ΓΔ: 898,63 -6,68 (-0,74 %)

Τζίρος: 98,36 εκατ. €   RT

7ος χρόνος, ημέρα 1995η
Κυριακή, 18 Απριλίου 2021

ΓΔ: 898,63 -6,68 (-0,74 %)

Τζίρος: 98,36 εκατ. €   RT

Νέο Hyundai Bayon: ευέλικτο, προσιτό και αποτελεσματικό SUV

Νέο Hyundai Bayon: ευέλικτο, προσιτό και αποτελεσματικό SUV

Ένα μικρό SUV είναι το έβδομο κατά σειράν νέο μοντέλο που παρουσιάζει το τελευταίο δωδεκάμηνο η Hyundai η οποία βρίσκεται με αυτό τον τρόπο να διαθέτει δύο εκπροσώπους στην κατηγορία των λεγομένων B-SUV: το υπάρχον Kona και το εντελώς νέο Bayon που αναμένεται να είναι πιο προσιτό.

Το όνομά του το Hyundai Bayon το οφείλει σε μία μικρή πόλη (Bayonne) στα νοτιοδυτικά της Γαλλίας, στη Χώρα των Βάσκων, ίσως σε μία προσπάθεια να κάνει πιο αναγνωρίσιμο τον ευρωπαϊκό αέρα που διαπνέει τα μοντέλα της εταιρείας το τελευταίο διάστημα.

Oι διαστάσεις του δεν αφήνουν αμφιβολία για την κατηγορία στην οποία εντάσσεται ενώ μία σειρά χαρακτηριστικά παραπέμπουν στη συγγένεια με το εντελώς νέο σούπερ μίνι Hyundai i20 που λανσαρίστηκε λίγους μόλις μήνες πριν. 

Ευέλικτο και ευρύχωρο

Το πρώτο κοινό στοιχείο που μπορεί κάνεις εύκολα να εντοπίσει κοιτώντας τις πρώτες φωτογραφίες που δόθηκαν στη δημοσιότητα είναι το design του εσωτερικού, όπου οι ομοιότητες είναι προφανείς. Ωστόσο αυτό που δεν είναι προφανές με την πρώτη ματιά είναι ότι το Hyundai Bayon είναι σαφώς πιο ευρύχωρο, καθώς παρά το γεγονός ότι μοιράζεται το ίδιο μεταξόνιο (2.580 mm) με το Hyundai i20 έχει όλες τις άλλες διαστάσεις του κατά τι αυξημένες. Αυτό του επιτρέπει να ανταποκρίνεται καλύτερα στον ρόλο στο ρόλο του μεταφορικού μέσου μιας οικογένειας και το καθιστά κάτι παραπάνω από μια απλή SUV/Crossover εκδοχή του ασφάλτινου σουπερμίνι της Hyundai.

Προσέξτε, λοιπόν: Με μήκος 4.180 mm, πλάτος 1.775 mm και ύψος 1.490 mm (ή 1.500 mm με τροχούς 17 ιντσών) το νέο Hyundai Bayon φαίνεται να ισορροπεί σχεδόν ιδανικά μεταξύ ευελιξίας και ευρυχωρίας, με τη χρηστικότητα και την άνεση των επιβατών να είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι. Σημειώστε ότι οι εμπρός επιβάτες έχουν στη διάθεση χώρο 1.072 mm για τα πόδια τους, οι πίσω 882 mm, ενώ το πορτμπαγκάζ όχι μόνο χωρά 411 λίτρα αποσκευών, αλλά προσφέρει μία ακόμα πρακτική λύση, το έξυπνο κάλυμμα.

Από την άλλη, η αυξημένη σε σύγκριση με τον μέσο όρο του ανταγωνισμού απόσταση από το έδαφος, φτάνει τα 183 mm (σε συνδυασμό με τροχούς 17"), τονίζοντας το SUV χαρακτήρα του νέου μοντέλου.

Οικονομικοί κινητήρες

Κάτω από το εμπρός καπό βρίσκουμε μία γκάμα που αποτελείται αποκλεισιτικά από βενζινοκινητήρες και η οποία σε μεγάλο μέρος της προσφέρεται και με ήπια υβριδική τεχνολογία mild hybrid 48V. Oι κινητήρες μάλιστα που είναι εφοδιασμένοι με τεχνολογία 48V συνδυάζονται με το ευφυές σύστημα μετάδοσης της Hyundai, ψυχή του οποίου είναι ο “by wire” συμπλέκτης. Πρόκειται για το iMT (intelligent Manual Transmission), ένα εξελιγμένο και πλήρως ηλεκτρονικά ελεγχόμενo σύστημα, χωρίς μηχανική σύνδεση του πεντάλ με τον συμπλέκτη, που αποσυνδέει τον κινητήρα από το κιβώτιο ταχυτήτων όταν ο οδηγός απελευθερώνει το γκάζι. Κατ’ αυτόν τον τρόπο ο κινητήρας μπορεί ακόμα και να σβήνει αυτόματα εν κινήσει, με αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης.

