Νέα Mercedes-Benz GLC: σπορτίφ πολυτέλεια με πράσινες αποχρώσεις

Νέα Mercedes-Benz GLC: σπορτίφ πολυτέλεια με πράσινες αποχρώσεις

Ήπια υβριδική ή plug in υβριδική; Διαλέγετε και παίρνετε, ανάλογα με τις προτεραιότητές σας είτε επαγγελματικές είναι αυτές είτε προσωπικές. Γιατί μια Mercedes GLC μπορεί να παίξει με επιτυχία και τον ένα, και τον άλλο ρόλο – δηλαδή και του αυτοκινήτου που χρησιμοποιεί ο επαγγελματίας/επιχειρηματίας/στέλεχος μιας επιχείρησης στο πλαίσιο των υποχρεώσεων που προκύπτουν από την ιδιότητά του, αλλά και του ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτου που επιλέγει κάποιος ανεξαρτήτως επαγγέλματος για να μετακινηθεί ο ίδιος, με ή χωρίς οικογένεια, απολαμβάνοντας με τον ένα ή τον άλλο τρόπο την οδήγηση.

Και πριν μπούμε σε λεπτομέρειες οφείλουμε να υπενθυμίσουμε ότι οδηγώντας το απερχόμενο μοντέλο δεν είχαμε δυσκολευτεί να επιβεβαιώσουμε τον ισχυρισμό της Mercedes σύμφωνα με τον οποίο η GLC είναι το πιο σπορτίφ SUV που διαθέτει στη γκάμα της. Κάτι που δεν έχουμε λόγο να αμφισβητήσουμε ως χαρακτηριστικό και του καινούριου μοντέλου. Που είναι τόσο καινούριο όσο χρειάζεται για να καταλάβεις ότι είναι… καινούριο, αλλά και τόσο συμβατό με το απερχόμενο ώστε να καταλαβαίνεις ότι έχεις και πάλι να κάνεις με μια Mercedes-Benz GLC.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή: καθώς το νέο μοντέλο έρχεται να συνδυάσει την απόδοση με τις επιδόσεις, προσφέρεται όπως είπαμε είτε σε ήπια υβριδική είτε σε plug-in υβριδική έκδοση - με το μεγάλο νέο στη δεύτερη περίπτωση να είναι η αύξηση της αυτονομίας με τον ηλεκτροκινητήρα άνω των 100 χιλιομέτρων (WLTP). Kάτι που σημαίνει ότι ο ιδιοκτήτης της plug in hybrid GLC έχει να αναμένει την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση υγρών καυσίμων, καθώς αυτή η ηλεκτρική αυτονομία του επιτρέπει την πολυήμερη αποχή από την επίσκεψη στο βενζινάδικο. Και μιλάμε για κατανάλωση υγρών καυσίμων και όχι για κατανάλωση βενζίνης, γιατί και αυτή τη φορά η Mercedes GLC είναι διαθέσιμη σε plug-in υβριδική έκδοση και με κινητήρα diesel - στοιχείο που εξασφαλίζει χαμηλότερο κόστος κίνησης και προσφέρει μεγαλύτερη αυτονομία στο ταξίδι, καθώς είναι γνωστό ότι ο πετρελαιοκινητήρας διακρίνεται για τη χαμηλή του κατανάλωση, ιδιαιτέρως εκτός πόλης.

Από την άλλη μεριά, ως ήπιο υβριδικό μοντέλο με τεχνολογία 48 volt και ενσωματωμένη μίζα-δυναμό μπορεί να μην προσφέρει τη δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, αλλά εξασφαλίζει και αυτή μειωμένη κατανάλωση χάρη στην κατά περίπτωση (ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης και χωρίς παρέμβαση του οδηγού) προσφορά της επιπλέον ισχύος του μικρού ηλεκτροκινητήρα.

Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει αποκλειστικά τετρακύλινδρους κινητήρες από την τρέχουσα οικογένεια «σπονδυλωτών» κινητήρων (FAME) της Mercedes-Benz. Έχουμε λοιπόν τέσσερις ήπιες υβριδικές μονάδες (στο λανσάρισμα τρεις, όλες δίλιτρες: δύο βενζίνης 150 hp & 190 hp και μία diesel 145 hp) και τρεις plug in hybrid (βενζίνης 230 hp & 280 hp και diesel 245 hp) με ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει ισχύ 100 kW (136 hp) και μέγιστη ροπή 440 Nm, επιτρέποντας κίνηση χωρίς τον θερμικό κινητήρα, με ταχύτητα έως 140 km/h. Σημειώστε ότι η μπαταρία υψηλής τάσης έχει εξελιχθεί εσωτερικά από την ίδια τη Mercedes-Benz και έχει συνολική χωρητικότητα 31,2 kWh. Μπορεί δε να επαναφορτιστεί πλήρως σε περίπου 30 λεπτά με τον προαιρετικό φορτιστή συνεχούς ρεύματος DC 60 kW, καθώς η Mercedes είναι από τους λίγους κατασκευαστές που δίνουν τη δυνατότητα φόρτισης DC στα plug in υβριδικά τους μοντέλα. Για τη φόρτιση με τριφασικό εναλλασσόμενο ρεύμα AC σε wallbox συνδεδεμένο με το οικιακό δίκτυο διατίθεται φορτιστής 11 kW (ανάλογα με τη χώρα).

Το δικό της ρόλο στη βελτίωση της απόδοσης έπαιξε και η καλύτερη αεροδυναμική διαμόρφωση της νέας GLC, καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας έπεσε στο Cd = 0,29, βελτιωμένος κατά δύο δέκατα από το προηγούμενο μοντέλο (Cd = 0,31).

Στον τομέα του αμαξώματος, με μήκος 4.716 mm, η νέα Mercedes GLC είναι κατά 60 mm μεγαλύτερη σε μήκος και κατά 4 mm χαμηλότερη από το προηγούμενο μοντέλο. Τα μετατρόχια έχουν αυξηθεί κατά 6 mm μπροστά (τώρα: 1627 mm) και 23 mm πίσω (τώρα: 1640 mm). Το μεγαλύτερο μήκος του οχήματος λειτουργεί προς όφελος του μεταξονίου (κάτι που σημαίνει μεγαλύτερη άνεση για τους επιβάτες) αλλά και των εμπρός και πίσω προβόλων. Το πλάτος οχήματος του οχήματος έχει διατηρηθεί στα 1.890 mm.

Μεγάλος κερδισμένος και το πορτμπαγκάζ, η χωρητικότητα του οποίου αυξήθηκε - χάρη στον μεγαλύτερο πίσω πρόβολο - στα 620 λίτρα (+70 λίτρα σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο), γεγονός που γίνεται αμέσως αντιληπτό. Στον βασικό εξοπλισμό της GLC περιλαμβάνεται και η EASY-PACK πόρτα του χώρου αποσκευών, που ανοίγει και κλείνει με τη βοήθεια ηλεκτροκίνητου μηχανισμού, με το πάτημα ενός κουμπιού: πατώντας το κουμπί στο κλειδί του οχήματος, τον διακόπτη στην πόρτα οδηγού ή τη χειρολαβή στην ίδια την πόρτα.

Κατά τ’ άλλα στο εσωτερικό συναντάμε την τελευταία γενιά του συστήματος infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience), όπου και το hardware, και το software έχουν πραγματοποιήσει ένα σημαντικό βήμα προόδου, με την υψηλής ευκρίνειας οθόνη 12,3 ιντσών στον πίνακα οργάνων, αλλά και την κεντρική οθόνη 11,9 ιντσών να διευκολύνουν τον έλεγχο και χειρισμό τόσο του οχήματος όσο και των διαφόρων συστημάτων άνεσης. Έτσι, η πλοήγηση πλήρους οθόνης παρέχει στον οδηγό την καλύτερη δυνατή καθοδήγηση στη διαδρομή, ενώ για τους απαιτητικούς διατίθεται προαιρετικά πλοήγηση με επαυξημένη πραγματικότητα MBUX. Εδώ μια κάμερα καταγράφει τον περιβάλλοντα χώρο μπροστά από το όχημα. Η κεντρική οθόνη δείχνει τις κινούμενες εικόνες, ενώ επάνω της προβάλλονται εικονικά αντικείμενα, πληροφορίες και δείκτες ως υπέρθετα στοιχεία όπως, μεταξύ αυτών, σήματα κυκλοφορίας, βέλη κατεύθυνσης, συστάσεις αλλαγής λωρίδας και αριθμοί οδών. Έτσι, διευκολύνεται σημαντικά η πλοήγηση, ειδικά στον αστικό ιστό.

Η νέα Mercedes GLC θα κατασκευάζεται σε πρώτη φάση στη Γερμανία στα εργοστάσια της Mercedes-Benz στη Βρέμη και, αργότερα, στο Ζίντελφινγκεν, ενώ αργότερα, μέσα στη χρονιά, θα ξεκινήσει η παραγωγή και στο εργοστάσιο του Πεκίνου (Κίνα). Οι μπαταρίες για τα plug-in υβριδικά μοντέλα παρέχονται από το εργοστάσιο μπαταριών Brühl της Mercedes-Benz στο πλαίσιο της μονάδας παραγωγής Untertürkheim. Μεγάλος αριθμός εξαρτημάτων, συμπεριλαμβανομένων 200 κυψελών μπαταρίας, συναρμολογούνται εδώ σε ένα εξαιρετικά αποδοτικό συνολικό σύστημα.

Οι τιμές της νέας GLC στην Ελλάδα:

-GLC 200 4MATIC                   €66.500

-GLC 220d 4MATIC                 €71.500

-GLC 300 4MATIC                   €75.500

Κλείνουμε με τη δήλωση της Britta Seeger, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Mercedes-Benz Group AG και υπεύθυνη Μάρκετινγκ & Πωλήσεων: «Με τη νέα GLC, συνεχίζουμε την επιτυχημένη πορεία μας προς το μέλλον: από την πρώτη της παρουσίαση, 2,6 εκατομμύρια πελάτες έχουν επιλέξει κάποια από τις εκδόσεις αυτού του δημοφιλούς SUV. Είναι το μοντέλο της Mercedes-Benz με τις περισσότερες πωλήσεις τα τελευταία δύο χρόνια και, συνεπώς, ένα από τα σημαντικότερα στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων μας. Είμαι πεπεισμένη ότι, η νέα GLC, με τον συνδυασμό δυναμικής οδηγικής απόλαυσης, μοντέρνας σχεδίασης και λειτουργιών όπως το κόκπιτ off-road και το σύστημα πλοήγησης MBUX με επαυξημένη πραγματικότητα, θα συναρπάσει εξίσου τόσο τους λάτρεις της περιπέτειας όσο και τις οικογένειες».