kW/530 hp – που προσφέρει ο ηλεκτροκινητήρας της BMW i4 συνεπάγεται εντυπωσιακή επιτάχυνση: 0-100 km/h σε μόλις 4 δευτερόλεπτα. Όμως, όσο και αν μια τέτοια επίδοση παραπέμπει σε… αεροπλάνο, δεν είναι αυτό το παν. Η ειδική τεχνολογία ανάρτησης που χρησιμοποιείται στο νέο μοντέλο μειώνει τις διαμήκεις κλίσεις του αμαξώματος στις εκκινήσεις, ενώ το σύστημα ελέγχου ολίσθησης των τροχών ARB που αναπτύχθηκε από την BMW εγγυάται τη βέλτιστη ελκτική πρόσφυση και την υψηλού επιπέδου ευστάθεια στις ευθείες, ακόμα και σε ολισθηρά οδοστρώματα.

Ωστόσο δεν είναι μόνο η επιτάχυνση και η ταχύτητα στις ευθείες που απασχολεί τη βαυαρική εταιρία. Η σχεδίαση και η ρύθμιση της ανάρτησης είναι υπεύθυνες για τη διασφάλιση της βέλτιστης επαφής των ελαστικών με το δρόμο. Έτσι, στο βίντεο η BMW i4 φαίνεται να κινείται με χαρακτηριστική άνεση στις στροφές, ακόμα και με ανάποδο τιμόνι επιβεβαιώνοντας τις αυξημένες δυνατότητες ελέγχου που προσφέρονται στον οδηγό. Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει η ιδιαίτερη αίσθηση και η αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης, ενώ τα αντίστοιχης φιλοσοφίας φρένα, ενισχύουν την αυτοπεποίθηση του οδηγού.

Οι προϋποθέσεις γι’ αυτό το υψηλό επίπεδο ευελιξίας και ακρίβειας βρίσκονται σε «μυστικά» όπως το μακρύ μεταξόνιο, τα φαρδιά μετατρόχια, οι γωνίες κάμπερ, οι μεγάλοι τροχοί, η υψηλή στρεπτική ακαμψία, το χαμηλό κέντρο βάρους αλλά και η βέλτιστη κατανομή βάρους.

Τα παραπάνω δίνουν στον David Alfredo Ferrufino Camacho τη δυνατότητα να δηλώνει ότι «Η BMW i4 δείχνει ελαφριά και ευέλικτη αλλά ταυτόχρονα στιβαρή και αξιόπιστη. Με ανώτερη κατευθυντικότητα και υψηλό επίπεδο σταθερότητας στις στροφές, δίνει την αίσθηση ότι είναι κυριολεκτικά κολλημένη στο δρόμο. Όλα τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να επιταχύνουν γρήγορα στην ευθεία. Αλλά αυτό δεν είναι αρκετό για εμάς στην BMW».

Όλα αυτά σε καμία περίπτωση δεν σημαίνουν ότι το αμιγώς ηλεκτρικό Gran Coupé δεν είναι κατάλληλο για καθημερινή χρήση, αφού αξιοποιώντας την πλέον σύγχρονη τεχνολογία μπαταριών η BMW i4 προσφέρει αυτονομία έως 600 km (WLTP). Σημειώστε ότι ενώ βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο των δοκιμών της BMW i4, σε εξέλιξη βρίσκονται και οι προετοιμασίες για την έναρξη της παραγωγής του νέου μοντέλου στο εργοστάσιο του BMW Group στο Μόναχο.