Κορυφαίος, μεταξύ των κινητήρων, είναι ο τούρμπο τρικύλινδρος 1.0 T-GDi 48V Hybrid βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού, που είναι διαθέσιμος σε δύο επίπεδα ισχύος, με 100 PS ή 120 PS, και μπορεί να συνδυαστεί είτε με το ευφυές 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (6 iMT), είτε με το «7άρι» αυτόματο διπλού συμπλέκτη (7DCT). Ενώ η έκδοση 100 PS του 1.0 T-GDi είναι διαθέσιμη και δίχως το 48V Hybrid σύστημα και μπορεί να συνδυαστεί τόσο με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων (6MT) όσο και με αυτόματο 7DCT.

Το Bayon διατίθεται επίσης, με «ατμοσφαιρικό» τετρακύλινδρο κινητήρα 1.2 MPi, με ισχύ 84 PS, ο οποίος διατίθεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων πέντε σχέσεων και κινεί τη «βασική» έκδοση του μοντέλου. 

High Tech

Πίστη στην πολιτική της σε σχέση με τα προηγμένα συστήματα ασφάλειας, η Hyundai φρόντισε να εφοδιάσει με το πακέτο συστημάτων SmartSense το Hyundai Bayon, από τη βασική του ακόμα έκδοση, γεγονός που κάνει το νέο μοντέλο Όπως επισημαίνεται και στην ανακοίνωση της Hyundai, κάποια ημι-αυτόνομα συστήματα υποβοήθησης προσφέρουν στο Bayon το κάτι παραπάνω σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Έτσι, το σύστημα Lane Follow Assist (LFA) διατηρεί το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας παρεμβαίνοντας στο σύστημα διεύθυνσης, ενώ το σύστημα Forward Collision-Hindance Assist (FCA) ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα για να αποτρέψει μια σύγκρουση, αφού προηγουμένως έχει εκπέμψει μια ηχητική προειδοποίηση. Αξίζει, δε να σημειωθεί, ότι το FCA ενσωματώνει την ανίχνευση οχημάτων, πεζών και ποδηλατών καθώς και τη λειτουργία Junction Turning, η οποία μπορεί να φρενάρει αυτόματα το Bayon για να αποτρέψει τη σύγκρουση με ένα αυτοκίνητο που ενώ κινείται στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, στρίβει αριστερά και διασταυρώνεται με το Hyundai.

Στον μακρύ κατάλογο με τα συστήματα ασφαλείας του Hyundai Smart Sense, εκτός από τα προαναφερθέντα FCA και LFAσυναντάμε τα: Lane Keeping Assist (LKA), Navigation-based Smart Cruise Control (NSCC), Intelligent Speed Limit Assist (ISLA), High Beam Assist (HBA), Forward Collision-Avoidance Assist, Driver Attention Warning (DAW), Leading Vehicle Departure Alert (LVDA), Rear Occupant Alert (ROA), Blind-Spot Collision Warning (BCW), Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Parking Collision-Avoidance Assist-Reverse (PCA-R), Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Warning (RCCW), Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA), Parking Assist (PA).

Προηγμένη συνδεσιμότητα

Και επειδή ζούμε στην εποχή που τα πάντα είναι «συνδεδεμένα» το νέο SUV της Hyundai προσφέρει προηγμένη τεχνολογία συνδεσιμότητας. Το «μενού» περιλαμβάνει μια εντυπωσιακή έγχρωμη οθόνη αφής AVN 10,25 ιντσών (συνδυάζεται με το σύστημα πλοήγησης) ή οθόνη 8 ιντσών (Display Audio). Η οθόνη των 8 ιντσών (Display Audio) διατίθεται με ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto, καθιστώντας τη Hyundai την πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που διαθέτει δυνατότητα mirroring σε αυτή την κατηγορία.

Το Hyundai Bayon προσφέρει επίσης δύο θύρες USB στους εμπρός επιβάτες και στους πίσω. Σημειώστε ότι η μία από τις εμπρός θύρες μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά δεδομένων, επιτρέποντας στους επιβάτες να συνδέουν το τηλέφωνό τους στο σύστημα infotainment του αυτοκινήτου. Ενώ για όσους έχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις στον τομέα του ήχου, το premium ηχοσύστημα της Bose είναι η απάντηση.

Σημειώστε, επίσης, ότι το νέο Bayon είναι εξοπλισμένο με την πιο πρόσφατη αναβάθμιση του Hyundai Bluelink, που σημαίνει ότι οι χρήστες μπορούν να επωφεληθούν από τις υπερσύγχρονες υπηρεσίες Connected Car.

Το εντελώς νέο Hyundai Bayon θα είναι διαθέσιμο στην Ελληνική αγορά τον Ιούνιο του 2021. Τιμές προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί.