Νέα κινεζική πλατφόρμα ηλεκτροκίνησης «ανοιχτή» σε όλη την αυτοκινητοβιομηχανία

Νέα κινεζική πλατφόρμα ηλεκτροκίνησης «ανοιχτή» σε όλη την αυτοκινητοβιομηχανία

Η διεθνής έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης, που έκλεισε χθες τις πύλες της, ήταν ο πλέον κατάλληλος χώρος για να παρουσιάσει μια κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία ότι καλύτερο έχει, δηλώνοντας παρών στις εξελίξεις στο μέτωπο των μηδενικών ρύπων. Αυτό ακριβώς έκανε και ένας από τους ηγέτες της ηλεκτροκίνησης, η BYD παρουσιάζοντας με κάθε επισημότητα στην AutoShanghai 2021 μια νέα πλατφόρμα που εξελίχθηκε ειδικά για τη δημιουργία της νέας γενιάς «ευφυών» ηλεκτρικών μοντέλων της εταιρίας – αλλά και ενδεχομένως και άλλων κατασκευαστών. Ο λόγος για την e-platform 3.0.

Η e-platform 3.0 προσφέρει στα ηλεκτρικά οχήματα που θα χτιστούν πάνω της τέσσερα, σύμφωνα με τη BYD, βασικά πλεονεκτήματα: ευφυΐα, αποτελεσματικότητα, ασφάλεια και αισθητική. Αυτό οφείλεται στο ότι όχι μόνο ενσωματώνει και τυποποιεί βασικά εξαρτήματα, αλλά επίσης δημιουργεί μια ολοκαίνουργια δομή αμαξώματος, ψηφιακή και ηλεκτρική αρχιτεκτονική και ένα ανανεωμένο λειτουργικό σύστημα οχημάτων. Το ενδιαφέρον είναι ότι η e-platform 3.0 θα είναι «ανοιχτή» στον κλάδο, επιταχύνοντας περαιτέρω τον εξηλεκτρισμό της αυτοκίνησης.

Στον τομέα της ευφυΐας, στον οποίο η BYD δίνει ιδιαίτερη σημασία, η e-platform 3.0 έρχεται με το λειτουργικό σύστημα οχημάτων που εξέλιξε η ίδια η BYD, καθιστώντας το επεκτάσιμο, αναβαθμίσιμο και πλήρως ανοιχτό για προγραμματιστές. Παρέχει βελτιωμένη αλληλεπίδραση μεταξύ του οχήματος και των ανθρώπων, αλλά και μεταξύ των οχημάτων και των οδικών υποδομών, προσφέροντας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ακόμη μεγαλύτερες δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης. Ταυτόχρονα, η διαδικασία αξιολόγησης των νέων λειτουργιών μπορεί να μειωθεί από δύο μήνες σε δύο εβδομάδες, πράγμα που σημαίνει εξοικονόμηση χρόνο κατά περισσότερο από 70%.

Όσον αφορά την απόδοση, οι βασικές μονάδες της e-platform 3.0 είναι μικρότερες, ελαφρύτερες, ισχυρότερες και χαρακτηρίζονται από χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας. Η νέα πλατφόρμα είναι - στάνταρ - εξοπλισμένη με μια νέας τεχνολογίας αντλία θερμότητα, αλλά και με μια πρόσφατα αναβαθμισμένη ενιαία μονάδα 8-σε-1 για το σύστημα κίνησης, επιτρέποντας τη συνολική απόδοση να υπερβαίνει το 89%. Έτσι, ένα ηλεκτρικό όχημα βασισμένο στην e-platform 3.0 θα χρειάζεται μόλις 2,9 δευτερόλεπτα για τα 0-60 mph (0-97 km/h) και θα διαθέτει αυτονομία έως 600 μίλια (960 χλμ.). Ενώ με την τεχνολογία ταχείας φόρτισης DC υπό τάση 800V, θα μπορεί με σύνδεση στον ειδικό ταχυφορτιστή για μόλις 5 λεπτά για να ανακτά αυτονομία 145 χιλιομέτρων. Ενδιαφέρον έχει, επίσης, το γεγονός ότι η κατανάλωση ενέργειας μειώνεται κατά 10%, ενώ το χειμώνα η αυτονομία αυξάνεται κατά 10%.

Στον τομέα της ασφάλειας, η πατενταρισμένη – και αποδεδειγμένα ασφαλής - μπαταρία τύπου Blade της BYD είναι βασικό συστατικό της e-platform 3.0 και ενσωματώνεται στη δομή του οχήματος, διπλασιάζοντας τη στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος.

Μεγάλες υποσχέσεις δίνουν, τέλος, οι Κινέζοι και στον τομέα της αισθητικής, καθώς τα μοντέλα που θα προκύψουν από την e-platform 3.0 θα επαναπροσδιορίσουν τη σχεδίαση των οχημάτων, με μικρότερους πρόβολους, μεγαλύτερο μεταξόνιο και – κατά συνέπεια - περισσότερους εσωτερικούς χώρους, χαμηλότερο κέντρο βάρους, καθώς και συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) που θα περιορίζεται ακόμα και στο εξαιρετικό 0,21.

Πρέπει, τέλος, να σημειώσουμε ότι μεγάλα ονόματα της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως Πριν η Mercedes-Benz και η Toyota έχουν ήδη συνεργαστεί με την BYD για την εξέλιξη ηλεκτρικών οχημάτων. Οι Κινέζοι θεωρούν τώρα ότι η νέα πλατφόρμα ηλεκτροκίνησης e-platform 3.0, η οποία όπως είπαμε θα είναι ανοιχτή σε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία θα κινήσει το ενδιαφέρον πολλών κατασκευαστών.